marcin9680 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam! Szanowni koledzy bardzo prosze o pomoc co prawda chodzi o Audi kumpla A4 AWX , chcem mu pomoc. Mianowicie jego autko jest uszkodzone po malej kolizji i na dzien dzisiejszy stoi pod chmurka na podjezdzie i rzecz ma sie tak , ze od czasu do czasu moj kumpel odpalal silnik aby sobie troche popyrkal , bateryjke podladowal i wszystko bylo ok. Kilka dni temu kiedy temp na zewnatrz zrobila sie minusowa ponownie odpalil auto celem jego przepalenia , jednak ze w zbiorniku mial znikoma ilosc paliwa , od chyba 2 lat nie wymienial filtra paliwa + autko stalo przodem z gorki na podjezdzie. Kiedy owy kumpel odpalil silnik , pochodzil kilka minut i dodal mu gazu i tu Zoonk , silnik przestal wkrecac sie na obroty do tego kiedy mu dopuscil gaz to calkowicie silnik zgasl. Ponowna proba i tak chyba z 25-30 razy i ciagle to samo czyli silnik odpala za pierwszym razem , ladnie chodzi na wolnych obrotach i po paru minutach zaczyna sie dlawic , schodzic z obrotow i gasnie calkowicie. Po dodaniu gazu wkreci sie moze na 1200-1300 obrotow zacznie szarpac silnikiem jak stary ciagnik i gasnie. Sprawdzilismy ten zaworek , ktory znajduje sie na gorze filtra jest ok (podmienialismy moj i to samo autko nie nabiera obrotow i gasnie) wkoncu decyzja , ze trzeba wymienic filtr co tez zrobilismy i nic zadnej poprawy , w zbiorniku jest jakies 15-20 ltr paliwa. Bardzo prosze pomozcie , czy mozliwe ze jakis syf z filtra przytkal ktorys z pompowtryskiwaczy? Co teraz jak temu zaradzic? Dziekuje i pozdrawiam
Daimos Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 świeżego paliwa nalejcie z jakimś dodatkiem zbiornik powinien być zatankowany do pełna, inaczej skrapla się w środku wilgoć i wtedy mamy wodę w paliwie
marcin9680 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Tak tylko , ze kurcze po odpaleniu silnika pracuje tylko 3-5 minut i gasnie. Jak wspomnialem zbiornik jest zalany moze do polowy , ciut mniej , wymienilismy filtr i dolalismy srodek do czyszczenia ukladu wtryskowego do zbiornika. Jak moge zapytac czy to dobry pomysl jak bysmy filtr paliwa zalali mieszanka paliwa z tym srodkiem do czyszczenia wtryskow? czy to moze pomoc i przeczysci wtryski czy tylko moze zaszkodzic?
dziadek Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Nie wiem jak ropa ale benzyna napewno się "starzeje" i np po dłużyszym staniu trzeba ją wymianić np w kosiarkach po zimie...może wymieńcie tą ropę na nową bo może to jest przyczyną...
marcin9680 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Hmm kurcze sam nie wiem , ja jestem przekonany , ze poprostu jak auto stalo praktycznie ze znikoma iloscia paliwa do tego minusowa temperatura na zewnatrz i 2 lata nie wymieniany filtr paliwa spowodowalo to ze syf z filtr zostal zassany do wtryskow. Tylko kurcze jak teraz przeczyszcic wtryski zeby autko ruszylo ? bo pokazdym dodaniu gazu silnik szarpie i gasnie odrazu
Daimos Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 spróbuj sam filtr zalać świeżym paliwem i zobacz czy pomoże
Madoń Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 a po odpaleniu chodzi na wszystkie gary? Osobiście wątpię, że syf dostał się do wtrysków... Ale należy koledze pogratulować 2 letniego filtra Ja bym go na początek wprowadził gdzieś do ogrzewanego garażu, zalał depresatorem + ropę z dobrej stacji i niech przesiedzi tam noc, mało zachodu, a może akurat pomoże... bo jeżeli parafina się wytrąciła z ropy to raczej na -temp będzie tak dalej... a w garażu przy + parafina się rozpuści i będzie git
marcin9680 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Szanowni koledzy wkoncu drgnelo w dobra strone (kazalem kumplowi zalac filtr przed zalozeniem mieszanka paliwa ze srodkiem do czyszczenia ukladu wtryskowego + ten sam dodatek w zbiorniku paliwa), wciaz nie jest idealnie ale juz po odpaleniu wkrecic mozna silnik na obroty. Jeszcze przerywa czasami ale jest o niebo lepiej od tego co bylo wczesniej , jak opisywalem w poscie. Co do filtra hmm zgadza sie glupota ale nie wszyscy rozumieja zeby autko chodzilo bez zarzutow to czasami trzeba troche zainwestowac ale co ja tam bede sie wychylal , moje A4 chodzi jak Szwajcarski zegarek i nie narzekam . A jezeli chodzilo o to czy po odpaleniu chodzil na wszystkie gary to tak pracowal ladnie i trzymal obroty do momentu przegazowania i proby wkrecenia silnika na wyzsze obroty , zaraz sie dlawil i gasl. Serdecznie dziekuje za wszelkie podpowiedzi i pomoc.
gizmus2006 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Hmm traktorowe Diesle tak czasem maja ze chodzą nierówno i nie chcą się wkręcać, zazwyczaj pomaga jak troszkę na jałowym pochodzą( i żeby nie było ze traktor to jakiś badziew mówię o jednostce PD). Taki już urok Diesli w zimie
marcin9680 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Wiem wiem , mi akurat praca silnika nie przeszkadza w porownaniu do silnikow diesla Opla , Forda czy tez Alfy , tak sie szczyca tymi CDTI a moim zdaniem gorzej pracuja , glosniej od naszych AWXow itp. Co do opisanego problemu z odpaleniem w aucie mojego kumpla to akurat , definytywnie jego wina z lenistwa i upartosci bo nie zadbal na czas a jak trwoga to wiecie wielkie halo i co teraz bo kase trzeba bedzie wywalic na jakas naprawe lub cos podobnego , nie potrzebne nerwy i strata czasu a wystarczylo wymienic filtr , zalac dobrym paliwem i bylo by oki.
lesand Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Hmm traktorowe Diesle tak czasem maja ze chodzą nierówno i nie chcą się wkręcać, zazwyczaj pomaga jak troszkę na jałowym pochodzą( i żeby nie było ze traktor to jakiś badziew mówię o jednostce PD). Taki już urok Diesli w zimie sprawny TDI na pewno tak nie ma (byle nie przesadzić z obrotami na zimnym silniku), a praca na jałowym to nic dobrego dla TDI :gwizdanie:
Madoń Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 sprawny TDI na pewno tak nie ma (byle nie przesadzić z obrotami na zimnym silniku), a praca na jałowym to nic dobrego dla TDI :gwizdanie: a dlaczego jeżeli można wiedzieć praca na jałowym dla TDI to nie dobrze?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się