Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wydech przelotowy a żywotność turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spotykam sie coraz częściej z opiniami (opartmi na wieloletnim doświadczeniu of cors) co bardziej oświeconych mechaników (wszelkiej maści -od oponiaży przez lakierników na wydechowcach kończąc :gwizdanie: :kox: :gwizdanie: ) że TDI nie powinno jeździć na pełnym przelotowym wydechu- argumentują to faktem że wirnik też musi się kiedyś zatrzymać i że ciśnienie za wirnikiem powinno istnieć..

dodam że kilku kamikaze już na tym jeździ i efektów ubocznych (poza efektem Okęcia lub przylądka Canaveral :polew: :polew: :naughty: ) nie ma

Poprosze o opinie :good: :good:

poproszę Moda o usunięcie tego samego posta w dziale Układ Wydechowy

Opublikowano

jaki bys nie zalozyl to nic nie bedzie sie dzialo z turbina.

kwestia urokow jazdy takim klekotem

Opublikowano

A jakie moce chcesz osiągnąć , że pytasz o przelotowy wydech .... :mysli:

Opublikowano

Do takich mocy w klekocie, nie jest tak naprawdę potrzebny przelotowy tłumik , wystarczy seryjny :good:

Opublikowano

szybsza reakcja na gaz na przelocie,turbo sie lepiej wkreca...

i co Bogus niedowiarku? :gwizdanie: musiales na forum sie pytac bo wiedza kolegow zbyt mala i plytka :decayed: :decayed:

Opublikowano

alfa i omega się udzielił :polew: :polew: trochę pokory :good: :good:

tobie już mało kto wierzy bo i dlaczego :gwizdanie: ...najwyżej jakieś 15-16 letnie koleżanki :decayed: :decayed:

twój wodolot ledwo jeździ więc może przez to :gwizdanie: :gwizdanie:

poczekajmy jeszcze może będą jakieś głosy przeciw :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

Sam się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale nie ze względu na chęć robienia wydechu przelotowego, ale wywalenia kata. Na ten temat są różne skrajne opinie i wiele mitów które są przekazywane od jednej osoby drugiej, ale zagłębiając się w temat i sporo czytając na ten temat doszedłem do wniosku, że brak kata czy układ przelotowy nie mają negatywnego wpływu na turbo. Mówisz, że ktoś Ci powiedział, że ciśnienie za turbo musi istnieć żeby wirnik się zatrzymał. Wirnik kręci się cały czas od momentu odpalenia silnika. Za prędkość obrotową wirnika jest odpowiedzialne sterowanie turbiną (komp, czujniki, zawór N75, kierownice w turbo). Jeżeli napchasz w układ wydechowy różnego rodzaju tłumików, katalizatorów i innego typu wynalazków, które ograniczają przepływ spalin to nie turbo będzie miało ciężej (bo turbo jest tylko napędzane spalinami a nie przepycha spalin) tylko silnik będzie miał większy opór wypchać spaliny. Analogicznie, jeśli wydech jest przelotowy i nie stawia prawie żadnego oporu to silnikowi łatwiej jest wypchać spaliny, ale nie ma to wpływu na turbinę bo turbina i tak nie przekroczy obrotów czyli nie wytworzy większego ciśnienia niż zadane przez komputer ponieważ ciśnienie jest stale kontrolowane przez ECU. Ktoś może teraz zapytać: więc po co stosuje się układy przelotowe? Po to, że to właśnie silnikowi łatwiej jest wypchać spaliny (tłok w suwie wydechu stawia na mniejszy opór, dodatkowo mniej spalin zostaje w cylindrze w wyniku czego jest większy stopień wypełnienia cylindra) w efekcie czego silnik jest bardziej dynamiczny. Druga sprawa to szybsze poruszanie się spalin w turbo przy określonej prędkości obrotowej silnika (jak wcześniej pisałem) nie zwiększa obrotów wirnika turbo bo są one regulowane przez ECU ale mamy "zapas prędkości spalin" i w razie mocnego naciśnięcia na gaz, łopatki zmiennej geometrii się przymykają zmieniając kąt i zwiększając ciśnienie spalin padających na łopatki wirnika i uzyskujemy szybsze rozpędzanie wirnika do określonych obrotów zadanych przez ECU czyli do zadanego ciśnienia. Ponad to swobodniej opuszczające spaliny powodują mniejsze odkładanie się sadzy w układzie, ale na to ma wpływ wiele jeszcze innych czynników. Takie jest moje skromne zdanie na ten temat.

Opublikowano

dzięki za wypowiedź :good:

generalnie mechanizm jest znany :good: chociaż podejrzewam że i tak zmienia się jeszcze kilka rzeczy które założył pierwotnie producent

Opublikowano

ponad 200koni i 400Nm da się zrobić na seryjnym wydechu, znajomy nie ma tylko kata i takie wyniki ma u siebie, więc ja nie widzę sensu przerabiania niczego w wydechu TDI

Opublikowano

że da się osiągnąć ok :good: :good:

ale może zmieniają się jakieś inne czynniki które mogą mieć zły skutek..jakieś ciśnienia, temperatury, prędkości itd.. :mysli:

ale z tego co czytam to tylko ewentualnie na plus

Opublikowano

przeciez kolega ci wszystko wczesniej wytlumaczyl to do cisnien...

jaka temp?spaliny szybciej opuszczaja uklad z wieksza predkoscia

rury ci nie rozerwie :decayed:

Opublikowano

Bogus od kwietnia smigam na przelocie z jednym tłumikiem przelotowym. w srodku do 3 tys jest jak seria... w wysokich partiach nie powiem bo głosniej jest. Bledów na vagu nie ma...

Opublikowano

napisałem że mechanizm jest mi znany :gwizdanie: :wink4:

drąże temat dalej - może ktoś ma inne spostrzeżenia

jak tobie nie rozwaliło :kox: :kox:

Opublikowano

jakbyś napisał moim skromnym zadaniem :decayed::kox: :kox: :gwizdanie: to bym odpuścił a tak to jeszcze podrąże :notworthy: :> :>

może jakiś tuner się wypowie

Opublikowano

W turbo benzinach jak i w tdi przelotowy wydech nie szkodzi ani silnikowi, ani turbinie, a nawet pomaga :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...