marcinekzdw Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Mam dziwny problem z obrotami w swoim audi z silnikiem 1.6. Na zimnym silniku falują obroty ale tylko w zakresie 1200-1400 obrotów. Poniżej i powyżej tego zakresu obrotów problem znika. Podczas jazdy w tym zakresie obrotów auto zaczyna szarpać. Poza tym nie dopatrzyłem się jakichkolwiek zafalowań obrotów, czy to na zimnym lub na ciepłym silniku. Jedynie podczas gdy włączę światła obroty lekko drgną niżej i zaraz wracaj do ok 800, ale to chyba normalne. Na ssaniu mam lekko ponad 1000 obrotów, a kiedy silnik osiągnie większa temperaturę oscylują w granicach +/- 800. Jeszcze nurtuje mnie to, że podczas jazdy gdy wrzucę na luz a auto jeszcze sie toczy obroty spadają od razu do 800. W poprzednim aucie z silnikiem na pełnym wtrysku po wrzuceniu na luz podczas jazdy obroty zatrzymywały sie na ok 1100 i dopiero po chwili spadały niżej? Czy tak ma być? Dodam, że jest to moje pierwsze audi z tym silnikiem i za bardzo nie wiem czemu przyjrzeć się na początek przy tej usterce.
Luka3s Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Mam podobny problem, myśle że najpierw warto zabrać się za wyczyszczenie przepustnicy. Obroty na ssaniu są ok 1100-1200, podczas wrzucenia na luz obroty powinny chyba opaść do optymalnej liczby.
marcinekzdw Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Opublikowano 6 Listopada 2010 Dzięki za odpowiedz. Wyczyszczę przepustnicę na początek. Mam nadzieję, że to pomoże.
Luka3s Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Ogólnie sporo może być przyczyn, może gdzieś chwyta lewe powietrze, coś jest nieszczelne itp. Ale w sumie wyczyścić przepustnice na pewno nie zaszkodzi, jest sporo tematów jak to zrobić i czym pozdrawiam
marcinekzdw Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Opublikowano 6 Listopada 2010 Jeżeli była by jakaś nieszczelność to chyba obroty falowały by nie tylko miedzy 1200 a 1400. Pewnie falowały by na ciepłym silniku itd?
Kierownik Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Nie tylko przepustnica może być przyczyną falowania , moze być to tez np przepływomierz ... zapnij vaga i zrob logi
Luka3s Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 jasne że nie, napisałem od czego warto zacząć i co jest dość istotne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się