VicVega Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Witam wszystkich! Taki problemik się pojawił: Jak odpalam rano, kontrolka świec pali się dłużej i zaskakuje od razu. Jak jest silnik ciepły - to samo, na dotyk pali. Natomiast jak silnik ostygnie, ale nie postoi całej nocy w garażu, tylko powiedzmy ze 3-4 godziny to kontrolka od świec gaśnie od razu, choćby i 0 stopni było na dworze, i wtedy żeby zapalił musi pokręcić jakąś sekundę, góra dwie. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim, wie ktoś o co może chodzić? Silnik 2,5TDI AKE. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam!
TezFakt Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 U siebie mam to samo. Sprawdziłem kąt wtrysku, dawkę startową i wszystko jest ok. Filtry wymieniam 2 razy do roku (komplet). Póki co się tym nie przejmuję skoro cała reszta wydaje się być OK.
AudiB4 Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Świruje któryś czujnik temperatury,dobrze było by zlogować go po takim zabiegu i przed i po odpaleniu,to że nie pokazuje błędów to nie znaczy że działa poprawnie.
TezFakt Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Właśnie mam zamiar wymienić czujnik temperatury, ten podwójny, akurat przy okazji padł ten od wskazania temp. dla zegarów także mam większą motywację
VicVega Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 Świruje któryś czujnik temperatury,dobrze było by zlogować go po takim zabiegu i przed i po odpaleniu Podejrzewałem właśnie, że coś musi być z odczytami temp, nie tak, skoro przy świecach grzejących, na zimnym zapala okej. Odnośnie logowania, kupiłem jakiś czas temu interface i teraz próbuję ogarnąć jak zrobić poprawnie logi wszystkie, także za jakiś czas na pewno wrzucę i poproszę o analizę. Właśnie mam zamiar wymienić czujnik temperatury, ten podwójny O jakim konkretnie czujniku mowa? Widać go gdzieś pod maską?
TezFakt Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 O jakim konkretnie czujniku mowa? Widać go gdzieś pod maską? G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. Oba są zespolone jako jeden. U nas się znajduje po środku jak pokrywę silnika zdejmiesz, ale dokładnie gdzie nie pamiętam, był gdzieś wątek na forum o tym. Poszukaj w dziale silniki diesla (chyba FAQ, albo któryś z podwieszonych tematów). Jak pierwszy się za to zabierzesz (zanim ja zdążę) daj znać jakie efekty
VicVega Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 W poniedziałek będę w ASO po pokrywę aku, to kupię od razu ten czujnik i dam znać. Objawy wydają się wskazywać na niego faktycznie. Dziś natomiast podłączyłem VAGa. Błędu czujnika nie było (diagnozuje się go tak czy siak inaczej, z tego co na forum piszą), ale za to wywalił mi błąd: 00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent czyli kończy się wtrysk sterujący albo wiązka (to drugie mam nadzieję)... Dziwne, bo nie zauważyłem nic podczas jazdy - silnik pracuje dobrze, bardzo żwawy jest. Może mieć to wpływ na odpalanie?
VicVega Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Czyli może być tak, że czujnik podaje dobrą temp. do ECU i faktycznie nie potrzeba grzać świec, a odpala słabo, bo wtrysk sterujący słabo działa, tak? To już sam nie wiem. Pójdę pogmerać przy tym wtrysku trochę, może to tylko coś z wiązką. Tak sobie myślę, że skoro ten błąd jest 'Intermittent" czyli sporadycznie, to od czasu do czasu odpalałby dobrze na zimnym silniku (po powiedzmy 4-godzinnym postoju), a u mnie to jest reguła, że jak pojeżdżę i postoi tak, że wskazówka temp. na desce leży to potem słabo odpala.
puertoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 no ale jak już złapie to na wszystkie gary czy kuleje i puszcza dyma.. bo jak tak to sprawdz świece
VicVega Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Świece były sprawdzane i są ok wszystkie. Jak już odpali to bardzo ładnie chodzi. Na wszystkie gary, nie kopci ani nic. Podczas jazdy kopa ma jak zawsze, żadnego ubytku mocy nie zaobserwowałem. Dlatego też obstawiałem ten czujnik. Zobaczymy - pogrzebię wieczorem przy tym wtrysku sterującym, przeczyszczę styki i sprawdzę czy błąd będzie wracał. A z kupnem czujnika wstrzymam się do jutra.
