grzegorzmen Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 witam Ciekawy i ciężki przypadek po trzech latach jazdy i licznikowych 230 tys km przyszła pora na wymianę turbiny . stara miała pokrzywione łopatki , ale tak było od chwili kupna. została założona turbina VNT 17 czyli odpowiednia do modów , po małym przebiegu w stanie idealnym i o dziwo po przebiegu 3 tys km, silnik zaczął wchodzić w tryb serwisowy - zacinające się kierownice. sprężarka wyczyszczona na kierownicach był nalot jakby z żywicy epoksydowej bardzo twardy w turbinie brak dużej ilości sadzy. turbina po ponownym montażu przejechała 2,5tys km i objaw ten sam. pytanie co może być tego przyczyną
Pretor Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Czy zaraz po założeniu czystej turbiny było ok i dopiero po 2,5k km zaczął łapać nadluft? Jeśli tak to albo została źle wyczyszczona, szczególnie gorąca strona turbo (powierzchnia współpracująca z łopatkami), albo turbo puszcza olej, lub za dużo wydostaje się go z odmy. Powodem może też być złe sterowanie turbiną, lejące wtryski (ale to byś pewnie zauważył) lub PSJ. Jeszcze jedno, wywal kata jeśli jeszcze jest.
goldi Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Dokładnie jak kolega wyżej wydłub katalizator ze środka może jest już zapchany i nie jak odprowadzić spalin
grzegorzmen Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 sprężarka została wyczyszczona dobrze kierownice i gorąca muszla wypolerowana na lustro.Oliwy nic nie ubywa , w przewodach nie stoji olej, pyzatym po odpaleniu jak by puszczała olej to by kopcił po odpaleniu na fioletowo a w moim przypadku czysto. Kata po ponownym czyszczeniu za namową mechaniora usunąłem ale niepotrzebnie , bo był BOSAL z metalową wkładką z 2006r na 100% niezawalony. A teraz w dodatku gwizda z tyłu
Armi Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Witaj w klubie :gwizdanie: Moja też przeładowuje mimo, że nie bierze oleju i nie ma nawet milimetra luzów. Zaczęło się mniej więcej 2-3k km od kupna. Niektórzy montują turbiny awx do afna i nie ma problemów a niektórzy montują i zaczynają się przeładowania. Myślę, że jak pojedziesz na program to skończy się przeładowywanie.
Pretor Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Jeszcze jedno pytanie, czy na pewno geometria się przycina czy problem tylko polega tylko na przeładowywaniu? Spróbuj poruszać ręcznie sztangą lub lepiej odkręć gruszkę turbo i poruszaj dźwigienką przy turbinie.
grzegorzmen Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 program tu nic nie pomoże bo i tak będzie łapał notlaufy może i jeszcze szybciej bo więcej paliwa to więcej sadzy do wydmuchania , mnie zastanawia ten nalot, Mechanik tęż mówi że jak żyje takiego efektu (nagaru) nie widział a z pod jego ręki na żadną turbinkę żaden znajomy się nie skarżył ,ani niewrucił z pretensjami zwłaszcza po takim przebiegu. Mechani-or podejrzewał że kat bruździ więc go wywaliłem , do tego kolektor dolotowy wyczyszczony z nagaru ,[br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 13:09_________________________________________________tak jak za pierwszym razem na sztandze w połowie skoku jest opór
Armi Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Sam pisałeś, że to nie sadze. Tylko coś innego, może warto się zastanowić skąd ten nalot się bierze
Pretor Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Tak jak kolega wyżej pisze. Trzeba się zastanowić czemu robi się ten dziwny nalot, z czegoś to musi wynikać.
grzegorzmen Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 wiem że jest to wina nalotu ale nie wiem czego jest skutkiem , myślałem że ktoś z szanownego grona forumowiczów z czymś takim się spotkał albo może mnie naprowadzi na trop
Armi Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Jedyne co mi przychodzi do głowy to może, że z odmy oprócz oparów oleju leci jakiś syf A czy poprzednia (seryjna) turbina też miała taki nagar?
krzysiek23 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 jedynie zeby wykluczyc syf z odmy zasosowac OIL TANKA i bedzie wiadomo czy to z niej
Armi Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Kolego, znalazłeś przyczynę? Ja znalazłem, zbyt duża dawka -> niespalone paliwo/ dymienie i nadmiernie osadzająca się sadza na łopatkach.
RAFLIK A4 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 kiedyś miałem taki problem i jednym z powodów była za duża dawka paliwa bo miałem aż 0.2mg !!!!!!!! a powinno być do 3-5 mg kolejnym problemem był opiłek metalu który porysował wałek turbiny i powstały delikatne luzy i wałek nie był już wyważony wiec już turbawka poszła do regeneracji ale po regeneracji wszystko ok jeszcze radze sprawdzić wszystkie węże podciśnienia sterujące turbawką
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się