Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] BRC24 czy STAG4,KME G3 + lepsze wtryski w 1.6? Co lepsze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze trafiłem z tematem, ale proszę o wyrozumiałość. Posiadam Audi A4 B5 1.6 AHL 8V z 99' roku. Jest to moja pierwsza "Audica" i dopiero zaczynam ją poznawać. Po niespełna półrocznym okresie zamierzam ją zagazować. Kwestia zagazowania nie ulega wątpliwości, o czym przeczytałem na forum. Mój problem tkwi w doborze instalacji. Mianowicie podzwoniłem po kilku łódzkich zakładach oraz powysyłałem e-maile i oto moje wątpliwości:

Instalacja BRC24. Cena 2800zł. Opinie: podobno pali równocześnie gaz i benzyne, wtryskiwacze wytrzymałe i odporne na brud (nawet do 100 000km), autokalibracja nie do końca odpowiednia. Co sądzicie o tych opiniach i czy warto zakładać tak drogą instalację do 11 letniego samochodu? Proponuja mi również KME Diego G3 wraz z wtryskiwaczami Magic Jet (2300zł) oraz STAG4 z najtańszymi Valtekami (2600zł). Może lepiej dorzucić lepsze wtryskiwacze do polskiej instalacji (np. wtryski matrix lub hana) i koszt będzie taki sam co BRC?

Doczytałem również na forum, że dobra instalacja to oprócz reduktora i wtryskiwaczy - gazownik! Prosiłbym o polecenie zakładu w Łódzkim.

Prosiłbym o nie odsyłanie do "szukaj" , bo szukałem (i dzięki forum dużo więcej wiem o silniku 1.6) oraz odsyłania do forum o lpg. Tam co post toczy się wojna miedzy instalatorami BRC i instalatorami STAG, KME etc.

Z góry dzięki za odpowiedź!!!

Opublikowano

Kolego wszystko jest w dziale LPG :wink4:

Opublikowano

Ja zawsze będę polecał BRC Sequent 24,warto dopłacać i cieszyć się bezproblemową jazdą przy długi czas.To nie Fiat CC.Pozdro

Opublikowano

Co do spalania PB i LPG to jest to mozliwe jezeli źle dobierze sie parownik to wtedy silnik moze sie podpierac PB przy mocnym przyspieszaniu. Co do instalacji to proponowałbym założyc STAG4 do tego scorpiona ewentulanie zavoli i spokojnie wystarcza Valteki lub Raile. Jezeli chcesz miec cos porządnego to nie stoi nic na przeszkodzie zeby kupic Hany lub Kehiny, ale przy tym silniku poco

Opublikowano
Jezeli chcesz miec cos porządnego to nie stoi nic na przeszkodzie zeby kupic Hany lub Kehiny, ale przy tym silniku poco

Zgadzam się że nie warto przewartościowywać instalacji, ale boje się spadku mocy przy tak małym silniku.

Powiedzmy że do tego STAGA mam do wyboru:

1. Valteki typ 30

2. Raile 1ohm

3. MJ

4. Valtek typ 34

To które wybrać aby nie odczuć większego muła niż jest?

Opublikowano

Z wtrysków,które wymieniłeś to w kolejności: Valtek typ 34, MJ - reszta nie warta zainteresowania. Niezłe są też OMVL Fast.

Trzeba mieć jednak świadomość, że są to wtryski z dolnej półki. Ja w 1,8T mam MJ pojedyncze i na razie (30 tys. km.) sprawują się świetnie. Podstawa to jednak dobry filtr i można obalić mity o brudzeniu się.

Reduktor polecam Zavoli Zeta N lub Scorpion Mini. Oba są dobre do tego silnika. Sterownik Stag 4, wielozawór super z przejściem na miedź 6 mm, filtr fazy lotnej Czaja FL 02 lub Matrix. To dobry zestaw. Reszta to prawidłowy montaż i regulacja. Ale mając dobre graty z resztą poradzisz sobie sam.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Wybiore zestaw na STAG 4, MJ, reduktor Zavoli N i dorzucę lepszy filtr ( w sumie 2650 zł). Taki zestaw zamontują mi w Nagaz "Stefanowskiego". Wszyscy w łodzi mi go polecają. Wahałem się jeszcze nad BRC sq24 u BLOKMANA (2800zł), ale nic nie wiem na temat tego zakładu.

Opublikowano

załuż filtr Matrix

Opublikowano

Mój brat zakłądał instalacje squent 24 u Blokmana Firma OK instalacja ma przjechane 25000 tys żadnych problemów :hi:

Opublikowano

No dobra ostatni dylemat.

Co i gdzie wybrać w łodzi:

1. Blokman BRC sq 24 - 2800 zł 2 lata gwarancji

2. Nagaz Stefanowski - 2650 zł, Zavoli Zeta N, Stag 4, MJ, Czaja Fl02, na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy gwarancji z ograniczeniem do

20 000km, pozostałe 2 lata gwarancji

Nad tymi dwoma zakładami się zastanawiam.

Opublikowano

2. Nagaz Stefanowski - 2650 zł, Zavoli Zeta N, Stag 4, MJ, Czaja Fl02, na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy gwarancji z ograniczeniem do

20 000km, pozostałe 2 lata gwarancji

Za taką gwarancję niech Cię cmoknie w d....

Ustawa o prawach konsumenckich wyraźnie mówi, że sprzedawca odpowiada za towar przez 24 miesiące. Nie daj się oszukać.

Reduktor i wtryski pewnie kiedyś trzeba będzie wyczyścić i pewnie im się nie chce, stąd 12 miesięcy. 2650 to drogo jak na ten zestaw, policzył sobie 1000 zł. za montaż. Jak na dwa dni roboty to dużo - zakładam, że montaż będzie bardzo dokładny.

