Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


a4dg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie i Panie zerknijcie okiem na te logi

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27872.html 000 statyczne BS dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27874.html 001 statyczne dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27880.html 003 statyczne BS dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27881.html 004 statyczne BS dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27882.html 007 statyczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27884.html 008 dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27885.html 010 dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27886.html 011 dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27887.html 013 statyczne

Niestety nie mam grupy 11 BS bo wynikł problem z vagiem. Jednak jak jak robiłem logi dynamiczne to dwa razy miałem w okolicach 3tyś spadek mocy jak się okazało było przeładowanie (wyskoczył nawet błąd). Jednak jak robiłem 11 tą którą przedstawiam problem znikł - co o tym sądzicie ?

Objawem dla którego robiłem logi jest dziwny metaliczny dźwięk który pojawia się w momencie przyspieszania od około 1000 obr/min do około 2500 obr/min. Potem ten dźwięk zanika. Jeśli w tym zakresie puszczę i znowu wcisnę pedał przyspieszenia to dźwięk zanika i samochód dostaje lepszego przyspieszenia tak jak by go coś pościło nie jest to jakiś znaczący przyrost mocy ale jednak czuć.

Dodam że turbina była czyszczona i kierownice działają płynnie (dlaczego tak wolno się wkręca), układ dolotowy jest szczelny a filtr powietrza był wymieniany, brak katalizatora.

Co sądzicie o przepływce ? czy przypadkiem niedomaga już ? a może N75 zaczyna szwankować ?

Za wszystkie cenne uwagi jestem bardzo wdzięczny :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka ok

termostat do wymiany, polecam ori

podmień N75 z N18 i zrób logi dynamiczne 010 i 011, wtedy biedzie wiadomo czy N75 ok

jak N75 okaże się sprawny turbina do czyszczenia :wink4:

ten metaliczny dźwięk na zimnym silniku jest taki sam jak na ciepłym czy na ciepłym cichszy? to jest dźwięk turbo, sprawdź luzy wirnika..wzdłuż i w poprzek

też mam taki dźwięk szurania wirnika turbo, ale jak silnik się rozgrzeje odgłos przeradza się w syczące powietrze :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :notworthy:

Tak jak pisałem turbina była czyszczona jakieś dwa miesiące temu i sztanga bardzo ładnie chodzi płynnie i bez przycięć. Zresztą czyściłem wtedy turbinę już drugi raz. Za pierwszym razem pochodziła jakiś miesiąc i się całkowicie zapiekła. Przy drugim czyszczeniu zastosowałem patent w postaci smaru aluminiowego nałożonego w miejsce pracy kierownic, bo właśnie tam się zapiekały. Smar jest odporny na wysokie temperatury i to wszystko zdało egzamin bo kierownice chodzą płynnie. Przy czyszczeniu turbawki oglądałem dokładnie wirnik i nie było żadnych śladów otarcia (sam dźwięk pojawił się jakiś rok temu). Przy składaniu wyczyszczonej turbiny bardzo podobny dźwięk wydawały kierownice - może one wpadają w wibracje, przecież nie są zamontowane na sztywno tylko luźno latają. Dźwięk na zimnym silniku jest jakby cichszy a na ciepłym głośniejszy. Luzy wirnika są w nornie przynajmniej tak mi się wydaje, osiowego brak a poprzeczny minimalny. To co mnie zastanawia to to dlaczego takie opóźnienie ma turbina i dlaczego po odpuszczeniu i dodaniu gazu dźwięk zanika. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- termostat dobry

- do dokladnego sprawdzenia przewody ukladu podcisnienia

Na moje oko caly czas przycinają sie kierownice VTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody podciśnienia są ok , właśnie podmieniłem N75 z N18. Z tego co odczułem samochód płynniej przyspiesza.