VicVega Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 up co 'up'? :> Dziś kupiłem czujnik. W ASO 90PLN z oringiem. Może uda mi się wieczorem go wymienić, to dam znać. Jak nie, to jutro przy tym pogmeram.
VicVega Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Opublikowano 24 Listopada 2010 Wymienione. Trochę trzeba powyginać paluchy żeby wyjąć tę zawleczkę. Wydaje mi się, że to nic nie dało jednak. Robiłem to na w miarę wystudzonym silniku, tak, że wskaźnik na desce leżał, ale świece i tak się nie załączyły, jak odpalałem go po zabiegu. Widać czujnik podawał dobrą temperaturę, a problem leży gdzie indziej. Szkoda trochę kasy, skoro stary czujnik był dobry, ale przynajmniej uszczelkę wymieniłem - stara była jak zużyta guma do żucia. Aha, nic mi nie wyciekło płynu chłodniczego, także bezpieczna robota. Teraz tak, jeżeli wiązka wtrysku sterującego jest tam, gdzie zaznaczyłem ją na zdjęciu niżej, to wtrysk będzie do wymiany, bo po przeczyszczeniu błąd wraca, więc obstawiam, że to będzie winowajca. Tylko czy dobrą wiązkę przeczyściłem? Zdjęcie:
arto19 Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 witam kurcze mam to samo też zaczęło sie od 00542 i nic sie nie działo z autem tzn czasami łapał muła ale dziś chyba już definitywnie wysypał się wtrysk sterujący objawy źle pali wywala błąd 00542 nie jedzie w prawie żadnym zakresie obrotów ścigałem sie z 1,9 105 PS golf V wstyd normalnie. Także problemy z odpalaniem to początek końca wtrysku zobacz jak wyglądają korelacje w grupie 013 i 014 jak skaczą na +/- oraz w BS 004 zobacz jak przestwia się kąt wtrysku z late na early jak cały czas jest 0 to wtrysk do wymiany[br]Dopisany: 24 Listopad 2010, 23:43_________________________________________________dobrą wiązkę przeczyściłeś
TezFakt Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Może to zbieg okoliczności ? :gwizdanie: Problemy z odpalaniem ciepłego mam (2-5s kręcenia), ale logi wszystkich grup wyglądają wzorowo. Błędów też nie ma. Widziałem już kilka/kilkanaście postów ludzi z silnikami 2,5 V6 z tym samym problemem. Jak dotąd nikt tego nie rozwiązał.
arto19 Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Czytałem gdzieś na forum AKP że te nowe silniki czyli BAU BDH BDG po 2003 z norma euro4 mają problem z softem nie zawsze wywala błędy u mnie nie było będów wtryskiwacza ale korelacje szalały już wcześniej. W tym tygodniu zamawiam wtrysk sterujący i robie pompę a dokładnie mechanikę + wymiana filtrów sprawdzenie i czeszczenie dolotu intercoolerów zobaczymy jaki bedzie efekt.
knipex Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 To,ze kontrolka od świec gasnie szybko to tak ma być.Oznacza ,ze silnik jest gotowy do rozruchu i dopiero ponizej 0 stopni otoczenia bedzie świecić dłużej.Nie znaczy jednak,ze świece grzeja tak krótko jak pokazuje kontrolka.Jak dobrze się wsłuchać to słychac jak stycznik odcina prąd i jest wtedy takie ciche pyknięcie chociaż kontrolka zgasła wcześniej.Wystarczy odczekac kilka sekund gdy przekręcimy kluczyk nie patrząc na kontrolke i spokojnie odpala.Moja A4 ma prawie 250kkm to przecież nie będe od niej wymagał zeby odpalała jak "18-stka".
