Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Problem z uruchomieniem zimnego silnika


soulDesigner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Na wstępie powiem, iż znajduje sie w Norwegii i temperatura spadla do -19 C i tak sie utrzymuje.

W momencie kiedy silnik jest rozgrzany nie pali od strzału. Musi chwile pokręcić zanim odpali. Około 3 razy.

W tej chwili z rana przestal palić od strzału. Kreci i kreci jakby był rozładowany akumulator. Wiec wyciągnąłem akumulator, uzupelnilem komory woda destylowana i ladowalem około 20h. Wlozylem akumulator i znowu nie odpalił od strzału tylko kreicil. W pierwszym momencie wskakuje na nie równe obroty- równa sie po około 4-5 sek. Z rury wydechowej przy odpaleniu wychodzi straszna chmura i w pierwszym momencie przykopci równo. Później daje trochę na biało, ale wreszcie jest bardzo zimno.

Moje pytanie po przeczytaniu kilku wątków:

Czy to mogą być świece? Sterownik? Czy tez źle ustawienie wtrysków?

Gdzie te świece w ogóle sie znajdują i jaki powinienem kupić model?

Ślicznie dziękuje za wszelakie sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskow sie nie ustawia.

swiece i przekaznik do sprawdzenia metoda opisana na forum.

BPW nie posiada sterownika swiec, sa sterowane przekaznikiem tak samo jak AVF AWX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sliczne dzieki za odpowiedz.

Wlasnie nie dodalem prefiksu poniewaz nie jestem pewien dokladnie swojego modelu. Jak moge to sprawdzic?

To takie odpalanie na zimnym silniku od strzaly wczesniej, a na rozgrzanym nie nie jest dziwne?

byc moze swiece.

sprawdz na wlepce w ksiazce serwisowej, lub w bagazniku. albo wrzuc fotografie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za opjasnienie.

Mamy takie same BLB :)

Czyli obstawiasz za swiecami?

Nie jeest dziwne, ze naladowany swiezo akumulator nie byl taki żwawy? Bo nie krecilo tak szybko. Maja na to rowniez wplyw swiece?

skoro masz BLB zacznij od podpiecia kompa i sprawdz bledy w module engine.

wtedy dostaniesz odpowiedz czy problemem jest zbyt niskie napiecie zasilania, swiece czy cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź świece może jest któraś spalona i filtr paliwa proponuje sprawdzić :hi:

a niby jak ma sprawdzic swiece? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałam podobna sytuacje i sprawa to swiece zarowe. OKAZALO sie ze mam 2 spalone[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 11:40_________________________________________________swiece masz po prawej strobie silnika sa schowane za zaslepkami gumowymi, do osttaniej jest sie ciezko dostac bo jest tam filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałam podobna sytuacje i sprawa to swiece zarowe. OKAZALO sie ze mam 2 spalone[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 11:40_________________________________________________swiece masz po prawej strobie silnika sa schowane za zaslepkami gumowymi, do osttaniej jest sie ciezko dostac bo jest tam filtr paliwa.

Ustalmy jeszcze tylko gdzie ja stoje, zeby miec swiece po prawej stronie?

Jak stoje na wprost silnika to filtr paliwa mam u gory.

Mysle, ze akumulator tez wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Mysle, ze akumulator tez wymienie.

AKU też sprawdź bo po co masz wypłacić parę setek jak nie jest to może konieczne. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Mysle, ze akumulator tez wymienie.

AKU też sprawdź bo po co masz wypłacić parę setek jak nie jest to może konieczne. :cool1:

Mysle, ze za ciosem pojde. To co prawda rzadna inwestycja, ale jak mam sie zastanawiac z wieczora codziennie czy jutro odpale czy nie odpale czy zdaze czy nie zdaze to wole kupic. Nigdy nie byl wymieniany, a wiec po 5 latach mysle, ze czas na niego. Tym bardziej, ze jak wspomnialem- uzupelnilem woda i naladowalem i efekt byl sredni. Swiece swiecami, ale on nie krecil jak kiedys, jak w lecie. Nie omalze jakby rzadnego efekty ladowanie nie przynioslo.

