Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Znacznie zwiększyło się zużycie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Od trzech lat mam moje b6, do tej pory maxymalne średnie zużycie paliwa przy normalnej jeździe wynosiło około 6.4l. Od pewnego czasu wzrosło i utrzymuje sie na poziomie około 7.8l latem.Od paru miesięcy mam w domu drugie takie samo audi z takim samym silnikiem i średnia spalanie to 6.3l.Co mogło wpłynąć na zwiększenie zużycia.. wymieniłem termostat bo nie dogrzewał ale spalanie wciąż około 8l. Co może być przyczyną? proszę o wskazówki i pomoc. dziękuję

Opublikowano

Na zwiększone spalanie może wpływać uszkodzony: czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik temperatury powietrza wlotowego, czujnik temperatury paliwa, przepływomierz, zapchany filtr powietrza i wiele innych.

Podłącz VAGa, zrób logi i wiele rzeczy może się wyjaśnić.

Opublikowano

VAGa podłączałem. wyskoczył błąd czujniki płynu chłodzącego, usunąłem,ale za każdym razem gdy podłączam VAG ten sam błąd się pojawia. czy to może mieć wpływ że spalania ąz tak się zwiększyło?filtry wymieniam regularnie.Czy VAG wykryłby reszte czujników które podałeś?[br]Dopisany: 09 Listopad 2010, 19:58_________________________________________________jakiej firmy czujnik płynu chłodzącego kupić?słyszałem że dużo trafia się wadliwych. może kosztować ale ma być dobry.

Opublikowano

odpowiedz prosta czujnik temp tylko ORI.A spalanie to masz powiem jeszcze nawet dobre na zepsutym czujniku,nieraz bywa gorzej

Opublikowano

czujnik dla [AVF] 059 919 501 A "zielony" - 120 pln w ASO

oring N 903 168 02 - 6 pln w ASO

Nie kupuj żadnych zamienników ani z allegro niby ori czujników tylko w ASO !!!

Opublikowano

VAGa podłączałem. wyskoczył błąd czujniki płynu chłodzącego, usunąłem,ale za każdym razem gdy podłączam VAG ten sam błąd się pojawia.

Kolega chyba mysli że usuwając błąd VAGiem naprawi czujnik :cool1:

Wymień ten czujnik na nowy ,najlepiej ori i dopiero sprawdź to spalanie

Opublikowano

Tak jak powyżej zostało napisane, czujniki należy kupować tylko w ASO. Nie są to takie straszne pieniądze, a jest pewność, że będą działały prawidłowo. Ktoś kiedyś powiedział, że na kupowanie tanich rzeczy stać tylko bogatych :wink4:

Wymień czujnik i sprawdź spalanie, dopiero wtedy sprawdzaj pozostałe.

Jeśli chodzi o pozostałe czujniki, to należy podłączyć interfejs rano (na całkowicie ostudzonym samochodzie) i od razu po uruchomieniu silnika sprawdzić ich wartości w odczytując odpowiednie bloki silnika (szczegóły w FAQ Silniki Diesla oraz FAQ Diagnostyki VAG). Jeśli będą realne (zbliżone do temperatur zewnętrznych), to prawdopodobnie są dobre. Podobny test należy przeprowadzić po dłuższej jeździe i pełnym rozgrzaniu silnika.

Test przepływomierza (MAF) tylko jako logi dynamiczne.

Opublikowano

dziękuje za pomoc, zacznę od czujnika. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...