Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Pierścień ABS


Lux

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem i czym wiecej osob slucham i czytam, to tym wiecej mam niejasnosci. Ale po kolei.

Zjechalem tarcze i klocki tyl. Kupilem komplet, ale okazalo sie, ze moje stare tarcze maja pierscienie ABS (chyba tak to sie nazywa).

Chialem dokupic same pierscienie, ale podobno sa dwie wersje? Niiektorzy mowia, ze nie da sie tego sciagac i przekladac? Ze starych mechanik mowi, ze nawet jak by udalo mu sie je zdjac, to sa w oplakanym stanie (przegnite). Teraz pytanie do fachowcow :)

Czy dokupic takie pierscienie (oczywiscie pod warunkiem gdy uda sie to zamontowac), czy lepiej caly zestaw z pierscieniami?

Czy sa rozne rodzaj pierscieni? Rocznik mojej A4 97. W internecie widzialem pierscienie ABS tylko w rzczywistisci chyba inaczej wygladaja. MOze ktos ma zdjecie jak powinny wygladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob foto tej tarczy, prawdopodobnie masz stare tarcze z pierscieniem stalym jak jednolity odlew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie dla Pana devastation

Moje spostrzeżenie odnosi się do :

"Chialem dokupic same pierscienie, ale podobno sa dwie wersje? Niiektorzy mowia, ze nie da sie tego sciagac i przekladac?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak napisalem, tarcze byly z pierscieniem wymiennym i niewymiennym, odlew pierscienia jest razem z tarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj tylko zdejmij ze starych

Nie wiesz jak to Ci powiem:

Połóż tarczo piastę do góry pierścieniem, nagrzej palnikiem pierścień do czerwoności a następnie odwróć tarcze i uderz o podłoże, pierścień powinien spaść. W rękawicy weź szybko ten pierścień i nałóż na nową tarczo piastę, powinna spokojnie wejść.

Tylko nie może być pęknięta bo ABS nie będzie działał.NIE POLEWAJ WODĄ musi sam ostygnąć. Jak ostygnie to się zaklinuje. (rozszerzalność cieplna)

Tylko taki sposób pomaga 100%, osobiście przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem problem z abs-em, długo szukałem przyczyny, podmieniałem czujnik abs-u itd, okazało się, że tarcza ABS-u miała luz i nie siedziała sztywno na piaście, kręciła się delikatnie na niej związku z czym miałem błąd w odczycie i ABS się wyłączał. Kupiłem nową tarcze ABS w ASO, nie była strasznie droga, była inna niż oryginalna ale pasowała i wszystko później działało jak trzeba. W każdym razie jeżeli nie masz problemu z ABS-em nic nie kombinuj, co najwyżej wyczyść te tarcze i tyle, jeśli będą jakieś problemu to wtedy ewentualnie kup nowe. Aha, ja nowa tarcze po prostu nabiłem na piasę, nic nie podgrzewałem ale trzeba to robić delikatnie i równomiernie żeby się nie siadła równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tak

ze starych nie dalo sie zdjac pierscieni ABS bo przegnily, byly od nowosci nie zmieniane

kupilem tarcze i osobno pierscienie (juz takich oryginalnych nie dostalem jak u mnie)

ale podgrzanie palnikiem i siedza :)

wszystko jest jak powinno byc :>

20101106109.jpg

piersabs.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...