Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Ruchomy element turbiny, powodujący odgłosy szurania.


woszu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Właśnie rozebrałem turbinę w związku z dziwnym dźwiękiem który wydobywa się z jej okolic.

Jest nawet duży wątek na ten temat, ale już ciągnie się kilka lat i nikt nie wyczaił co jest.

Po rozebraniu i wyczyszczeniu zauważyłem dziwnie luźną blaszkę pod wirnikiem.

Jak zakręciłem, to o coś ta blaszka szura.

Wydaje mi się, że to może być właśnie ten dźwięk, który mnie niepokoił.

Na zdjęciu zaznaczyłem tą blaszkę. Załączam też film na którym widać i słychać zachowanie tej blaszki po zakręceniu.

IMG_6286.jpg

Proszę napiszcie mi czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szurać nie powinno, wirnik powinien sie bezszelestnie obracać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, napisałem to w tamtym poście:

"Rozbierz sprężarkę i będziesz wiedział...

Opcje są 2:

- blacha na części gorącej dzwoni

- wirnik ociera o korpus przez luzy osiowe lub promieniowe"

:>

Ta blacha powinna być dociskana do korpusu, jak widać po obwodzie masz ślady styku.

Jeżeli wirnik dotyka tej blachy to stąd wydobywa się dźwięk - jak napisałem wcześniej. :)

Nie wiem, czy można ją wywalić, czy podgiąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wirnik obraca się cicho. Ta blacha hałasuje. Na filmie widać, że jakby miała za duzy otwór i jest za luźna, czy coś...[br]Dopisany: 11 Listopad 2010, 16:35_________________________________________________Wywalić to raczej chyba jej nie można. Ale kutwa nie wiem co teraz zrobić. Jak już wyciągnięta turbina, to można by pokombinować, bo szkoda by było roboty;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik to raczej będzie obracał się cicho, tylko postaraj się go docisnąć do tej blachy i zobacz czy wtedy ociera. Jeżeli ociera to na osi wirnika masz za duży luz - regeneracja, albo wydłubanie tej blachy...

Myślę, że ona pełni funkcję ochrony łożysk przed gorącymi spalinami, ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wirnikiem problemu nie ma żadnego. Luz w dopuszczalnych granicach - ok.1mm i nic nie ociera.

Tylko ta pieprzona blacha...

Może spróbuje ją podgiąć, żeby ją dobrze docisnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ale kutwa nie wiem co teraz zrobić. Jak już wyciągnięta turbina, to można by pokombinować, bo szkoda by było roboty;]

Jesteś zdaje się 3 osobą, którą ta blaszką zaintrygowała:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=133074.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.msg1354369#msg1354369

Póki co, nikt chyba nie wie po co ona właściwie tam jest i czy powinna tak luźno latać.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki lecą do wydechu chłopie, jeżeli w ogóle są!

Ta blacha nie trze o wirnik tylko brzęczy - jest luźna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem swoją i ta blaszka była luźna.

Ja myślę, że jak się wszystko poskłada do kupy to nic tam nie brzęczy.

nie brzęczy,ale to szuranie jest słyszalne :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. podejrzewam to samo u mnie. w przedziale około 1300-1700 obt/min mam takie dziwne brzęczenie(dzwonienie) pod maską. chyba właśnie mojej czarnuli dotyka ten sam problem. do tego raz, miesiąc temu, wyjeżdżając z miasta po godzinnej bujance 40 km/h brakło jej tzw "cuga". po wyłączeniu silnika wróciła do normy i jak na razie problem się nie pojawił ale to brzęczenie mnie wkurza, pewnie chodzi o ten sam problem, i co z tym tematem zrobić bo obawiam się dalszych konsekwencji. pomóżcie jeśli możecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez rozbieralem juz dwie turbawki i tez te blaszki byly luzne??!? ale czy tak mam byc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK MA BYĆ

każda turbina ma luźną tą blaszkę, po złożeniu turbiny blaszka siedzi na swoim miejscu i się nie rusza, blaszka chroni przed nadmiernym grzaniem się najważniejszej części turbiny, uszczelnia

pod te trzy wałeczki przykręcane podłóż cieniutkie podkładki i dobrze oczyść rant zewnętrzny muszki gorącej w celu lepszego spasowania i lepszego dociskania tej podkładki, która jak nie jest mocno dociskana to może się kręcić wydając odgłos szurania, moja już tak szura od 50tys km i nic złego się nie dzieje, jak się nagrzeje silnik to odgłos prawie nie występuje bo metal się rozszerza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, po złożeniu dźwięk pozostał. Z tym, że teraz jak się wsłuc**ję to jednak mam wątpliwości czy to ta blacha...

To jednak troszke inny dźwięk. Nie taki metaliczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt szurania z pewnością może dawać otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego przy turbo - każdy ruch sztangi powoduje zmiany objętości komory powietrza wewnątrz gruchy co wiąże się z tym, że przez otworek wyrównujący ciśnienie albo jest zasysane powietrze atmosferyczne albo wypychane na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to konstruktorzy nie pomyśleli że to będzie wydawało takie wkurwiające dźwięki?

Może jest jakiś sposób, żeby się tego szurania pozbyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...