Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Uszkodzony potencjometr gazu?


vauxhall95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem,a w zasadzie pier***e.Nie moge utrzymac obrotow np 900-1000-1100-1200-1300.Okolo 1400-1500 idzie utrzymac,pozniej jest OK.I sprawa ma sie tak.Jak zimny to nieraz uda sie utrzymac.Jak cieply to za cholere idzie od razu do okolo 1500.Wiem ze potencjometry sie nie sypia.Napewno nie nastawnik i nie pompa.Patrzylem w grupie 10 i jak delikatnie daje gaz to od razu prawie 4% wcisniecia gazu.A w innych mozna mniej np 1,2,%.I cholera nie moge sobie z tym poradzic.Bledow nie ma,jedno co jeszcze jest to problem ze jest delikatny lag.Sprawdzalem logi na wszystkie sposoby nie ma bata wszystko.OK,oraz jego vmax to 160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz zapłon, podłącz VAGa.

W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając czas logowania) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".

Opisz jak wypadł ten test.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz zapłon, podłącz VAGa.

W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając czas logowania) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".

Opisz jak wypadł ten test.

Pzdr

Heh nie pisze wszystkiego bo bym 2godziny pisal.Oczywiscie to sprawdzalem.Pozdro[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 21:09_________________________________________________a co do vmaxa co moze byc?? podlaczylem vaga wtedy turbo dawalo 1948.2, a przeplywka zarowno w grupie 03,08 pokazywala idealnie.Sprawdzilem 04 i dynamiczne wyznaczanie tez idealnie sie pokrywalo[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 21:14_________________________________________________Mam ze dwa logi:

http://vaglog.rtnet.pl/patrykziomn11_14918.html

http://vaglog.rtnet.pl/patrykziomn11_14919.html[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 21:16_________________________________________________potem wymienilem wezyki bo byly sparciale i uszczelnilem dolot bo delikatnie mial nieszczelnosc-wielkosc igly.Turbo juz pompowalo idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do V-max, jeżeli przyczyna nie jest w sterowaniu, a patrząc na logi nie ma do czego się przyczepić, to może za mało paliwa? Przytkany filtr nie wyrabia przy dużym zapotrzebowaniu, zagnieciony przewód paliwowy? Może też być nieszczelność i ciągnie powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie wiem.I reszta logow tak samo idealna.Filtr paliwa nowy jak i reszta tych filtrow.Pompa druga wstawiona.cisnienie sprezania po 31.5 na kazdym.Najwieksze mrozy,wszystkie swiece spalone pali bez zajakniecia.Niewiem co to.

Korekcje 0.00 0.00 0.09

Mam tylko kola 215/45/18 oraz ma laga,on mnie wkurza,bo nie ma natychmiastowej reakcji.tylko jest po sekundzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokazać logi idealne? :kox:

w tych skromnych logach jest widoczna nie stabilna praca sterowania turbo, do wymiany gruszka i skrócenie sztangi o obrót, zlikwiduj wszelkie nieszczelności dolotu, spocenie na łączeniach i przy czujniku temp. powietrza, a opóźniona reakcja na gas jest najczęściej przez olej w wężyku idącym do ECU no i zawalony kolektor ssący, widać że słabo się zbiera to auto, a takie pierdoły jak hamulce, powietrze w kołach czy stacja cpn jest sprawdzone?

jedz na długi odcinek drogi i pociągnij go ile fabryka dała przez no najmniej kilka min, może się odmuli...

a co do efektu skakania do 1500obr posprawdzaj czy tam czasem nie jest wiecznie klima włączona, jakiś stycznik padł itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej spokojnie kolego wyhamuj troche.Szkoda ze masz daleko bym Cie przewiozl tym afn zbiera sie super pomimo ze ma 18.Niewiem czy problem z czytaniem ze zrozumieniem,zmienilem wezyki podcisnienia,dodatkowo byla mala dziura i doladowanie jest juz idealne.Pomimo to egr i kat OUT.A takie pierdoly jak stycznik to wiesz,ale sprawdzalem od razu.Obciazenie nie ma.Chyba nie doczytales mego problemu,wiem ze ten lag jest powiazany z tym ze obrotow nie mozna utrzymac.Co dziwne ciagnie dobrze 150 zaczyna hamowac i 160 trzymalem minute,gaz do oporu.i ni kilometra wiecej.Zeby rozwiac watpliwosci bez problemu wyciskalem ponad 190 i chcial wiecej.Takze zadnych ogranicznikow nie ma.Logow nie wkleje powiem szczerze,bo nie posluguje sie kabelkiem juz,tylko innym sprzetem,a on nie ma mozliwosci zapisu logow.Ale sprawdzalem je po pare razy i sa wszystkie OK.Aha i co do gruszki i skrocenia sztangi to podziekowal,jest fabrycznie ustawiona,a gruszka to u ciebie chyba standard ze do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze trochę wody z Wisły upłynie zanim zrozumiesz moje posty, polecam samemu dochodzić do wszystkiego a nie sugerować się wypowiedziami innych teoretyków..ja ci opisałem co można poprawić ogólnie, a co do tego dziwnego problemu wspomniałem o klimie, może to ty mnie nie zrozumiałeś, zobacz co będzie na innej przepływce

wstaw jakiegoś loga w którym zobaczę to zbieranie się super :) tylko na prostej drodze a nie z górki

