Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok wymienilem korek od wyrownawczego i wskazania temp. powietrza na desce rozdzielczej wedlug wskazana klimatronika skoczyla z 16 -17 stopni C do 20 :polew: od groma :D ale zawsze cos . Nastepna sprawa to wskazania temp wody na desce 90 a na klimatroniku 81 czyli co ? Termostad padl ? bo mnie sie tak wydaje :kox: . jutro go kupie i plyn g12 + bede sie z tym meczyl bo nie mam kanalu ani nic takiego

Dla zainteresowanych koszt nowego korka kupionego w Vw w angli to okolo 6-7 funtow , termostat w okolicach 15-16 , nie wiem jak ceny sie kszaltuja w :audi: bo do vw mialem blizej :naughty:

Opublikowano

Po wymianie korka od zbiorniczka uklad sie juz nie zapowietrza :dance: , jutro pojade po plyn do Vw bo nie mialem czasu wczesniej i korki na autostradach :angry: ach ci angole , co do termostatu to sie jeszcze wstrzymam i zobacze co bedzie jak wyplukam dokladnie nagrzewnice i zmienie plyn na g12 + , puki co jest juz w miare cieplo :>

U mnie już po problemie, okazałao się, że winna była nagrzewinca.

Trafiła do wymiany i teraz grzeje jak w lipcu :dance:

Latwo ci mowic :D moze cos poradze nim nadejcia Ta chwila ostateczna

Opublikowano

jak wyplukam dokladnie nagrzewnice

Jeżeli nagrzewnica u Ciebie będzie mocno zanieczyszczona czyli tzw "zabita" to rzadne płukanie Ci nie pomoże, ponieważ bez rozebrania nie będziesz w stanie należycie jej udrożnić, a płukanie układu różnymi chemikaliami może tylko zaszkodzić. W nagrzewnicy masz tak małe kanaliki, że woda zawsze znajdzie sobie jakieś obejście i obieg płynu będziesz miał, a grzać nie będzie.

Przy wymianie nagrzewnicy najdroższy jest koszt robocizny (no chyba, że sam potrafisz to zrobić), a jeżeli będziesz miał już rozebraną deskę to warto zamonotować nową nagrzewnicę (koszt ok 100 zł)

Opublikowano

co do wymiany to sie dzisiaj troche zdziwilem w VW :shocked: : cena nagrzewki 160 funtow , czas 6 h - 1 h kosztuje 156 bodajze ale moge miec 10 % znizki bo auto starsze , nie no super :D mysle czy samemu tego nie zrobic kupic nagrzewke gdzie indziej i wymieniac , wezme w pracy dzien wolnego i jazda tylko klucz aby kiere zdjac tez trzeba kupic , no chyba ze inne specjalistyczne sa potrzebne do tego tez , moze ktos wie?

Ogrzewanie cdn .: temp. trzyma sie na 17 ani nie drgnie w gore (a bylo czasmi 20 ) , uklad jak wczoraj chcialem odpowietrzyc nie zapowietrza sie juz czyli wsio ok z korkiem , kupilem plyn g12+ dzisiaj i jutro jeszcze cos postaram sie pomodzic jak to nic nie da to od piatku rana zaczynam dzialac bo do polski chcem sie wybrac na swieta a zimno bedzie napewno . MYsle ze jak sie spreze to do niedzieli zloze z powrotem . Teraz tylko takie pytanko : czy po wymiane nagrzewnicy trzeba napelnic uklad klimy od nowa ? jezeli tak to czy jak bede jezdzil ze 2 dni moze sie cos stac ?

Opublikowano

Picoolo, klimy masz dwa typy, tzn.

1) składa się z dwóch połówek (jej nie będziesz musiał napełniać)

2) jedna całość (do napełnienia)

u mnie był przypadek drugi (także muszę napełnić :wallbash: ) w każdym razie zrobię to dopiero na wiosnę, bo przy temperaturach jakie mamy teraz na dworze to raczej chłodzenie kabiny nie wchodzi w grę.

W każdym razie nie musisz nabijać klimy od razu, nic się nie stanie

Opublikowano

A ma ktos moze z etki schematy nagrzewnicy i okolicy ? bo by sie przydaly , na vagcat.com nic nie moge znalesc ;/ albo slepy jestem albo nie ma ;D

Opublikowano

Witam ,właśnie wróciłem z trasy i w mojej a4 stwierdziłem podobny problem :disgust: otóż ogrzewanie działa lecz nie moge go zwiększyć ani zmniejszyć do tego nie moge ustawić nawiewu na szybę lub nogi. Z tego co wyczytałem na forum to prawdopodobnie padły mi silniczki sterujące klapkami.

Czy te silniczki znajdują się od strony pasażera? i ile ich tam jest? Orientuje sie ktoś ile kosztują nowe?

Sory że sie tak podpinam pod temat ale chyba nie ma sensu zakładac nowego.