Logi po podmianie zaworów

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27995.html 010 dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_27996.html 011 statyczne dynamiczne

Mam jeszcze do was jedno pytanie ? jaki mniej więcej luz poprzeczny powinien mieć wirnik turbiny? Mam wrażenie że u mnie jednak jest za wielki. Na zimnym silniku nie jest wielki jednak dziś patrzyłem na gorącym i trochę się przeraziłem że jest aż tak wielki. I sam wirnik porusza się z lekkim oporem. A jak jest u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz 1mm jest ok, 1mm to całkiem sporo , opór obracania wirnika też jest normalnym objawem

N18 minimalnie lepszy ale jednak to nie wina zaworka, przedmuchaj wężyk wchodzący do ECU, sprawdź akumulator podciśnienia i zaworek zwrotny koło turbo, sprawdź wakuometrem jakie daje podciśnienie vacum pompa, obstawiam że gruszka do wymiany :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ciahciah luz jest około 1mm na stronę. Przewód do ecu już sprawdzałem, zaworek przy turbo wymieniłem w akumulatorze jest podciśnienie bo nawet dziś przy podmianie zaworu sporo zassało powietrza. Jakie powinno być podciśnienie? i dlaczego podejrzewasz gruszkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy samej vacum pompie -0,9bar lub więcej, a przy gruszce turbo jak by ci 011 basic setting działał -0,65bar, możesz na chwile wcisnąć pedał do dechy, wtedy też N75 otworzy się na 100% i zobaczysz jakie daje podciśnienie vacum pompa albo na wężyku wchodzącym do N75, jak byś sprawdził pompę była by pewność na 100% czy gruszka do wymiany, a tak to teraz ja ci daje 99% pewności :) przyjmując że na bank w turbo kierownice działają bez oporów, jak wyjęcie i wyczyszczenie turbo nie jest dla ciebie wielkim problemem ja bym od tego zaczął no bo mi się zdaje ze albo bardzo zamulasz turbo albo puszcza olej.. żeby AFN palił 4,8L trzeba nieźle zamulać :decayed: ale da się :good:

ścigałem się właśnie z omegą 3.0L V6 211km, w końcu auto za którym wyprzedzając nie musiałam nogi z gazu zdejmować :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah masz rację silnik jest trochę zamulony jednak spalanie już nie wynosi 4,8 tylko w granicach 5,5. Co poradzę jeśli do pracy mam w jedną stronę 20 km trasy i praktycznie nie hamuję, dlatego takie niskie spalanie. Kierownice tak jak wcześniej wspomniałem chodzą płynnie, przy podmianie na N18 odniosłem wrażenie że przy podłączeniu przewodu podciśnienia szybciej wciąga sztangę.

Jednak mam do ciebie kolejne pytanie bo czegoś tu nie rozumiem chyba że źle to interpretuję. Skoro jak twierdzisz gruszka jest dziurawa i nieszczelna a poruszana jest przez podciśnienie więc teoretycznie nie powinna się podnieść a tym samym kierownice się nie zchodzą i silnik na niskich obrotach jest niedoładowany. A jak podłączam przewód podciśnienia do gruszki to automatycznie i bardzo szybko wciąga sztangę. :mysli:

Kolejna rzecz to to że podciśnienie nie tylko idzie z pompy ale również przewody są podłączone do filtra powietrza.

A u mnie nie da się wykonać 011 BS niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o nie szczelność gruszki tylko o jej sprężynę która jest już wyrobiona, za miękka

przewody muszą być podłączone do filtra powietrza, czyste powietrze jest potrzebne nie tyko dla silnika ale i dla układu podciśnieniowego

możesz wykąpać N75 bo pewnie jest przybrudzony i dlatego ciut gorzej działa niż N18, poczytaj na forum jaki środek zastosować, tylko nie rozbieraj zaworka

normalnie ci pali, chociaż mógł by 5,1 :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za wyjaśnienie, w poniedziałek będę miał vacuometr to posprawdzam. Póki co wielkie dzięki za pomoc ciahciah :hi:

jeszcze jedno ciekawi mnie jak ci się zbiera do 100 skoro gonisz z trzylitrówkami. Mnie ostatnio wyszło 11s czyli książkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też książkowo tylko sprzęgło i skrzynia w dramatycznym stanie oraz do setki jeden wielki pisk, a potem przez tydzień biegi ciężej wchodzą :>

