Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Witam Ostatnio czyszcząc przepustnicę odkryłem, że jeden z przewodów (podciśnienia?), odchodzących z rur dolotowych, jest urwany przez co nie był do niczego podłączony. Zagadkowo był przedłużony o fragment miedzianej rurki (kompletnie dla mnie nie zrozumiałe). Zrobiłem zdjęcia i prosiłbym o informacje co do funkcji uszkodzonego przewodu oraz miejsca jego zamocowania. Oto fota: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d15e9335b7524efa.html
MoKrY Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 nie bedzie to odma? tylko nie
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 i tak właśnie mi się wydaje. Tylko gdzie i jak jest przymocowana. Zapewne to przez tą usterkę falują mi obroty i nie wykluczone, że też jest winowajcą błędu mieszanki.
cayenne Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Zapewne to przez tą usterkę falują mi obroty No to na pewno będzie powodem falowania. Ja u siebie miałem tylko pękniętą,a obroty wariowały. Jedna końcówka ma być do rury od filtra pow. a druga powinna być przyczepiona do silnika(z boku bloku). Nie ma opcji żebyś tego nie zobaczył.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 jeździłem z taką niepodłączoną odmą odkąd mam a4 czyli już z 40 tys km ładnie. Widzisz, kurcze jakoś nie mogę odnaleść króćca od odpowietrzania. Prosiłbym o wypowiedź kogoś z silnikiem ADR, wtedy bym wiedział na 100% gdzie szukać.
Gość spedyt Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Odpowietrznik jest na bloku
Waters Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Ten miedziany kawałek rurki to kruciec od kolanka odmy które siedzi jednym końcem w bloku silnika. Kolanko się pewnie połamało i kruciec został w końcówce węża. To kolanko widać jak się spojrzy pomiędzy rury od koletora dolotowego w okolicach bagnetu oleju.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 kurcze to niespecjalne jest do tego dojście. Muszę jutro dokładnie się przyjrzeć w jakim stanie jest ten króciec, czy przypadkiem nie będę musiał kupić nowego. Mam nadzieję, że wystarczy pociągnąć nowy gumowy przewód i tyle. Bylebym nie musiał kolektora zdejmować bo to już operacja zakrojona na szeroką skalę. Zobaczymy. Jak zrobię napiszę co i jak.
krzychu Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 ja miałem podobnie ,plastikowy kruciec odmy był polamany.Kruciec kupiłem na szrocie bodajze za 50 PLN ale podłaczenie masakra, 8 godzin sie meczyłem ale sie udało bez odkrecania dolotu
andrzej_1970 Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Wymiana odmy jest prosta,należy kolektory rozczepić na złonczach gumowych i z dołu odkręcić dwie śruby,odsunąć kolektor.Co do zakupu odmy nie polecam ze szrotu bo może być przegrzana i znów pęknie.Nowa w serwiśie kosztuje 80zł bo kupowałem.
krzychu Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Kaziu Wichura Mam pytanie odnosnie czyszczenia przepustnicy bo u mnie wydaje mi sie ze auto ma slabe przyspieszenie ( nie ma tzwn. zrywu ) czy to może byc oznaką ze mnie czeka czyszczenie przepustnicy. Czy po takim zabiegu poprawiło ci sie cos jeśli chodzi o przyspieszenie sorki ze tak namieszałem ale może bedziecie wiedziec o co mi chodzi
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Czy ten krócieć w formie metalowej rurki jest konieczny? U mnie jest połamany i się zastanawiam czy mogę po prostu dosztukować dłuższy gumowy przewód i tyle. Nie sądzę, żeby spełniał on ważną rolę w procesie odpowietrzania i jego brak lub mniejszy rozmiar wpłynął negatywnie na wspomniany proces. Co sądzicie? Krzuchu, napisz do mnie na gg
Waters Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Ten kruciec jest potrzebny bo końcówka kolanka nie ma okrągłego przekroju więc nie bedzie można nasadzić węża. Wszelkie nieszczelności mogą powodować falowanie obrotów ponieważ nie bedzie odpowiedniego podciśnienia przed przepustnicą. Wymień to kolanko i się nie zastanawiaj, moje po wymontowaniu okazało się kompletnie sflaczałe od wyziewów z bloku silnika.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 a mógłbyś mi powiedzieć która to dokładnie część? Masz może jakiś numer? Jak to dokładnie wygląda od odpowietrznika do prowadnicy powietrza tzn do tego gumowego przewodu co do niej przychodzącego? Czy to wygląda tak?: odpowietrznik --> metalowe kolanko (to co u mnie jest urwane) --> gumowy przewód --> rura dolotowa. Czy może coś pominąłem?
andrzej_1970 Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Podaje nr058103213 rura odpowietrzająca(odma)i nr 058103221 przewód odpowietrzający są to numery katalogowe z ETKI i tak jak wcześniej wspominałem można to dostać w serwisie bo w sklepie marne szanse.
Gość spedyt Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Kaziu_Wichura schemacik z numerkami był wstawiony w ten temat już w piątek
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 tak tak tak wiem o tym. Tylko chciałem się upewnić czy to wszystkie elementy widnieją na nim żebym nie musiał zamawiać dwa razy. Nieraz tak bywa, że schematy nie pokazują całego układu. Dzięki za odpowiedź. Jutro lecę zamawiać całe okablowanie żeby mnie nie zastała przykra niespodzianka po rozebraniu wszystkiego i okazało się, że coś mi zabrakło. Pozdrawiam
szczepanov Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Odnosnie tego tematu.Czy nieszczelnosc tej odmy a wlasciwie mocne pekniecie tego krucca moze powodowac ubytki cisnienia woleju w silniku,konkretnie za male cisnienie do 2000 obr?
jocker01 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam! Panowie u mnie odma cala jest poklejona tasma, mam tak od kiedy kupilem silnik, mechanicy ktorzy zmieniali mi silnik zapewniali mnie ze to nic takiego ( Boze oby nigdy wiecej takich mechanikow)a z tego co widze to nie jest tak do konca, generalnie wszystko ma swoje zadanie w samochodzie! Pozdrawiam Jocker01
Gość spedyt Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Odnosnie tego tematu.Czy nieszczelnosc tej odmy a wlasciwie mocne pekniecie tego krucca moze powodowac ubytki cisnienia woleju w silniku,konkretnie za male cisnienie do 2000 obr? Nie, pomiar ciśnienia jest zupełnie niezależny od odmy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się