każdemu komu doradzałem wymianę gruszki mówił że tylu fachowców radziło, cudowało i dopiero wymiana gruszki rozwiązała problem, 100% zadowolenia, chyba mało gruszek macałeś, a co do sztangi porównaj sobie suwmiarką luzy VGT nowej turbiny i tej z przebiegiem 300tys, pewnie nieraz widziałeś po zacierane wałeczki itp., ustawienia sztangi dotyczą nowej turbiny, pomyśl też jaki wypływ ma skrócenie sztangi na wysłużoną pompe vacum.., ja patrze inaczej na logi niż inni, jeżeli dla ciebie spadki do 1815mbar i skoki 2172mbar są ok no to trudno, przepływka jak mierzy 1150 to też jest w porządku? pokaż długiego loga zrobionego od pierwszego biegu ze zmianami biegów ciągnąc na każdym do końca, ciekawe jak wtedy będzie ciśnienie stabilne :>

przepływka mierzy tak idealnie że aż mam podejrzenie że tam nadal jest jakaś mikro nie szczelność, 190km i więcej to nie problem, tylko w jakim czasie to osiągasz

sprawdzałeś styczniki od klimy? to mnie zaskoczyłeś, sprawdzałeś obciążenia alternatora w log 016?

chciałem pomóc, problem ze zrozumieniem może mam ale Ciebie, Twoje mało przyjezdna nastawienie jest dla mnie nie zrozumiałe, wybacz że chciał Ci pomóc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loga nie wkleje bo moj sprzet nie zapisuje logow.Ale po co zmieniac gruszke jak nigdy nie wpadl w tryb awaryjny,to nie ten afn z serii ze trzeba gasic co chwila.A wiec zeby nie bylo niejasnosci:napisze ci zebys nie pisal co trzeba sprawdzic.

Wszystkie filtry,dolot,podcisnienia,wlacznie z wezykiem do ecu i wezykiem w ecu,sztanga chodzi w swoim zakresie.Przeplywka patrzac na grupe 008 i 003. O kur... dopiero teraz sie kapnalem ze to nie logi mojego wozka tylko innego :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

a szukam i szukam i swoich nie widze,bo mnie zaciekawilo ze faktycznie wolno obroty lapal.

Klima napewno nie chodzi!!!! uklad paliwowy szczelny,wszystkie uszczelki pod wtryskami zmienione,opornosc sterujacego 99OHM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o wyciszenie emocji.

Mniej demagogi w postach, a więcej merytoryki - w przeciwnym razie będę musiał kogoś "uciszyć".

Pozdrawiam serdecznie

[br]Dopisany: 24 Listopad 2010, 21:24_________________________________________________

ustawienia sztangi dotyczą nowej turbiny

To w "starej" jak powinno sie ustawic ?? i co to jest "stara" turbina - 200,300 a moze 500 tys ???

pomyśl też jaki wypływ ma skrócenie sztangi na wysłużoną pompe vacum.

Jaki ma wpływ - chetnie sie czegoś dowiem ?

ja patrze inaczej na logi niż inni

Dawno juz takich rzeczy nikt nie wypisywal na tym forum.... inaczej patrzysz?? czyli jak ???

OT

Żeby bylo jasne.... nie mialem klucza w ręku juz chyba z 10 lat(drobiazgów nie liczę).

Owszem jestem obecny jak mechanik robi cos przy moim samochodzie ale tylko na zasadzie "pańskie oko konia tuczy". Wiec śmiało mogę powiedzieć o sobie - jestem teoretykiem.

Jeśli komuś to przeszkadza - to juz jego problem.

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sztangi, jeżeli przy 1700obr nie ma 1700mbar i sztanga przy 3500obr jest poniżej 60% ustawić żeby było 60-70%, im bliżej 70% tym lepiej może się zbierać z dołu, oczywiście sztangę można dotykać wyłącznie jak cała reszta układu sterowania jest na 100% ok

co do przebiegu turbo trudno powiedzieć

co do korzyści skrócenia sztangi ze względu na wysłużoną pompę vacum, podam przykład: 3000obr, gruszka jest podciągnięta 50%, nie zawór N75 tylko sztanga gruszki, a po skróceniu sztangi przy 3000obr wystarczy że słaba pompa vacum podciągnie 40% sztangę i jest ten sam efekt, przy czym pompie vacum idzie to lżej wykonać bo mniej się siłuje ze sprzyną gruszki, to tańsza opcja niż kupować nową pompe vacum

kolejna korzyść ze skrócenia sztangi w wysłużonym silniku to taka że występują mniejsze wahania doładowania, sprężyna mniej się siłuje no ale to raz pomaga a raz nie, skrócić na probe i wrócić do pierwotnego ustawienia zawsze można

no patrze czasem inaczej, w logach statycznych widzę w jakim stanie jest przepływka i inne dziwne a jednak prawdziwe szczegóły, no ale mam AFN i mam go obczajonego, inne silniku bez porównania dużo gorzej

ja tez w A4 przez 3 pierwsze lata nic nie ruszałem, w dodatku zapomniałem o tym że auto może się psuć :) dopiero zajrzałem pierwszy raz jak z rury po zapaleniu silnik zaczął pluć niebieską mgłą, zajrzałem a tam zsunięta rura z turbo ta co idzie od filtra powietrza, zdenerwowałem się bo spalanie też nie odwracalnie podskoczyło, od tamtej pory co jestem w stanie zrobić robię sam, bo zrobię tak jak mechanik albo lepiej, czas "jeszcze" na to mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat w tym wątku uwazam za całkowicie wyczerpany.

Do autora - jesli chcesz od nas jakiejkolwiek pomocy/opinii - zamiesc logi wykonane VAG iem.

To by bylo na tyle. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...