Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam dokładnie taki sam bagnet i staram się utrzymywać poziom pomiędzy zaznaczonymi u Ciebie na zdjęciu zielonymi poziomami. Wg moich obliczeń jedna kreska to 100ml.

U mnie wychodzi że jedna kreska to 50ml. Wlewam pół litra i przybywa dziesięć kresek.

Stwierdzam po 6 miesiącach jazdy na 5W-50 Mobil 1 Rally Formula, że pije tyle samo 5W-50 co 5W-40 też Mobila. Nie zmieniło się nic na plus. Wychodzi jakieś 0,2-0,3l / 1000km.

To zła wiadomość bo planowałem przy następnej wymianie przejść na 5W-50. W dodatku nigdzie nie mogę zdobyć mobila 5W-40 a w miejscowych hurtowniach nawet twierdzą że nie jest już produkowany. Że jest produkowany to wiem, bo jest w ofercie na stronie mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi że jedna kreska to 50ml. Wlewam pół litra i przybywa dziesięć kresek.

Możesz mieć rację - wczoraj sprawdziłem po zalaniu 1l i faktycznie jest sporo więcej, niż do górnej kreski (w sumie nie ma się co martwić, bo i tak ucieknie :polew:)

Wszystko zaczyna się układać: dolny poziom, to -0,5l, więc błędu jeszcze nie wywala, bo jeszcze daje radę. Zazwyczaj (2 razy jak do tej pory) udawało mi się najniżej złapać jak było około dolnej kreski (zielone min).

To zła wiadomość bo planowałem przy następnej wymianie przejść na 5W-50. W dodatku nigdzie nie mogę zdobyć mobila 5W-40 a w miejscowych hurtowniach nawet twierdzą że nie jest już produkowany. Że jest produkowany to wiem, bo jest w ofercie na stronie mobila.

Zobacz user'a cobrizo na alledrogo - ja u niego brałem we wrzesniu ten olej. Ma w ofercie za 109PLN/4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ale widzę, że kolegaberlin od którego zawsze brałem olej przestał sprzedawać .. chyba też kupie od tego cobrizo, bo u mnie w mieście nigdzie nie ma tego oleju :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jako że do ALT nigdy nie wiadomo kiedy będzie nagła potrzeba dokupienia oleju np w trasie to dobrze by był aby to było olej łatwo dostępny. Mobila 5W-50, 0W-40 kupi się bez problemu na jakiejś stacji. Podobnie castrola 5W-40 ale ja już castrola to chyba nigdy nie wleje :sick3:

Olej 5W-40 to optymalny olej, ale że z mobila tak trudno go kupić :mysli:[br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 10:21_________________________________________________Panowie mam coś :notworthy:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_255.pdf

Co prawda po angielsku ale jest to Zeszyt do samodzielnego kształcenia ze szkolenia serwisu dotyczący silnika ALT :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i co bierze olej nadal jezdze dwa tygodnie jest ok olej max na bagnecie przejade 30 km namiarce do połowy szlak mnie trafia ztym złomem dodam ze trojnik z deka pokrywy zaworów jest wyjety i zatkany wiec z dekla leci pod maske.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie wywala OilMin dopiero jak miarka jest prawie sucha :shocked: Co ciekawe, dolanie 0,7 litry w moim przypadku to olej na full(Pomiędzy zielonymi) kratkami na zdjęciu darkle:)

W moim przypadku dolałem 1 L na 4800 km jednak zauważyłem, że puszcza mi uszczelniacz zaworu na 1 cylindrze :)

Co do spalania oleju wlałem więcej niż zwykle jednak w tym była jazda 100 km z pedałem w podłogę ~220 licznik pokazywał ogólnie mocniejsze butowanie + instalacja LPG:decayed: wiem, że nie zdrowo...

Co do oleju to zawsze leje Castrola edge 0w-40

A co do wymiany uszczelniaczy zaworów, powiedzie mi jak to wygląda w tym silniku? Jaki koszt uszczelniaczy w ASO?

Przebieg mojego autka to 120 tyś(Wszyscy spece od kręcenia liczników, sprawdzony po VIN) i wolałbym uniknąć poważnego grzebania w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym sądzisz że to uszczelniacze na I cylindrze? Ogólnie uszczelniacze tak często nie lecą przy takim przebiegu. Koszt uszczelniaczy nie powinien być wielki ale z wymianą jest trochę zabawy. Pewnie da się wymienić bez ściągania głowicy ale w praktyce każdy mechanik będzie wolał ją zdjąć. Wtedy dojdzie uszczelka głowicy i chociaż sam pasek rozrządu. Należałoby też dać nowe śruby głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym sądzisz że to uszczelniacze na I cylindrze? Ogólnie uszczelniacze tak często nie lecą przy takim przebiegu. Koszt uszczelniaczy nie powinien być wielki ale z wymianą jest trochę zabawy. Pewnie da się wymienić bez ściągania głowicy ale w praktyce każdy mechanik będzie wolał ją zdjąć. Wtedy dojdzie uszczelka głowicy i chociaż sam pasek rozrządu. Należałoby też dać nowe śruby głowicy.