na trójce od 1700 do 4200 9-9,5s patrząc w logach, kapkę to odbiega od pozostałych AFN, raz za B6 2.5TDI pędziłem i przy wyprzedzaniu 3 aut szybciutko od 80 do 170 się rozpędziliśmy no i nic nie mnie odstawił ale jechałem za nim, pewnie trochę opory toczenia miałem mniejsze no i B6 kombi 1535kg a mój 1315kg, w domu jest drugie auto o mocy 115km lżejsze o 100kg i się zbiera gorzej.. niektóre AFN mają gratisowe koniki i już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kontynuuję temat i proszę o pomoc nie zakładam nowego tematu. Po wcześniejszych logach i waszych sugestiach niedawno przeczyściłem turbo. Jednak zdarzały się dni że raz samochód na trójce bardzo ładnie ciągną to znowu było tak że nie specjalnie szedł ale nie był to gwałtowny spadek do tego wszystkiego to metaliczne szuranie z turbiny. Wszystko było ok do wczoraj. Jadąc z pracy trochę docisłem i przy 170 stracił moc. Czyli standardowo do zatrzymania i gaszenie i ponowne odpalenie. Po tym wszystko wróciło do normy tzn moc powróciła. Co dziwne żadnego błędu !?. Sztanga chodzi bez najmniejszego przycięcia, płynnie, jak wcześniej wspominałem zawór N75 podmieniony. Myślę sobie czas na regeneracje turbiny zwłaszcza że nalatane ma 250 tyś i nie wiadomo jak wcześniej ją ktoś traktował. Jednak dziś jeszcze spróbowałem jednej rzeczy. Mianowicie odpiołem podciśnienie od turbo, zaślepiłem je i w drogę. Przy odpiętym podciśnieniu kierownice ustawiają się w pozycji wyższych prędkości obrotowych. Jednak jakie było moje zdziwienie jak wyjechałem a samochód dostał niesamowitego kopa i przyspieszenie było o wiele lepsze od tego z podłączonym podciśnieniem i gdy kierownice pracowały. Co jeszcze ważne całkowicie ustało denerwujące metaliczne szuranie. co wy na to ???? Czyżbym miał źle podłączone pod ciśnienie (nic nie zmieniałem od zakupu samochodu) może macie schemat jak ma wyglądać podłączenie podciśnienia w ANF, czy może faktycznie turbo do czyszczenia a może jeszcze coś innego? Proszę was o pomoc w tej sprawie. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz turbo ewidentnie trzeba wyczyścić, a o regeneracji nawet nie myśli do puki nie zacznie puszczać oleju, postaraj się zrobić loga dynamicznego 011 z odpiętym wężykiem gdy furka ma moc, a najlepiej zrób komplet logów bo może przyczyna jest gdzie indziej

leo jak się nazywa ten program z którego dałeś scrina?

tu masz bardziej przejrzyste schematy tylko nie patrz na N239

http://img844.imageshack.us/img844/3266/sztomelukpodcinieniowy.jpg

http://img560.imageshack.us/img560/8324/schematpodcinieniastero.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Przedstawiam jeszcze ciepłe logi,

011 dynamiczne na zaworze N18 (już jakiś czas tak jeżdżę)

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_33514.html

w tym momencie wyskoczył błąd

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

teraz 011 dynamiczne z odpiętym podciśnieniem

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_33515.html

po tym logu automatycznie wskoczył błąd

1 Fault Found:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-00 - Short to B+

jeszcze 003 dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_33516.html

i 000 statyczne

http://vaglog.rtnet.pl/rav-zy_33517.html

Co o tym sądzicie ? tak jak pisałem wcześniej kierownice dopiero co były czyszczone i sztanga chodzi wyjątkowo płynnie. A morze wina leży po stronie czujnika ciśnienia bo nawet na wolnych obrotach pokazuje ciśnienie wyższe niż ciśnienie zadane, ale niech na ten temat wypowiedzą się mądrzejsi. Dzięki za schematy ciahciah.

Jeszcze raz proszę o pomoc bo już mam dość z tą turbiną. Człowiek jak mniej wie to jednak dłużej żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto ci czyścił to turbo? według mnie oszukał cię, no chyba że te ostatnie logi co wkleiłeś były zrobione przed czyszczeniem turbo

wyjmuj to turbo bo jeżeli turbo było wyczyszczone jak należy to teraz jest źle złożone, albo wyczyść jak należy, dwie opcje rozwiązanie, jedno - turbo na stół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...