Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Turbina -tryb serwisowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Ciekawy i ciężki przypadek

po trzech latach jazdy i licznikowych 230 tys km przyszła pora na wymianę turbiny .

stara miała pokrzywione łopatki , ale tak było od chwili kupna.

została założona turbina VNT 17 czyli odpowiednia do modów , po małym przebiegu w stanie idealnym i o dziwo po przebiegu 3 tys km, silnik zaczął wchodzić w tryb serwisowy - zacinające się kierownice.

sprężarka wyczyszczona na kierownicach był nalot jakby z żywicy epoksydowej bardzo twardy w turbinie brak dużej ilości sadzy.

turbina po ponownym montażu przejechała 2,5tys km i objaw ten sam.

pytanie co może być tego przyczyną

Opublikowano

Czy zaraz po założeniu czystej turbiny było ok i dopiero po 2,5k km zaczął łapać nadluft? Jeśli tak to albo została źle wyczyszczona, szczególnie gorąca strona turbo (powierzchnia współpracująca z łopatkami), albo turbo puszcza olej, lub za dużo wydostaje się go z odmy. Powodem może też być złe sterowanie turbiną, lejące wtryski (ale to byś pewnie zauważył) lub PSJ. Jeszcze jedno, wywal kata jeśli jeszcze jest.

Opublikowano

Dokładnie jak kolega wyżej wydłub katalizator ze środka może jest już zapchany i nie jak odprowadzić spalin

Opublikowano

sprężarka została wyczyszczona dobrze kierownice i gorąca muszla wypolerowana na lustro.Oliwy nic nie ubywa , w przewodach nie stoji olej, pyzatym po odpaleniu jak by puszczała olej to by kopcił po odpaleniu na fioletowo a w moim przypadku czysto.

Kata po ponownym czyszczeniu za namową mechaniora usunąłem ale niepotrzebnie , bo był BOSAL z metalową wkładką z 2006r na 100% niezawalony.

A teraz w dodatku gwizda z tyłu :naughty:

Opublikowano

Witaj w klubie :gwizdanie:

Moja też przeładowuje mimo, że nie bierze oleju i nie ma nawet milimetra luzów. Zaczęło się mniej więcej 2-3k km od kupna.

Niektórzy montują turbiny awx do afna i nie ma problemów a niektórzy montują i zaczynają się przeładowania.

Myślę, że jak pojedziesz na program to skończy się przeładowywanie.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, czy na pewno geometria się przycina czy problem tylko polega tylko na przeładowywaniu? Spróbuj poruszać ręcznie sztangą lub lepiej odkręć gruszkę turbo i poruszaj dźwigienką przy turbinie.

Opublikowano

program tu nic nie pomoże bo i tak będzie łapał notlaufy może i jeszcze szybciej bo więcej paliwa to więcej sadzy do wydmuchania , mnie zastanawia ten nalot, Mechanik tęż mówi że jak żyje takiego efektu (nagaru) nie widział a z pod jego ręki na żadną turbinkę żaden znajomy się nie skarżył ,ani niewrucił z pretensjami zwłaszcza po takim przebiegu. Mechani-or podejrzewał że kat bruździ więc go wywaliłem , do tego kolektor dolotowy wyczyszczony z nagaru ,[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 13:09_________________________________________________tak jak za pierwszym razem na sztandze w połowie skoku jest opór

Opublikowano

Sam pisałeś, że to nie sadze. Tylko coś innego, może warto się zastanowić skąd ten nalot się bierze :mysli:

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisze. Trzeba się zastanowić czemu robi się ten dziwny nalot, z czegoś to musi wynikać.

Opublikowano

wiem że jest to wina nalotu ale nie wiem czego jest skutkiem , myślałem że ktoś z szanownego grona forumowiczów z czymś takim się spotkał albo może mnie naprowadzi na trop :polew:

Opublikowano

Jedyne co mi przychodzi do głowy to może, że z odmy oprócz oparów oleju leci jakiś syf :mysli:

A czy poprzednia (seryjna) turbina też miała taki nagar?

Opublikowano

jedynie zeby wykluczyc syf z odmy zasosowac OIL TANKA i bedzie wiadomo czy to z niej

Opublikowano

Kolego, znalazłeś przyczynę?

Ja znalazłem, zbyt duża dawka -> niespalone paliwo/ dymienie i nadmiernie osadzająca się sadza na łopatkach.

Opublikowano

kiedyś miałem taki problem i jednym z powodów była za duża dawka paliwa bo miałem aż 0.2mg !!!!!!!! a powinno być do 3-5 mg

kolejnym problemem był opiłek metalu który porysował wałek turbiny i powstały delikatne luzy i wałek nie był już wyważony wiec już turbawka poszła do regeneracji ale po regeneracji wszystko ok :)

jeszcze radze sprawdzić wszystkie węże podciśnienia sterujące turbawką :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...