To kto mi powie ile tych swiec potrzebuje i gdzie one sa :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. Gdzie sa wlasciwie swiece?

Mysle, ze co by nie bylo zaczne od akumulatora. W ksiazce serwisowej nie ma nic o jego wymianie. Takze 5 lat co by nie bylo to mu chyba starczy. Co myslicie?

akumulator zeby sprawdzic potrzebujesz miernik uniwersalny, podlaczasz do zaciskow akumulatora sprawdzasz napiecie powinno byc ok 12V.

pozniej prosisz kogos o wlaczenie rozrusznika i jezeli napiecie spadnie ponizej 10,5 V tzn aku do wywalenia.

co do sprawdzenia swiec zarowych w BLB ich nie sprawdzisz, nie ma zadnych danych nt wartosci ich rezystacji. diagnostyki dokonuje komputer sterujacy silinka w momencie przekrecenia stacyjki, dlatego sugerowalem podpiecie VAG-a.

zadnymi zarowkami, probnikami kontrolkami czy tego typu wynalazkami swiec nie sprawdzisz nawet w starszych silnikach.

a najglupszy pomysl jaki mozna miec a niestety takich specow juz widzialem, to podlaczac swiece zarowe bezposrednio do 12 V i sprawdzanie czy grzeja.

ich napiecie nominalne zasilania to 4V :cool1:[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 13:33_________________________________________________swiec potrzebujesz 4 szt beru lub ngk,

sa wkrecone w glowice, aby sie do nich dostac trzeba zdjac pokrywe glowicy.

wazne aby swiece dokrecic momentem w zakresie 8 -11 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekowac za szczegolowe wskazowki.

Teraz rozumiem juz wszystko.

Zadzwonilem do kolegi mechanika. Jutro o 16 mamy sie spotkac, aby sprawdzic swiece. Akumulator mysle, ze kupie nowy i tak, ale teraz faktycznie wiedzac co mi napisales- wpierw sprawdze.

Wyczytalem tez, ze w momencie kiedy silnik ma odpowiednia temperature to swiece nie sa zalaczane. Czy to prawda? Jesli tak to jaki moge miec jeszcze problem skoro silnik rozgrzany nie chcial odpalac odrazu tylko musialem przykrecic? Moze to byc ten akumulator wlasnie, ze nie dawal jak dla diesla konkretnego kopa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wydawać kasę to najpierw kup Vaga :good:. Na pewno się nie raz przyda.

Aku sprawdź jak pisał Musashi (można inaczej ale nie masz Vaga :naughty:). Mi jak padła świeca to miałem informację na tablicy zegarów. Paliła się ciągle kontrolka od świec. Przyczyną ciężkiego rozruchu mogą też być uszczelniacze pompowtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio świece wymieniałem i miałem identycznie jak Ty... tylko, że mi kręcił tak ze dwa razy i też przez jakieś 3 sek nie równo chodził oraz puszczał chmurę :wink4: okazało się, że świece do wymiany - teraz wszystko ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=114254.0 tu masz mniej wiecej opisane, a co do dłuższego odpalania na ciepłym silniku to normalka :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio świece wymieniałem i miałem identycznie jak Ty... tylko, że mi kręcił tak ze dwa razy i też przez jakieś 3 sek nie równo chodził oraz puszczał chmurę :wink4: okazało się, że świece do wymiany - teraz wszystko ok :)

to wątek o BLB.

w AVF-jest zupelnie inaczej. ECU nie ma informacji o uszkodzeniu świec. to nie targ. zanim sie wypowiesz zastanow sie czy bedzie wypowiedz miala sens. w tym wypadku zupelnie go brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...