Yokusti 0 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Witam serdecznie, Posiadam Audi A4 B5 Avant AFN. Poczytałem parę wątków na forum odnośnie wymiany zacisków ze starego typu żeliwnych na nowsze aluminiowe i wiem, że jarzmo jest to samo, trzeba zaopatrzyć się w nowe przewody i klocki. Mam 3 pytania. 1.Znalazłem także informację, że zaciski aluminiowe wprowadzono od 97 roku. Czy to prawda? 2.Czy ma ktoś informację odnośnie aluminiowych zacisków od którego roku do którego będą pasowały do mojego modelu auta? 3.Czy ma ktoś z Was oznaczenie producenta i nazwę producenta zacisków aluminiowych, które mogę zamontować? Na allegro widziałem ostatnio aluminiowe w dobrym stanie ale były to zaciski z rocznika 02-> i zapewne nie pasują do B5. Pozdrawiam i dzięki za info Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=37386.msg544370#msg544370 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 po co Ci alu zacisk? żeliwny jest mocniejszy i ma klocek o wiekszej powierzchni tarcia po za tym klocek jest tanszy w zakupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 ale nie rdzewieje co do "mocy" to raczej jest to zależne od jego stanu. U mnie na alu duża zmiana na plus, nawet na samym ręcznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 ale nie rdzewieje co do "mocy" to raczej jest to zależne od jego stanu. U mnie na alu duża zmiana na plus, nawet na samym ręcznym. osobiscie wole żeliwne rozbieram, piaskuje, do pieca i malowanie proszkowe i nie ma korozji :polew: z alu tego tak nie zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yokusti 0 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 co Ci alu zacisk? żeliwny jest mocniejszy i ma klocek o wiekszej powierzchni tarcia po za tym klocek jest tanszy w zakupie Po czym wnosisz, że zaciski żeliwne są mocniejsze? Jakieś testy? Zmieniono na aluminiowe aby pozbyć się kłopotów z korozją. Dzisiaj prawie każde auto ma zaciski aluminiowe. Poza tym zacinający się ręczny jest to bolączka Audi 80 oraz A4 do rocznika 96. Do tego roku były montowane właśnie żeliwne zaciski. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Koledze devastation chodziło o to, że można zabezpieczyć zaciski żeliwne przed korozją. Co do bolączki to masz rację, to bardzo częsta usterka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 jezeli alu zaciski sa takie zajebi...e to czemu zacisk do tylnej tarczy 288 i 300mm jest zeliwny, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 jezeli alu zaciski sa takie zajebi...e to czemu zacisk do tylnej tarczy 288 i 300mm jest zeliwny, co? Może dlatego że w przypadku zastosowania tam zacisku aluminiowego, z uwagi na grubość tarczy musiałby on być dużo większych gabarytów. W przypadku tarczy litej w zupełności wydoli bez ryzyka odkształcenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 jezeli alu zaciski sa takie zajebi...e to czemu zacisk do tylnej tarczy 288 i 300mm jest zeliwny, co? Może dlatego że w przypadku zastosowania tam zacisku aluminiowego, z uwagi na grubość tarczy musiałby on być dużo większych gabarytów. W przypadku tarczy litej w zupełności wydoli bez ryzyka odkształcenia. 288 to tarcza lita o grubości 12mm a zacisk jest żeliwny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yokusti 0 Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Niewątpliwie zaletą zacisków aluminiowych jest to że odają ciepło o wiele szybciej niż zaciski żeliwne, a do tego mniej ważą. Być może dlatego do dużych tarcz nie robi się zacisków aluminiowych ponieważ koszty wytworzenia są dużo większe, a raczej producenci nie idą w koszta. Jak chcesz mieć super hamulce do dużych tarcz kupujesz zestaw Brembo albo inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 tutaj chodzi o sztywnosc konstrukcji a co za tym idzie rowniez o skutecznosc, koszty i tak ponosi klient Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paput 1 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 panowie dokładnie od którego miesiąca 1997 roku były zaciski alu? ja mam auto po I lifcie i już by tam alu siedziały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukis 0 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 w quattro z tyłu są zaciski żeliwne, po lifcie także Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrajewski08 0 Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Witam jestem tu nowy i moje pytanie to czy dużo jest w ogóle jakiś przeróbek żeby zamontować aluminiowe zaciski, ponieważ aktualnie mam żeliwne i niestety lewy tylni odmówił posłuszeństwa. Jest tak wyrobiony (nie znam dokładnego określenia części) wałek co trzyma łapę od linki i ten otwór chyba mosiężny że wyczyszczenie i wymiana wszystkich gumek pogorszyła sytuację póki co jeżdżę na 3 zaciskach bo raz że nie mogę dostać używki żeliwnej a dwa jak się znajdzie to koszt ponad 200zł Doradźcie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzmen 1 Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 daj swój stary do regeneracji i tak jeździsz na trzech tarczach:facepalm: Wyślij do kolegi na pewno ci ogarnie , a najlepiej od razu zdemontuj oba koszt będzie podobny jak zakup następnego zacisku do regeneracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi1969 0 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Witam, temat był poruszany kilka lat temu ale mam jeszcze do niego kilka pytań. 1. Jakie klocki trzeba zakupić przy wymiana na zaciski aluminiowe? 2. Jakie przewody trzeba wymienić? 3. Linka też do wymiany? Pozdrawiam i dziękuje jeżeli ktoś odpowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Zostaw żeliwo, Alu jest g... warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi1969 0 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Ale blokuje mi się ręczny. Gdzie w Polsce dobrze regenerują zaciski i jarmark do A4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 15 minut temu, Rafi1969 napisał: Ale blokuje mi się ręczny. Gdzie w Polsce dobrze regenerują zaciski i jarmark do A4? www.regeneracja-zaciski.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się