VicVega Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 To,ze kontrolka od świec gasnie szybko to tak ma być.Oznacza ,ze silnik jest gotowy do rozruchu i dopiero ponizej 0 stopni otoczenia bedzie świecić dłużej.Nie znaczy jednak,ze świece grzeja tak krótko jak pokazuje kontrolka.Jak dobrze się wsłuchać to słychac jak stycznik odcina prąd i jest wtedy takie ciche pyknięcie chociaż kontrolka zgasła wcześniej.Wystarczy odczekac kilka sekund gdy przekręcimy kluczyk nie patrząc na kontrolke i spokojnie odpala.Moja A4 ma prawie 250kkm to przecież nie będe od niej wymagał zeby odpalała jak "18-stka". Czytałem o tym, ale wydaje mi się, że w B6 może już być inaczej. Po pierwsze tu chyba nie o temp. otoczenia chodzi, tylko o temp. płynu chłodzącego. Świece się załączają, jak ta spadnie poniżej 5 stopni. Mój wóz stał dziś 4h w temp. ok. 0 stopni, nie załączyły się świece i kręcił ze 3-4 sekundy nim odpalił. Rano natomiast nie ma żadnego problemu. Kontrolka świeci się dłużej i odpala od razu. No musi coś w tym być. Wydaje mi się, że jak kontrolka od razu gaśnie, a ja i tak poczekam trochę nim odpalę to nic nie zmienia. Dlatego myślę, że kontrolka mówi nie tylko o gotowości do rozruchu, ale też o tym czy świece faktycznie grzeją. Pyknięcia też u siebie nie słyszę żadnego. Poobserwuję go jeszcze, może jest tak, jak mówisz, ale nie wydaje mi się. Postaram się zrobić logi w tym tygodniu, może coś wyjdzie. No i za wtrysk sterujący wezmę się tak czy siak i dam znać co będzie.
knipex Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 To,ze swiece grzeja po zgasnieciu kontrolki to sam sprawdzilem.Zalezy jeszcze jak dlugo swieci kontrolka a to jest zalezne od temperatury.U mnie jest tak,ze czym zimniej to tym lepiej pali.Najgozej pali jak jest kilka stopni powyzej zera a gdy temperatura spadnie ponizej to odpala dobrze.Slyszalem,ze wielu ma tak samo i ja sie nie przejmuje z tym ,ze moja gablota jest znacznie starsza od Twojej.Nie nazekam na wóz.Spisuje sie calkiem niezle.Wlasnie wymieniam zawiasy i okazalo sie,ze wahacze sa jeszcze oryginalne z 96 roku. Moze sprawdz swiece bo czesto sie zdaza,ze taka swieca zagzeje tylko kilka razy no i wymieniaj kompletem.
VicVega Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2010 To,ze swiece grzeja po zgasnieciu kontrolki to sam sprawdzilem.Zalezy jeszcze jak dlugo swieci kontrolka a to jest zalezne od temperatury.U mnie jest tak,ze czym zimniej to tym lepiej pali. Moze sprawdz swiece bo czesto sie zdaza,ze taka swieca zagzeje tylko kilka razy no i wymieniaj kompletem. Poobserwowałem samochód trochę i jestem przekonany, że świece w B6 nie grzeją za każdym razem przed rozruchem. Jak tylko silnik trochę ostygnie, kontrolka gaśnie natychmiast, nie ma żadnego pyknięcia i ciężej odpala. Poza tym, idąc Twoim tropem, logiczne byłoby, że skoro przy zupełnie wystudzonym silniku kontrolka świeci jakieś 4-5 sekung i samochód odpala od razu, to jeśli na lekko wystudzonym poczekam taki sam czas, to też powinien odpalać na raz, a tak nie jest. No przecież po to jest ten czujnik G62/G2, który wymieniałem, żeby podać temp. do ECU, a stamtąd ewentualnie prąd na świece. Świece są dobre na pewno - inaczej nie odpalałby na dotyk rano. Nadal obstawiam wtrysk sterujący. Niestety z tym muszę poczekać do stycznia, bo w hurtowni, gdzie chcę kupić wyszły. Logi też odroczone, bo raczej słabe warunki chwilowo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się