Opublikowano

Zapomniałem dodać, że u Stefanowskiego robota trwa 2 dni. W cenie jest wliczona hamownia i pełen zbiornik gazu.

Wiem że drogo i można taniej, ale z kim nie rozmawiam to najlepsi fachowcy w Łodzi. Na termin montażu czeka się 2 tygodnie. I dlatego tak marudzę, bo nie wiem czy zakładać składaka u nich czy dorzucić 150zł i założyć BRC sq 24 u Blokmana z lepszą gwarancją. Jestem człowiekiem dla którego samochód musi chodzić idealnie, nieważne jaki to samochód.

Co do niektórych kolegów na forum, tak wiem że można taniej założyć. Miałem propozycje i za 1800 w Wieluniu i za 2100 koło Lutomierska, ale co z tego jak po pewnym czasie u tych niby fachowców są z instalacjami problemy. A sami wielokrotnie na tym forum pisaliście że instalacja musi kosztować, a oprócz wtrysków i reduktora to podstawa "dobry gazownik". Skompletowanie gratów zrobiłem razem z wami na forum, ale sam tego nie poskładam.

Opublikowano

Powiedz, czy znasz się trochę na samochodach i masz jako takie pojęcie o technice. Jeśli tak, to bierz Staga, tu jeśli gazownik się wypnie, nie będzie umiał, albo każe Ci czekać aż się "samo ułoży" będziesz mógł sam wszystko zrobić i ustawić instalację perfekcyjnie. To duży atut Staga dla ludzi mających jako takie pojęcie o tym. Jeśli robota trwa dwa dni i ustawiają auto na hamowni, to wygląda na to, że nie są druciarzami. Trochę jednak powalczyłbym o tą gwarancję, możesz zanieść im ustawę o prawach konsumenta. Ja na podobną instalację dostałem gwarancję na 2 lata bez łaski.

Opublikowano

Niestety nie znam się tak bardzo na gazie i nie mam nic do jego ustawiania. Dla mnie różnica rzędu 150 zł między tymi zakładami to żadna różnica. Chodzi żeby przy tym "mułku" i nie było spadku mocy. U Stefanowskiego skalibrują mi ustawienia na hamowni, a w przypadku BRC to jest (chyba) "autokalibracja" - czyli wielka niewiadoma.

Drodzy koledzy bo czas na decyzje się kończy (gaz muszę założyć w tym tygodniu - bo dojazdy do pracy mnie zrujnują) odpowiedzcie proszę jeszcze na to:

1. Czy przy BRC sq24 w tym silniku 1.6 będzie (albo i nie) spadek mocy większy niż przy STAG, Zavoli i MJ ?

2. Co jest lepsze MJ, Valtek 34 czy wtryski BRC?

3. Jak kształtują się koszty eksploatacyjne w BRC? Np. padł wtrysk, można go wymienić pojedynczo? albo się zasyfiły czy można je czyścić?

Błagam o pomoc w tym moralnym problemie, bo nie chcę tego żałować. Bo chociaż jest to 1.6, to zawsze jest to kochane Audi!!!

Opublikowano

Moim zdaniem warto jeszcze zarejestrować się i zarzucić temat na www.lpg-forum.pl (dział Jaką instalację zamontować? ). Ocenią Twoje proponowane graty i będziesz bogatszy o wiedzę albo zrobia Ci w głowie jeszcze wiekszy mętlik :)

Opublikowano

ja mam staga 4 z valtekami od niedawna, zrobiłem już 7 tyś i nie ma z instalacja żadnych kłopotów. dałem za nią 2600 zł w Opolu :)

Opublikowano

Mętlik mam niesamowity! Ale cóż trzeba być "mężczyzną" i podjąć decyzje. Dzięki wszystkim za sugestie i odpowiedzi. Prześpię się z nimi, a w następnym tygodniu po prostu zagazuje samochód. Tak chyba będzie najlepiej. Co bym nie wybrał z tych dwóch propozycji i tak będzie dobre do 1.6. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Mam Stag 4 i listwę wtryskową Valtec, przejechane ok 10000 km, brak odczucia spadku mocy, chyba że zatankuję na Auchan:)

Listwa wtryskowa jak by coś się popsuło to kosz zakupu nowego od 150 - 450 zł w zależności jaki model Valteca.

Aha i zapłaciłem 2300.

Opublikowano

Ja tam właśnie przejechałem na SQ24 50 tys. km (w dwa lata) i jestem bardzo zadowolony :) Instalacja bezobsługowa. Najważniejszy jest zakład i zapas mocy-ponieważ producenci sprzętu LPG kłamią na maksa odnośnie wydajności (np. reduktorów)-czyli np. reduktor wg producenta obsługuje auta do 200 KM, a w rzeczywistości nie radzi sobie nawet ze 140 KM.

Co do gwarancji-jak już pisał kolega wcześniej nawet jak by ci dali gwarancję na 1 dzień to z mocy ustawy o niezgodności towaru z umową masz 2 lata ochrony :)-usterkę musisz zgłosić chyba w ciągu 3 miesięcy od zaistniałej sytuacji (poczytaj w necie na ten temat) Dlatego tą gwarancję, o której piszesz mogą sobie wsadzić wiadomo gdzie. BTW-dla mnie trzeba być nierozgarniętym żeby oferować mniejszą gwarancję, niż chroni konsumenta z mocy ustawy :polew: Jedynie warto powołać się na gwarancję, jeśli jest ona dłuższa niż 2 lata. A te ograniczenia ilości km-to już w ogóle polew pełny...

PS. Moim zdaniem clue dobrej instalacji to wspomniany człowiek, ale też i: "jak się ma dobre wtryski i reduktor, to nie trzeba super elektroniki" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...