coobasa Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam. Problem polega na tym, że jakis czas temu auto zaczelo sie dlawic i kopcic na czarno. Wycialem kata, ktory jak sie okazalo byl zawalony ostro. Podczas krotkiej jazdy testowej z rury wyleciala czarna chmura dymu, jednak dlawienie ustalo tylko na chwile, a objawy po chwili powrocily. Dodatkowo na biegu jalowym trzesie autem co jakas chwile,a wskazowka od obrotow delikatnie drga. Dzis po podlaczeniu VAGa nie bylo bledow zadnych. Jednak po zrobieniu testow dynamicznych, a pozniej statycznych, zaczela mrugac kontrolka od swiec zarowych, a VAG pokazal taki blad (kasowanie go nic nie daje, bo pojawia sie znow od razu po usunieciu): 1 Fault Found:01268 - Quantity Adjuster (N146) 35-00 - - Statyczne: Log (000) Log (001) Log (002) Log (003) Log (004) Log (005) Log (008) Log (009) Log (010) Log (011) Log (012) Log (013) Log (015) Dynamiczne: Log (000) Log (001) Log (003) Log (004) Log (005) Log (008) Log (009) Log (010) Log (011) Log (013) Z gory dziekuje za wszelka pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 masz nie szczelność w dolocie, poszukaj zaolejenia na rurach od turbo do kolektora ssącego, na bank gdzieś będzie usmarkane, zlikwiduj to bo zamęczysz turbo nastawnik do czyszczenia/regeneracji, odepnij kabelek impulsatora i zobaczy czy się poprawi, jak nie to zacznij od sprawdzenia wtrysków na stanowisku badawczym
banshee Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 A na moje siada sekcja tłocząca, a nie nastawnik. Każdy myśli tylko o nastawniku, jak pokazuje się ten błąd, a to w 50% przypadków jest tylko wina nastawnika Przerabiam to co kilka dni...
vauxhall95 Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 moze byc,ze siada pompa jak banshee pisze,a moze byc nastawnik
banshee Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 To zależy od sytuacji... Przeważnie kontrolka zaczyna mrugać, jak trzymamy gaz do dechy na wysokich obrotach. W wyniku awarii mechanicznej pompy na dźwignię nastawnika działa siła, która zakłóca jego pozycję ustaloną przez ECU. Sygnał z RSW wraca więc do ECU i informuje o błędzie. Taa Raaa!!! P.S.Właśnie jestem na tropie części do pompy, które są tego powodem - jak już mówiłem, mam 50% procent takich przypadków nieuleczalnych czyszczeniem
ciahciah Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 czyli ciśnienie w sekcji tłoczącej popycha tuleje którą steruje nastawnik, a jest to przez nie szczelność/awarie pompy
coobasa Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 Dzisiaj rano odpalilem auto i przejechalem jakies 3km w jedna jak i druga strone, i lampka swiec zarowych mrugala od razu po odpaleniu (bez dodawania gazu na biegu jalowym). Po poludniu pojechalem w jedno miejsce i lampka juz nie swiecila, spedzilem tam troche czasu i w drodze powrotnej tez lampka juz nie swiecila. Niestety nie mam VAGa zeby sprawdzic bledy dzisiaj. Ciekawe jak jutro bedzie. masz nie szczelność w dolocie, poszukaj zaolejenia na rurach od turbo do kolektora ssącego, na bank gdzieś będzie usmarkane, zlikwiduj to bo zamęczysz turboChyba rzeczywiscie mam jakas nieszczelnosc, bo przy wdepnieciu gazu w deche, wewnatrz kabiny od strony pasazera slyszalny jest szum jakby uciekajacego powietrza. Podczas wycinania kata wspomnialem o tym mechanikowi, sprawdzil i powiedzial ze przy turbo wszystko gra :/Bede musial sie wybrac do znajomego mechanika, zeby mi to wszystko sprawdzil, bo sam nie bardzo sie na tym znam...
banshee Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Dzisiaj rano odpalilem auto i przejechalem jakies 3km w jedna jak i druga strone, i lampka swiec zarowych mrugala od razu po odpaleniu (bez dodawania gazu na biegu jalowym). Napisałem "Przeważnie", ale nie zawsze. Życzę oby to nie była wina pompy.
dyras Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Bede musial sie wybrac do znajomego mechanika, zeby mi to wszystko sprawdzil, bo sam nie bardzo sie na tym znam... Możesz to sprawdzić samemu organoleptycznie Wrzucasz kogoś za kierownicę, żeby przytrzymał obroty, turbo zacznie cisnąć a Ty idziesz za dźwiękiem świstu prosto do 'nieszczelności'
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się