Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wydech przelotowy a żywotność turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
padło ci juz turbo??
W turbo benzinach jak i w tdi przelotowy wydech nie szkodzi ani silnikowi, ani turbinie, a nawet pomaga smiley

moja wypowiedz była z przekąsem, sam jezdze na przelocie :naughty:

Opublikowano

proponuje poczytac stare opracowania na temat silników spalinowych

silnik 2-suwowy musi miec tlumienie na wydechu inaczej jest slaby (istotny jest rezonans spalin)

(pierwsi ogarneli to Niemcy z DDR i dlatego MZ-ki w latach 60-ych ruchaly na wyscigach wszystkie hondy, suzuki i włoszczyzne)

silnik 4-suwowy tez powinien miec lekkie tłumienie na wydechu (zwykłe auta pomijamy)

(czesto widac to w motocyklach (EXUP) i nawet na wydechach szybkich aut)

jedynym odstepstwem tutaj jest silnik diesla który powinien miec wolny wydech

straty wynikajace z obciazenia silnika poprzez powolny przepływ gazów spalinowych znacznie obniza sprawnosc tego silnika

czyli wniosek jest taki:

im bardziej swobodny masz wydech tym lepsze parametry ma silnik

o turbo nie ma sie co martwic, tym zajmuje sie ECU

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No czyli mit ,,fachowcow'' obalony.

Devastation :good: i mam nadzieje ze raz na zawsze temat wyjasniony

Opublikowano

taki mit, ze pewnie gosciu mial na wykonczeniu turbo, pojechal wyciac kata,za 2tyg turbo padlo pojechal do "speca" powiedzial ze wycial kata i turbo padlo i poszlo w swiat :decayed:

Opublikowano

jednak mit - począwszy od kadexu w SC przez nadwornego rzeźbiarza :polew: :polew: z Kawiej i jeszce paru innych :> :> to nie są jednorazowe zacmienia :gwizdanie: :>

Opublikowano

proponuje poczytac stare opracowania na temat silników spalinowych

silnik 2-suwowy musi miec tlumienie na wydechu inaczej jest slaby (istotny jest rezonans spalin)

(pierwsi ogarneli to Niemcy z DDR i dlatego MZ-ki w latach 60-ych ruchaly na wyscigach wszystkie hondy, suzuki i włoszczyzne)

silnik 4-suwowy tez powinien miec lekkie tłumienie na wydechu (zwykłe auta pomijamy)

(czesto widac to w motocyklach (EXUP) i nawet na wydechach szybkich aut)

jedynym odstepstwem tutaj jest silnik diesla który powinien miec wolny wydech

straty wynikajace z obciazenia silnika poprzez powolny przepływ gazów spalinowych znacznie obniza sprawnosc tego silnika

czyli wniosek jest taki:

im bardziej swobodny wydech tym lepsze parametry ma silnik

o turbo nie ma sie co martwic, tym zajmuje sie ECU

Ja nic z tego nie kumać :polew: Góra nie pasuje do dołu. Najpierw piszesz, że silnik spalinowy powinien mieć tłumienie na wydechu 2 suwowy jak i 4 suwowy, a potem reasumujesz że uwolniony wydech pomaga :>

Jeśli już ciągniecie temat to silnik turbo idąc w osiągi powinien mieć jak najbardziej uwolniony wydech. Ale z kolei w silnikach wolnossących charakterystyka wydechu musi być bezwzględnie dopasowana do samego silnika. Czasem właśnie "uwalniając" wydech w wolnossaku traci się osiągi. Tak więc nie można ogólnie mówić o wolnossakach i turbo, bo akurat wiele ich dzieli i między innymi jest to wydech.

Opublikowano

a widziales 2-suwa z ECU ? Ostatnie zdanie dotyczy silnikow z turbo w szczegolnosci TD. I co jeszcze za tym idzie dla silnika diesla gorzej jest pracowac caly czas na wolnych obrotach niz na weysokich obrotach z pelnym obciazeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...