Dodam że juz wcześniej miałem fazy braku reakcji na zmiany temperatury bądz kierunku nawiewu

Opublikowano

Sprawdziłem kodami klimatronika i wyświetla 8,5-8,7-11,5-15,7

Nasłuchiwałem czy silniczki reaguja na zmiane pozycji w klimatroniku i zmiana nawiewu na szybe lub nogi słychac burczenie zaś zmiana temperatury nawiewu nic :confused4: cóż jade krecić ;] :a4fan:

Dzięki za wskazówki :audi:

Akcja ukończona sukcesem :drunk: musiałem porozbierać silniczki i wyczyścić,kupiłem środek do styków i prysnąłem na potencjometry. Jedyne co jest wnerwiające to dostęp do śrubek eh ile nerwów.....

Opublikowano

:notworthy: Ok problem rozwiazny :dance: Wymiana termostatu pomogla w 100 % ogrzewanie wrocilo . Nie musze wymieniac zadnej nagrzewnicy na szczescie . Po dlozszej rozmowie z bardzo milym panem w serwisie :audi: problem zniknal - wymiana teromostatu + nowy plyn g12+ . Jeszcze mysle zeby kupic plyn od :audi: do plukania sysytemu z olejow i innych badziectw - opakowanie 5L nazwy nie pamietam ale jest na bank w etka 7 bo tam on go znalazl . Prosze o zamkniecie i dziekuje za pomoc i dobre rady od innych .[br]Dopisany: 25 Listopad 2007, 13:17 _________________________________________________Dupa blada :wallbash: po trasie anglia polska - ogrzewanie nie dziala prawidlowo ,kiedy stoje jest ok leci w miare cieple a podczes jazdy zimne , wyjelem sterownik climatronica przeczyscilem wtyki zlozylem nic nie dalo , nie mam nawet jak sprawdzic vagiem teraz bo kabla nie zabralem ze soba i lipa. Co dziwne ze przy 160 zaczynal mi sie robic lod na przedniej szybie od srodka , biore reke nad nawiew na przednia szybe a tam lodowate powietrze daje . Gdy sie stoi to autko rozgrzewa sie do 28 stopni a podczes jazdy zimno na cholera POMOCY bo ciezko bedzie wrucic na wyspy w takim aucie ;( moze jest ktos z Koszalina kto ma kabel , ja chcem nawet zaplacic zeby mi pomuc w tym problemie moze Iceman ty cos pomozesz jeszcze co ? PROSZE [br]Dopisany: 23 Grudzień 2007, 15:14 _________________________________________________po zdjeciu dzisiaj schowka zaczelem sprawdzac silniki i ten czerwony chodzi albo w jedna albo w druga ale o co mi chodzi : kiedy wlaczam na HI idzie maksymalnie w jedna strone jak przelaczam na nizsza temperature to zero reakcji dopiero lekko sie ruszy chyba przy 17 a potem na maxa przy LOW i teraz pytanie czy bedzie to cos z silnikiem ? ? ? czy szukac problemu gdzie indziej ? [br]Dopisany: 24 Grudzień 2007, 15:50 _________________________________________________Co do silniczkow to chodza ok , po konsultacji z iceman'em wyprulem sterownik od climy przeczyscilem styki nic nie dalo , nastepnie silniczki : wyprulem ruszalem recznie klapami nic nie dalo jak bylo letnio tak bylo , ostatnia opcja i ta ktorej nie chcialem zbytnio ruszac NAGRZEWNICA , dalem do wymiany okazalo sie ze to jednak jej wina zawalona kamieniem.... i teraz mala uwaga dla tych co chca wymieniac ja w autach z angli zaopatrzcie sie w nia przed przyjadem do polski jest w druga manke jak mnie poinformowal mechanik, wiec mam klopot powiedzial on ze cos postaraja sie z tym bulem zrobic , wiecej info bede mial w poniedzialek moze srode wiec napisze jeszcze o tym :confused4:

Ok dorwalem nagrzewnice wymieniona grzeje jak piec :D mozna jezdzic teraz hyhy polecil bym ten zaklad ale jechalem dzisiaj na reklamacje wiec nie ma sensu ani zly ani dobry

Opublikowano

witam ubywa płyn chłodniczy mazną szyby od środka czy nagrzewnica się rozszczelniła ? miesiąc temu wymieniałem termostat i było wszystko ok aż do dziś po przejechaniu 3 km ubyło z 0.7 cm ogrzewanie nie jest wcale takie dobre jak powinno być ??? wallbash

Opublikowano

Picoolo spróbuj zamienić swój korek od zbirnika wyrównowaczego a wcześniej ręcznie odpowietrzyć układ lewym wężem od nagrzewnicy ( rozgrzany silnik i wolne obroty) W AUdi układ chłodzenia sam się odpowietrza, ale jeżeli jest pecherz powietrza, to pompa wodna go nie wypcha. Jeżeli chodzi o korek, to w nim jest mały termostat. Jeżeli będzie zapchany bądź nie sprawny to układ się nie bedzie odpowietrzał, Objawy: przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach gotuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym, podobie jak przy wydmuchanej uszczelce pod głowica.

Ja tam w korku widziałem tylko zaworki ograniczające maksymalne ciśnienie w ukł. chłodzenia, i pozwalające na zassanie powietrza do układu jak silnik stygnie............ :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...