No i już wszystko wiem, uszczelniacz dekla? Nie wiem czy dobrze to napisałem... uszczelka kosztuje 96 zł.

Więc na razie uszczelniaczy nie dotykam, przepraszam, za wprowadzenie w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym sądzisz że to uszczelniacze na I cylindrze? Ogólnie uszczelniacze tak często nie lecą przy takim przebiegu. Koszt uszczelniaczy nie powinien być wielki ale z wymianą jest trochę zabawy. Pewnie da się wymienić bez ściągania głowicy ale w praktyce każdy mechanik będzie wolał ją zdjąć. Wtedy dojdzie uszczelka głowicy i chociaż sam pasek rozrządu. Należałoby też dać nowe śruby głowicy.

No i już wszystko wiem, uszczelniacz dekla? Nie wiem czy dobrze to napisałem... uszczelka kosztuje 96 zł.

Więc na razie uszczelniaczy nie dotykam, przepraszam, za wprowadzenie w błąd.

Od miesiaca jezdze na 10w60, to chyba jedyny olej ktorego zastosowanie powoduje obnizenie jego poboru, dolewam o wiele mniej niz 5w40 czy 5w50, oczywiscie nie zalatwia to naszego problemu ale zuzycie jest odczuwalnie nizsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiaca jezdze na 10w60, to chyba jedyny olej ktorego zastosowanie powoduje obnizenie jego poboru, dolewam o wiele mniej niz 5w40 czy 5w50, oczywiscie nie zalatwia to naszego problemu ale zuzycie jest odczuwalnie nizsze

Jakiej firmy lejesz? zaraz mnie czeka wymienia i chciałbym wiedzieć co lejesz: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiaca jezdze na 10w60, to chyba jedyny olej ktorego zastosowanie powoduje obnizenie jego poboru, dolewam o wiele mniej niz 5w40 czy 5w50, oczywiscie nie zalatwia to naszego problemu ale zuzycie jest odczuwalnie nizsze

Jakiej firmy lejesz? zaraz mnie czeka wymienia i chciałbym wiedzieć co lejesz: )

shell ale jest drogi wiec kupie najtanszy 10w60 na allgro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy między 5w40 a 5w50 miałeś różnicę? Czy zmiana na tak gęsty olej nie ma jakichś skutków ubocznych jak stukania, terkotania itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak mniej-więcej ile więcej? Bo niedługo będę miał zmianę oleju. Teraz mam 5w40 i bierze mi 0,35l na 1000km. Zastanawiam się nad mobilem 5w50 tylko nie wiem czy warto bo ile będzie go brał mniej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stuka i nie terkocze na 5W-50. Producent przewidział 5W-30. Ciekawe czy konstruktorzy dobrze zaprojektowali kanaliki olejowe i czy one "akceptują" oleje wyższe lepkościowo "na gorąco" takie jak 5W-50...

No właśnie :mysli: Co prawda pisałeś ostatnio że w kwestii zużycia 5w50 bierze Ci tyle co 5w40, no ale kiedyś pisałeś jednak że zauważyłeś na 5w50 lekką poprawę? U mnie castrola 5w30 brał 0,6 litra. Po wypłukaniu go jakimś Antykoksem wlewanym na tłoki przez wykręcone świece i zalaniem midlandem 5w40 zużycie spadło do 0,35 litra. Teraz będzie mi się zbliżać wymiana oleju i w planach mam w nowym roku znów ten antykoks i albo dalej 5w40 albo mobila 5w50. Tyko że też zastanawiam się czy 5w50 to nie przesada. Z drugiej strony Itor pisze o 10w60 :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stuka i nie terkocze na 5W-50. Producent przewidział 5W-30. Ciekawe czy konstruktorzy dobrze zaprojektowali kanaliki olejowe i czy one "akceptują" oleje wyższe lepkościowo "na gorąco" takie jak 5W-50...

No właśnie :mysli: Co prawda pisałeś ostatnio że w kwestii zużycia 5w50 bierze Ci tyle co 5w40, no ale kiedyś pisałeś jednak że zauważyłeś na 5w50 lekką poprawę? U mnie castrola 5w30 brał 0,6 litra. Po wypłukaniu go jakimś Antykoksem wlewanym na tłoki przez wykręcone świece i zalaniem midlandem 5w40 zużycie spadło do 0,35 litra. Teraz będzie mi się zbliżać wymiana oleju i w planach mam w nowym roku znów ten antykoks i albo dalej 5w40 albo mobila 5w50. Tyko że też zastanawiam się czy 5w50 to nie przesada. Z drugiej strony Itor pisze o 10w60 :kox:

ja bede mojego podlewal 10w60 valvolina - wychodzi najtaniej bo 150 zl na allegro za 5 litrow teraz lalem shella ale drogo i 4 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...