slawek23 Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Witam wszystkich. Tym razem nietypowo bo chodzi o benzynkę A4 2.0 fsi awa rok 2003.Otóż nabyłem owy sprzęt od gostka,nie pali,nie łączy się ze sterownikiem silnika.Nie dużo myśląc wpadłem w bezpieczniki-wszystkie dobre,no więc puszka z ecu -bezpiecznik dobry ale przekaźnik trzeszczy.Kiedy łącze się z innymi sterownikami to śmiga a jak łącze sie z licznikiem to wyskakuje błąd 01314 engine control module no comunication.Co to może być?ECU?,może muszę mieć kabelek CAN?Proszę o pomoc
DeeJay_Kill Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Sprawdź najpierw zasilanie w samej kostce ECU. Wypnij jego konektor i zauważysz w nim dwa większe piny na przeciwległych końcach, chyba pośrodku. Jeśli po zapłonie jest tam 12V, to możliwe, że problem masz z immobilizerem, który występuje u Ciebie w zegarach. Napisz, jak zachowują się kontrolki po przekręceniu kluczyka.
slawek23 Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 po załączeniu zapłonu świeci abs i esp(obie kontroki raz mrugną a potem świecą a w tym czasie przekaźnik przy ecu 219 cały czs dziwnie brzęczy),a co o tej kostki od ecu -to ona ma taką metalową oprawę i przykręcona jest takimi dziwnymi śrubami które wyglądają jak nity[br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 17:43_________________________________________________dodam jeszcze że EPC razem z check engine mruga (czasami),mierzyłem napięcie na cewkach i na skrajnej prawej jest +12v środkowa i zewnętrzna lewa to masa a trzecia od prawej ma jakieś 5v -czy tak powinno być?Wymieniłem jeszcze przekaźnik 219 i dalej dziwnie brzęczy[br]Dopisany: 12 Listopad 2010, 15:29_________________________________________________Domyślam się że mój przypadek jest bardzo problematyczny no cóż będę działał dalej sugestie mile widziane [br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 09:01_________________________________________________no więc wydarłem ecu z pod maski,ma spalone dwa kondensatory i jedną ścieżkę na zasilaniu-wymieniłem je ścieżkę polutowałem i-d*pa.przepaliło ścieżkę na pinie k4 znowu,i niewiem czy zwarcie jest w samym sterowniku czy w instalacji samochodu.ma ktoś jakiś pomysł?
Stolkien Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Sprawdź, jakie napięcie jest na tych dużych konektorach z kostki ECu. Powinno tam być na zapłonie ok. 12 sprawdz biegunowość. Ja obstawiam Ubity ECU (ale z jakiego powodu to nie wiem. Sprawdź też rezystancję względem masy pinu tego k4 . i plusowego zasilania sterownika szukaj zwartego kondensatora stałego na płycie ecu, dalsza diagnoza bez wiedzy z zakresu elektroniki nie będzie raczej możliwa
czaki22 Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 EPC to problem z elektroniką silnika, ja tez stawiam na uszkodzony sterownik silnika
pme Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 morze imo nie łączy inie pozwala na połączenie z ecu
Omenos Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ja teraz mam problem z immo, i nie mogłem sczytać nawet pin-u i nieraz nie mogłem w ogóle wejść w kanał immo, fachmajster doszedł do wniosku, że to ECU i dal do naprawy. Może właśnie przez immo Ci nie łączy.
slawek23 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2011 Doszedłem w końcu do tego że zwalone jest ecu-po przepatrzeniu chyba wszystkiego w tym samochodzie Numer mojego ecu to 8E0906018K i możę wie ktoś czy można zastosować inny numer np:8E1910018D też do 150KM awa,bo niemogęznaleźć identcznego jak potrzebuje[br]Dopisany: 26 Grudzień 2010, 00:48_________________________________________________Witam znów! mój temat nie dobiegł końca,sprawa wygląda tak,że kupiłem inne ecu(sprawne)No i tu zaczynają się schody Niemam zielonego pojęcia jak sparować go z zegarami.Mam vag tacho 2.5 i nie dałem rady sczytać wsadu z licznika(bo pinu oczywiście nie dostałem z autem),następnie próbowałem z emulatorem immo-nie działa!No i w końcu dziś przelutowalem z kolegą pamięć eeprom i dalej immo mruga,auto zapala na sekundę i gaśnie.Proszę o jakiekolwiek porady bo już niemam sily do tego auta!
michal1910g Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 mam ten sam silnik i jeżeli chodzi o sczytanie pinu to u mnie z tym zeszło 4 godziny. Chłopaki w warsztacie mówili że jeszcze takiej upartej sztuki u nich nie było. Jakby nie pracował tam mój znajomy to już dawno by się poddali. Więc ciekawy jestem czy te silniki tak mają czy to tylko mój przypadek. Może powinieneś spróbować jeszcze raz z tym pinem. Niestety nie pamiętam jaki miał program.
slawek23 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 powiem tak.2.0 fsi awa to upierdliwa bestia,i po przetestowaniu chyba niemal wszystkich programów dostępnych w necie za free,poddałem się i kupiłem nowy kabelek vak k+can-dawał radę z moją b6 1.9 tdi awx ale z awa nie.No i stało się kupiłem za prawie Ł200 vag dash i po prawie 2 miechach odzyskałem wolny czas po pracy bo bestia odpaliła(zmieniłem pin w ecu i po sprawie)Dzięki za podpowiedzi-zamykam 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się