yaroslaw Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam, Nie ukrywam, że jestem niesamowicie wkurzony. Posiadam A4 B6 z robionym 4 miesiące temu sterownikiem. Auto od tamtego czasu było użytkowane bardzo sporadycznie - i spisywało się dobrze. Dzisiaj miałem wyruszyć w grubszą trasę (200km) niestety jakieś 20km po wyjechaniu z mojego rodzinnego miasta w TRAKCIE JAZDY sterownik (jak przypuszczam) odciął mi skrzynię, włączył się tryb awaryjny - podświetlały się na nim biegi, można było je wybierać ale auto kompletnie nie reagowało na gaz. Po chwili masakrycznego wqrwienia zdecydowałem się zgasić auto i włączyć je ponownie. I ku mojemu zdziwieniu tryb awaryjny zniknął i auto dalej jechało normalnie - choć jak zapewne wiecie niesmak i wqurwienie pozostało, jak tu liczyć na tak nieprzewidywalny samochód? Czy ktoś spotkał się z czymś podobny w swoim aucie?
czaki22 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 nieprzejmuj sie tym, cos sie zawiesiło, to tylko oprogramowanie, jest zimno,
Bart-S Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 To odcięcie o którym piszesz to efekt trybu awaryjnego wymuszanego przez skrzynię (m.in. sygnalizowany podświetleniem lub mruganiem wskaźnika biegów na wyświetlaczu komputera pokładowego). Takie zachowanie skrzyni jest prawidłowe jeśli sterownik elektryczny zdiagnozuje usterkę krytyczną dla przekładni... Tryb awaryjny kasuje się przez wyłączenie zapłonu (to dlatego po ponownym włączeniu silnika, wszystko wróciło do normy). Może przypadek, a może oznaka zbliżającej się awarii... Koniecznie podłącz VAGa i zobacz jaki błąd zapisał się w sterowniku.
yaroslaw Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 tutaj log z VAGa (w zasadzie sam autoscan i potem wybrane pojedyncze moduły, zapisałem tylko ten w którym były błędy): VAG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76 ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 01: Engine Controller: 038 906 019 LJ Component: 1,9l R4 EDC 0000AG 4910 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 WAUZZZ8E04A084710 AUZ6Z0C0224818 No fault code found. Readiness: N/A ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 02: Auto Trans Controller: 8E2 910 155 B Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3261 Coding: 0000001 Shop #: WSC 28347 No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 04259 Shop #: WSC 06435 No fault code found. ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 08: Auto HVAC Controller: 8E0 820 043 AA Component: A4 Klimaautomat 1219 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 No fault code found. ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 09: Cent. Elect. Controller: 8E0 907 279 C Component: int. Lastmodul RDW 0606 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 No fault code found. ---------------------------------------------------------------------------- --- Skipping Address 15-Airbags ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 16: Steering wheel Controller: 8E0 953 549 S Component: Lenksáulenmodul 0611 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 No fault code found. ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 17: Instruments Controller: 8E0 920 900 K Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D37 Coding: 00000 Shop #: WSC 00006 WAUZZZ8E04A084710 AUZ6Z0C0224818 No fault code found. ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 46: Central Conv. Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06720 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 01034 - Electric Window Thermal Protection Active: Driver 35-10 - - - Intermittent 01705 - Selection Switch for Mirror-Adjust (E48) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent ---------------------------------------------------------------------------- --- Address 56: Radio Controller: 8E0 035 152 C Component: chorus II GRO 0001 Coding: 01000 Shop #: WSC 63351 No fault code found. End ---------------------------------------------------------------------------- ---------------------- VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E2 910 155 B Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 28347 8 Faults Found: 18221 - Pressure Control Valve 1 (N215): Electrical Malfunction P1813 - 007 - Short to Ground - Intermittent 18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal P1793 - 000 - - - Intermittent 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal P0722 - 000 - - - Intermittent 18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction P1818 - 007 - Short to Ground - Intermittent 17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure P0753 - 006 - Short to Plus - Intermittent 17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal P0706 - 000 - - - Intermittent 17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent 18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction P1818 - 006 - Short to Plus - Intermittent - ktoś wiec może jak to zinterpretować?
yaroslaw Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 nie wiem czy te błędy niżej nie są stare - nie wyszyły one w auto-scanie dopiero po ręcznym klikaniu po opcjach programu VAG - może to błędy sprzed naprawy sterownika? ta jak wspomniałem póki co auto działa i nie ma trybu awaryjnego załączonego.
