Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Funkcja zagadkowego przewodu


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Witam

Ostatnio czyszcząc przepustnicę odkryłem, że jeden z przewodów (podciśnienia?), odchodzących z rur dolotowych, jest urwany przez co nie był do niczego podłączony. Zagadkowo był przedłużony o fragment miedzianej rurki (kompletnie dla mnie nie zrozumiałe).

Zrobiłem zdjęcia i prosiłbym o informacje co do funkcji uszkodzonego przewodu oraz miejsca jego zamocowania.

Oto fota:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d15e9335b7524efa.html

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

i tak właśnie mi się wydaje.

Tylko gdzie i jak jest przymocowana.

Zapewne to przez tą usterkę falują mi obroty i nie wykluczone, że też jest winowajcą błędu mieszanki.

Opublikowano
Zapewne to przez tą usterkę falują mi obroty

No to na pewno będzie powodem falowania. Ja u siebie miałem tylko pękniętą,a obroty wariowały. Jedna końcówka ma być do rury od filtra pow. a druga powinna być przyczepiona do silnika(z boku bloku). Nie ma opcji żebyś tego nie zobaczył.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

jeździłem z taką niepodłączoną odmą odkąd mam a4 czyli już z 40 tys km :D ładnie.

Widzisz, kurcze jakoś nie mogę odnaleść króćca od odpowietrzania. Prosiłbym o wypowiedź kogoś z silnikiem ADR, wtedy bym wiedział na 100% gdzie szukać.

Opublikowano

Ten miedziany kawałek rurki to kruciec od kolanka odmy które siedzi jednym końcem w bloku silnika. Kolanko się pewnie połamało i kruciec został w końcówce węża. To kolanko widać jak się spojrzy pomiędzy rury od koletora dolotowego w okolicach bagnetu oleju.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

kurcze to niespecjalne jest do tego dojście. Muszę jutro dokładnie się przyjrzeć w jakim stanie jest ten króciec, czy przypadkiem nie będę musiał kupić nowego. Mam nadzieję, że wystarczy pociągnąć nowy gumowy przewód i tyle.

Bylebym nie musiał kolektora zdejmować bo to już operacja zakrojona na szeroką skalę.

Zobaczymy. Jak zrobię napiszę co i jak.

Opublikowano

ja miałem podobnie ,plastikowy kruciec odmy był polamany.Kruciec kupiłem na szrocie bodajze za 50 PLN ale podłaczenie masakra, 8 godzin sie meczyłem ale sie udało bez odkrecania dolotu

Opublikowano

Wymiana odmy jest prosta,należy kolektory rozczepić na złonczach gumowych i z dołu odkręcić dwie śruby,odsunąć kolektor.Co do zakupu odmy nie polecam ze szrotu bo może być przegrzana i znów pęknie.Nowa w serwiśie kosztuje 80zł bo kupowałem.

Opublikowano

Kaziu Wichura

Mam pytanie odnosnie czyszczenia przepustnicy bo u mnie wydaje mi sie ze auto ma slabe przyspieszenie ( nie ma tzwn. zrywu ) czy to może byc oznaką ze mnie czeka czyszczenie przepustnicy. Czy po takim zabiegu poprawiło ci sie cos jeśli chodzi o przyspieszenie

sorki ze tak namieszałem ale może bedziecie wiedziec o co mi chodzi

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Czy ten krócieć w formie metalowej rurki jest konieczny? U mnie jest połamany i się zastanawiam czy mogę po prostu dosztukować dłuższy gumowy przewód i tyle. Nie sądzę, żeby spełniał on ważną rolę w procesie odpowietrzania i jego brak lub mniejszy rozmiar wpłynął negatywnie na wspomniany proces. Co sądzicie?

Krzuchu, napisz do mnie na gg

Opublikowano

Ten kruciec jest potrzebny bo końcówka kolanka nie ma okrągłego przekroju więc nie bedzie można nasadzić węża. Wszelkie nieszczelności mogą powodować falowanie obrotów ponieważ nie bedzie odpowiedniego podciśnienia przed przepustnicą. Wymień to kolanko i się nie zastanawiaj, moje po wymontowaniu okazało się kompletnie sflaczałe od wyziewów z bloku silnika.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

a mógłbyś mi powiedzieć która to dokładnie część? Masz może jakiś numer?

Jak to dokładnie wygląda od odpowietrznika do prowadnicy powietrza tzn do tego gumowego przewodu co do niej przychodzącego? Czy to wygląda tak?: odpowietrznik --> metalowe kolanko (to co u mnie jest urwane) --> gumowy przewód --> rura dolotowa. Czy może coś pominąłem?

Opublikowano

Podaje nr058103213 rura odpowietrzająca(odma)i nr 058103221 przewód odpowietrzający są to numery katalogowe z ETKI i tak jak wcześniej wspominałem można to dostać w serwisie bo w sklepie marne szanse.

Opublikowano

Kaziu_Wichura schemacik z numerkami był wstawiony w ten temat już w piątek :wink4:

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

tak tak tak wiem o tym. Tylko chciałem się upewnić czy to wszystkie elementy widnieją na nim żebym nie musiał zamawiać dwa razy. Nieraz tak bywa, że schematy nie pokazują całego układu.

Dzięki za odpowiedź.

Jutro lecę zamawiać całe okablowanie żeby mnie nie zastała przykra niespodzianka po rozebraniu wszystkiego i okazało się, że coś mi zabrakło.

Pozdrawiam

Opublikowano

Odnosnie tego tematu.Czy nieszczelnosc tej odmy a wlasciwie mocne pekniecie tego krucca moze powodowac ubytki cisnienia woleju w silniku,konkretnie za male cisnienie do 2000 obr?

Opublikowano

Witam!

Panowie u mnie odma cala jest poklejona tasma, mam tak od kiedy kupilem silnik, mechanicy ktorzy zmieniali mi silnik zapewniali mnie ze to nic takiego ( Boze oby nigdy wiecej takich mechanikow)a z tego co widze to nie jest tak do konca, generalnie wszystko ma swoje zadanie w samochodzie! Pozdrawiam Jocker01

Opublikowano

Odnosnie tego tematu.Czy nieszczelnosc tej odmy a wlasciwie mocne pekniecie tego krucca moze powodowac ubytki cisnienia woleju w silniku,konkretnie za male cisnienie do 2000 obr?

Nie, pomiar ciśnienia jest zupełnie niezależny od odmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...