Gość MorgothV8 Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 Powrócił problem z hamulcami, w sumie nie wiem co to może być Miałem problem z kontrolka od ABS - czasami się zapalała - okazało się że łożysko lewego przedniego koła miało luzy - zostało wymienione na oryginał. Po około miesiącu problem troszkę inny pojawił się znowu: -kontrolka od ABS sporadycznie zaświeca się znowu, potem gasze go i np. albo godzina albo 2 tygodnie jest spokój (nie wiem od czego to zależy). Poza tym przy hamowaniu z większych prędkości są wyczuwalne wibracje, tak jakby jakieś bicia na tarczach albo coś w tym stylu. Tarcze zostały sprawdzone w serwisie i podobną są OK (grube i nie powichrowane), klocki też wszędzie conajmniej 7-9 mm. łożyska pozostałe są ok.... zauważyłem też że na polnych drogach czasami lekko odzywa się coś w zawieszeniu (ze dwa razy dopiero usłyszałem, jakby lekki stukot z przodu z lewej strony) - może to być przyczyną tych wibracji (robię niedługo kontrolę zawiechy gdzieś na szarpakach to ustalę co jest winne) Co jeszcze może powodować wibracje? -wahacz/łącznik itp.? -coś z ABS-em (ale generalnie kontrolka nie zapala się przy wibracjach, jeżeli już się zapali to przy odpalaniu lub w czasie bardzo wolej jazdy) -czy ASB (skrzynia) może powodować wibracje? Wszelkie sugestie mile widziane, pozdrawiam, z góry dzięki za info
alvaro Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 co do ABS-u to może któryś czujnik jest przybrudzony albo uszkodzony lub źle ustawiony... (mówisz o wymianie łożyska może wtedy mechanik go niechcący przestawił...)
Gość MorgothV8 Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 W sumie mozliwe, ale powodem wymiany łożyska był właśnie ten czujnik, poza tym on czasami nie generuje błędów przez tydzień, a czasmi dwa razy po kolei. ABS działa raczej dobrze - sprawdzałem
adadur Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 Co do wibracji to spróbuj podmienić koła. Co do kontrolki - co tu wróżyć podepnij VAGa i powie co jest grane.
Gość MorgothV8 Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 Podłączałem: Czujnik prędkości obrotowej lewego koła (przedniego) - błąd sporadyczny koła były wyważane niedawno, opony są całkiem spoko (dużo bieżnika)
alvaro Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 no czyli czujnik tak jak mówiłem...
Gość MorgothV8 Opublikowano 2 Października 2007 Opublikowano 2 Października 2007 Ale on podobno jest OK - tak mówią w Boschu, zrezztą pal sześć czujnik (można wymienić) ale skąd te wibracje ?
adadur Opublikowano 3 Października 2007 Opublikowano 3 Października 2007 Nie kieruj sie swoimi kółkami podmień na zimówki lub od innego auta - najwyżej wyeliminujesz wpływ jednego z elementów i zawęzi się szukanie.
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Pojechałem na kontrole tych hamulców Powiedzieli żeby najpierw sprawdzić wyważenie i czy koła/opony są OK tak zrobiłem: felgi proste, opony są OK, wyważenie OK (lekkie poprawki, były 0,0,5,0 - czyli jedna opona miała 5 gram - nie sądzę żeby to było to) Obejrzeliśmy dokładnie tarcze: są co prawda grube ale ich górna część (ta na której są otworki) jest zardzewiała już i na części ciernej od góry 2-3 mm są chropowate - a klocki po nich trą - mechanicy twierdzą że to może być to.... w poniedziałem zostawię im audicę na cały dzień to maja jeszcze sprawdzić profilaktycznie geometrię (ale jest raczej ok bo hamuje i jedzie prosto ) i zawieszenie (lewy przednie zawieszenie czasami na nierównych polnych drogach stuka lekko) - wymienie pewnie jakieś końcówki lub wahacze W związku z tym pytanka: (chodzi mi o najlepsze części) -Jakie tarcze polcecacie do A8? (przód) -Jakie klocki do A8? (też przód) -Zakładając że jakieś wahacze będą do wymiany, to jakiej firmy są najlepsze/najtrwalsze? (aby mieć na długo spokój) Wiem że podobne pytanka były, przeglądałem i mniej więcej wiem o co wybrać, ale chcę się jeszcze upewnić, poza tym nie wiem czy do A8 to samo jest polecane... Z góry dzięki za informacje PS: to znalazłem w intercarsie (szukałem po modelu, silniku, roczniku, a dalej po wymiarach tarczy oraz po obecności czujników w klockach) Tarcze BREMBO 415 zł x 2 (314 x 59,7 x 30 mm, wentylowana) ATE 295 zł x 2 (314 x 59 x 30 mm, wentylowana) TEXTAR 293 zł x 2 (314 x 59,5 x 30 mm, wentylowana) Klocki ATE 478 zł kpl (2 wskaźniki zużycia) FERODO 310 zł kpl (2 wskaźniki zużycia) Skłaniałbym się do zestawu tarcz BREMBO i klocków FERODO - sensowna opcja?, czy może klocki ATE? Jakoś tak o uszy mi się obiło że BREMBO+FERODO dobrze współpracują... Co do wahaczy to zastanawiam się nad: FEBI BILSTEIN, LEMFÖRDER i TRW (pod warunkiem że to będzie wahacz a nie stabilizator czy inne ustrojstwo - to się dopiero okaże...)
adadur Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Widzę że poszukiwanie są już wnikliwsze. Ad.1. Tarcze ATE - (pytaj Adam12 z AKP) Ad.2. Klocki ATE - (pytaj Adam12 z AKP) Ad.3. Wahacze w kolejności - Orginalne, Lemforder, TRW, FEBI - nakrętki samohamowne koniecznie do wymiany, śruby to wg uznania (ta czerniona przy górnych wahaczach koniecznie do wyamiany). Wg tego co piszesz to już warto wymianić tarcze nawet jeśli to nie ich wina by miała być - niech odrazu sprawdzą bicie zamontowanych tarcz - tolerancje podaje ulotka załączona do tarcz.