Bart-S Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 No niezły wysyp... Ewidentnie usterka elektryczna, więc rzeczywiście może to mieć związek z poprzednią awarią. Skasuj wszystkie błędy i w przypadku gdyby znów pojawił się tryb awaryjny - zrób skana po raz kolejny (ale tym razem tylko skrzyni). Niestety tym razem nie jesteśmy w stanie ustalić przyczyny - jednak jest jedna dobra wiadomość, sterownik masz w wersji pod 7 lamel Pytanie tylko czy tam gdzie wcześniej naprawiałeś driver - oddano Ci na pewno Twój? Jeśli tak to sprzęgło też jest "7" - wszystko gra
yaroslaw Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Bart-S: dzięki za informacje, odnośnie sterownika to ktoś na forum polecił mi zieloną górę i tam robiłem z tego co powiedział mi mechanik to sterownik ten sam tylko naprawiony, mam tylko nadzieję, że nie ściemniał.
Bart-S Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Zielona Góra ma dobrą opinię więc wszystko powinno być OK. Aby potwierdzić - możesz postarać się o wydruk historii serwisowej z ASO (będzie ciężko ale jest to do załatwienia). Jeśli modyfikacja była wykonana w serwisie - będziesz miał potwierdzenie na papierze...
yaroslaw Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Nie zdążyłem jeszcze wykasować poprzednich błędów, ale znowu dzisiaj rano w jeździe po mieście spotkała mnie kolejna awaria. Po zahamowaniu auto samo zgasło na biegu D, migające kontrolki (tryb awaryjny). Po pstryknięciu stacyjką stan awaryjny utrzymywał się, co więcej przy próbie przejścia z biegu P na jakiegokolwiek inny auto szarpało i gasło. Dopiero po 10-tej próbie stan awaryjny zgasł i jakoś się doczołgałem do domu. Szkoda gadać, posiadam jeszcze gwarancje na sterownik z zielonej góry, ale zastanawiam się czy takie naprawy mają sens (posiadam auto od lipca, i praktycznie od tamtego czasu 3 miesiące było w naprawach)...
Bart-S Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 OK. Wykasuj błędy i niestety czekamy aż znów się przytrafi (wtedy skanuj).
yaroslaw Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Bart-S: wykasowałem błędy używając tego guzika w programie VAG "Clear-Fault-Codes" czy jakoś tak, mam nadzieję, że dobrze. Swoją drogą przed ich skasowaniem zrobiłem pełen auto-scan i tym razem wypluł tych osiem błędów (takie same jak te poprzednie). Nie wiem w sumie czy mogę jeszcze jeździć tym samochodem bo nie chce żeby coś gorzej się rozbębniło VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E2 910 155 B Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 28347 8 Faults Found: 18221 - Pressure Control Valve 1 (N215): Electrical Malfunction P1813 - 007 - Short to Ground - Intermittent 18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal P1793 - 000 - - - Intermittent 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal P0722 - 000 - - - Intermittent 18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction P1818 - 007 - Short to Ground - Intermittent 17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure P0753 - 006 - Short to Plus - Intermittent 17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal P0706 - 000 - - - Intermittent 17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent 18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction P1818 - 006 - Short to Plus - Intermittent
czaki22 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 sprawdzil bym fizyczne polączenie z sterownikiem skrzyni , to sa zroznicowane błedy, sprawdz co ci sie pojawi teraz po wykasowaniu błedów
Bart-S Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Dokładnie - to wygląda jakby padła cała komunikacja z czujnikami sterownika... Przy czym komunikacja z samym steownikiem jest OK (inaczej być się nie podłączył, no i wywalało by błędy magistrali CAN).
goose Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Witam odgrzewam stary temat ale dziś był u mnie znajomy i ma takie same problemy ze skrzynia w c5 z 2000r....co kolega "yaroslaw" Nie ukrywam, że jestem niesamowicie wkurzony. Posiadam A4 B6 z robionym 4 miesiące temu sterownikiem. Auto od tamtego czasu było użytkowane bardzo sporadycznie - i spisywało się dobrze. Dzisiaj miałem wyruszyć w grubszą trasę (200km) niestety jakieś 20km po wyjechaniu z mojego rodzinnego miasta w TRAKCIE JAZDY sterownik (jak przypuszczam) odciął mi skrzynię, włączył się tryb awaryjny - podświetlały się na nim biegi, można było je wybierać ale auto kompletnie nie reagowało na gaz. Po chwili masakrycznego wqrwienia zdecydowałem się zgasić auto i włączyć je ponownie. I ku mojemu zdziwieniu tryb awaryjny zniknął i auto dalej jechało normalnie - choć jak zapewne wiecie niesmak i wqurwienie pozostało, jak tu liczyć na tak nieprzewidywalny samochód? Czy ktoś spotkał się z czymś podobny w swoim aucie? kod błędu to Control Module Part Number: 4B0 927 156 DM Component and/or Version: AG5 01V 2.5lTDI RdW 3536 Software Coding: 00003 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 17145 - Shift Solenoid 3 (N90): Open or Short to Ground P0761 - 35-00 - - Kasowanie z vaga skutkuje tym ze strasznie szarpnie autem przy zmianie gajgą tipa. Pomaga tylko on\off zapłon Czy sterownik jest już do wymiany ? pozdrawiam
yaroslaw Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2010 tak sterownik poszedł do wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się