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Wahacze w kolejności - Orginalne, Lemforder, TRW, FEBI A jakie są oryginalne? (Nie jednej z tych firm? Innych nie znalazłem w IC) CO do tarcz i klocków - Czyli polecasz aby tarcze i klocki były jednej firmy? Czy po prostu tańsza tarcza ATE jest lepsza od BREMBO? Thx za info, naturalnie przy zawieszeniu wszelkie nakrętki, podkładki itp wymienię - to się rozumie samo przez się [br]Dopisany: 2007-10-05, 10:39:43_________________________________________________Gadałem z Adamem12 z AKP, tarcze i klocki prawie juz dogadaliśmy, tylko muszę jeszcze looknąć do tych klocków (bo po VIN-ie wychodzi że po 4 klocki na koło czyli 8, a mi się wydaje że po 2 na koło były jak wczoraj patrzyłem (chyba że są jakoś bardzo blisko siebie i nie zwróciłem uwagi), gdyby nie ta mała niepewność (zobaczę wieczorem w samochodzie) to już bym zamówił Aha tarcze ATE i klocki LUCAS zostały mi polecone... cena za komplet 2 tarcze + 8 klocków to 666 zł Zobaczymy jak będzie pomykał na nowych hamulcach z przodu
letallec Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Morgoth A jak tam oponki? Ja mialem takie zajawki z peknietymi miszelinami na tylnej osi. Niby zadnego polaczenia z kierownica, ale wibracje przechodzily . Po ich wymianie poczulem jakbym fury pomylil
adadur Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Aha tarcze ATE i klocki LUCAS zostały mi polecone... cena za komplet 2 tarcze + 8 klocków to 666 zł Ehhh wysłałem ci PW ... ale widzę że chyba już zrozumiałeś innej opcji nawet nie ma co szukać A jak tam oponki? Myślę że przy okazji wyważania to zostało wyeliminowane.
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Opony są OK - były wyważane: 0,0,5,0 (czyli spoko) i testowane..... Teraz tarcze i klocki idą do wymiany..... Oponki kupuję nowe na wiosnę (245/45 R18 - chyba jakieś Dunlopy, no i jeszcze felgi 18", aktualne felgi 17" zostają na zimówki) Nie mówię jeszcze że klocki będą LUCAS-a, może będą też ATE, za to tarcze na pewno będą ATE
adadur Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 chyba jakieś Dunlopy :th:To daj znać jak tam po wymianie tarcz i kocków.
Mad_MAX Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Jeszcze co do wibracji , postaram sie dzisiaj tescia wymeczyc , bo mial identyczny problem. I powiem szczerze troche sie chlopy z serwisu nameczyli zanim doszli co bylo powodem. Jak tylko sie zdzwonie z nim to napisze przez u niego wychodzily wibracje. Powiem tylko ze jak nieraz jezdzilem to wibracje takie bardzo odczuwalne zaczynaly sie przy hamowaniu od 120km/h , czym szybciej tym wieksze i az ciezkow kierownice bylo utrzymac Prawdopodobnie chodzilo o tarcze i chyba mu z dwa razy wymienili NOWKI na NOWKI ale jeszcze sie upewnie.
alvaro Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 MorgothV8 a może to maglownica ??
andrzej_1970 Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Co do wibracji przy hamowaniu to raczej postawiłbym na luz któregoś z wahaczy na końcówce szarpaki mogą nic nie wykazać najlepiej wymontować i sprawdzić.
Micz Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 A ja na 99% mówie, że to są tarcze. Często ulegają seryjne pokrzywieniu jeśli lubisz sobie na przykład baaardzo ostro pojeździć, pohamować z dużej prędkości kilka razy jak Ci ktoś wyjedzie, a potem trochę deszczu i skutki mogą być niefajnie niestety takie są seryjne tarcze. Jak wymienisz tarcze to problem zniknie.
Gość MorgothV8 Opublikowano 9 Października 2007 Opublikowano 9 Października 2007 Odkręciłem wczoraj koło: -klocki są po 4 na koło -tarcze są od góry pordzewiałe i dużo rdzy na mocowaniach do piasty (generalnie są nieciekawe). Wniosek: wymienić i tak trzeba więc wymienię a czy rozwiąże to problem wibracji to się okaże. -tarcze kupuję ATE a klocki LUCASA, nie da się klocków ATE ponieważ do tego modelu ATE nie produkuje klocków, Adam 12 polecił mi LUCAS'a - więc go wezmę -tarcze i klocki wysyła mi dziś DHL'em, jak dotrą to zamontuję i zdam sprawozdanie co i jak -maglownica na 95% jest OK -wahacz/stabilizator etc. - coś tam jednak lekko puka na polnych drogach, spróbuję to przy okazji zdiagnozować. jak będzie wiadomo co to zamówię kilka wahaczy i wymienię (polecono mi TRW...) [br]Dopisany: 2007-10-08, 08:02:08_________________________________________________Tarcze i klocki juz do mnie dotarly, dziś albo jutro wymienię i dam znać co i jak. Tarcze ATE, klocki LUCAS
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się