Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Pozytywy i negatywy A4 b6 z silnikiem diesla


Agrzesiek4

Rekomendowane odpowiedzi

jesli kupisz na 15tkach auto to porazka jesli jezdzisz po dziurach bo jest strasznie niska i ciagle trze o wszystko..

:mysli: :mysli: :mysli: a co za róznica, przecież czy 15'' czy 19'' to musi być tak dobrane z wysokością i szerokością opony żeby średnica koła była taka sama więc wysokość na jakiej auto stoi zmieniając koła się nie zmienia...

Tez mi sie wydaje ze wysokosc sie nie zmienia, To czemu w takim razie powstaly mity, ze auto na wiekszych kolach troche "slabiej" jedzie czyzby to z powodu szerokosci kol?

No i czemu niby licznik bardziej zawyża prędkosc na duzych kolach niz na malych?

pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu w takim razie powstaly mity, ze auto na wiekszych kolach troche "slabiej" jedzie czyzby to z powodu szerokosci kol?

pewnie że tak bo masz większe opory toczenia i felga cięższa bo jest jej więcej ale co 15'' koła mają do wysokości auta i "tarcia" na dziurach to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15stka czy 19stka nie ma nic do tarcia podwoziem

mniejsza felga = wyższa opona

większa felga = niższa opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzysz na spalanie to kup sobie BKE pali 5-5.5l przy normalnej jeździe no i zawsze można zmodować na 190hp - 200hp

Ale co quattro to quattro :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta wada w 1.9tdi w b6 to nieszczęsny EGR wraz z klapą gaszącą. Wywala się tam olej i sadza.

Olej silnikowy musi być "pierwyj sort" bo jak nie to pompki padną i wydatki na tysiące.

Wydaje się że we wnętrzu mogło by być ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 [b6] jedyny rozsądny wybór według mnie to 1.9 TDI i 1.8T :wink4:

Albo 3.0 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 [b6] jedyny rozsądny wybór według mnie to 1.9 TDI i 1.8T :wink4:

Albo 3.0 benzyna

To już inna bajka , zaraz ktoś napisze że najlepszy będzie 4.2 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5TDI też jest dobrą opcją :) głupio je wszystkie skreślać z listy potencjalnych samochodów do kupna.

Kultura pracy jest super, w środku cisza. 3 - 3,5tyś obrotów i dopiero fajny dźwięk w budzie, bardzo przyjemny dla ucha. Z zewnątrz już nie tak miło jak w środku. Ale bez porównania do 1.9.

Spalanie oczywiście nie ma co porównywać z 1.9. Na korzyść 2giego.

Części eksploatacyjne, są droższe, ale bez przesady. I te szalone czasy rozrządów za 2500zł minęły. Teraz kupisz kompletny firmowy za 900zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję AWXa od listopada. Przebieg 235kkm. Póki co jest git :good: spalanie mnie cieszy, mam nadzieję, że po wymianie termostatu jeszcze spadnie :) Przesiadłem się ze Skody Felici i jestem mega zadowolony :hi:

Wada:

- dopadła mnie choroba tych aut, czyli tzw "dziwny odgłos" :gwizdanie: nikt nie wie o co kaman ale auto śmiga :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze awx-em od roku i też jestem bardzo zadowolony, wczesniej jezdziłem hondą civic 1,5 więc porównywać cięzko ..

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie czy nie zmienic na ten sam model, 1,9 ale w quattro i czy wtedy zostać przy awx czy szukać avf.. wiem ze bede chciał podniesc jego moc bo naczytałem się ze quattro troche "zamula" ..

czekam na wasze opinie :) mam nadzieje ze informacja przyda sie tez załozycielowi tematu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze awx-em od roku i też jestem bardzo zadowolony, wczesniej jezdziłem hondą civic 1,5 więc porównywać cięzko ..

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie czy nie zmienic na ten sam model, 1,9 ale w quattro i czy wtedy zostać przy awx czy szukać avf.. wiem ze bede chciał podniesc jego moc bo naczytałem się ze quattro troche "zamula" ..

czekam na wasze opinie :) mam nadzieje ze informacja przyda sie tez załozycielowi tematu :wink4:

quattro występowało z AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tego to nei wiedzialem :cool1:

antonio widze w podpisie ze zmieniles z b6 1,9 na b7 2,0 ... jestes zadowolony ze zniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tego to nei wiedzialem :cool1:

antonio widze w podpisie ze zmieniles z b6 1,9 na b7 2,0 ... jestes zadowolony ze zniany ?

okaże się, jeszcze dobrze nie pojeździłem autkiem (przejechałem nią dopiero 20km) bo muszę polakierować zderzak i błotnik gdyż kupiłem ją troszeczkę uszkodzoną

po oględzinach przy zakupie (historia serwisowa i VCDS) i przejechaniu tych zaledwie 20km narazie nie mogę nic stwierdzić co mogłoby w jakiś sposób wzbudzać stres odnośnie użytkowania 2.0TDI

dodam tylko, że auto od początku do końca serwisowane w ASO (w niemczech właścicielem była firma a w Polsce po przeglądzie LL w ASO po sprowadzeniu z DE przejechała 19kkm i teraz jest w moich rękach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

No to i ja dołożę swoją opinię :) Wcześniej miałem Nissana Almerę 1.5 z LPG sekwencja 90KM - teraz B6 AVF quattro :evil: Przesiadka jest.... nie do opisania :kox: a teraz w zimie to już magia :notworthy:

Jeżdzę od marca 2010, zrobiłem obowiązkowe przeglądy zgodnie z sugestiami Forumowiczów :rolleyes: i autko jest odjazdowe. Szybkie, pakowne, oszczedne itd. itd. :cool1: Większość jeżdzę po mieście i skrzynia 6 biegowa mi nie przeszkadza, a każdy start od świateł bez pisku to prawdziwa przyjemność :evil: Weekendowe wyjazdy to również sama przyjemność :naughty:

Myślę, że nie pożałujesz jak wybierzesz ten model - tylko trzeba wybrać sprawdzony egzemplarz żeby nie mieć problemów zaraz na początku użytkowania. Jak Ci się uda to tylko :quattro:

Powodzenia w poszukiwaniach :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze 1,5 roku awx i jestem ogolnie zadowolony szczegolnie z wygladu i wykonania ale szkoda ze w b6 nie bylo silnikow z CR a szczegolnie jakiegos 3.0 tdi :thumbdown: bo kultura pracy silnika na pompowtryskach jest :sick3: moje nast auto bedzie z 3.0 dieslem i bedzie to raczej bmw i najlepszym dieslem na rynku 3.0d

widzialem wykres od Witka gdzie 330d e90 mialo 315ps i 690 Nm momentu :shocked: i to tylko program i wzmocnienie sprzegla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ekonomiczny, około 5.5-6/100 ,jeżdżę delikatnie. W trasie prędkości 130 -150, po woli a do celu, bo nie mam kierowcy na zmianę.

Skrzynia 6 bieg rewelacja w trasie 3000rpm = 160 km/h wtedy zaczyna być dla mnie za głośno. w mieście trochę trzeba się na zmieniać ale nie jest źle.

A wiesz ze w AWX 5 bieg rewelacja w trasie 3000rpm = 160km/h :decayed: Generalnie jestem zadowolony z AWX. Jak juz napisałem długość skrzyni taka sama jak w AVF ale lepiej miec AVF bo mozna coś pomodzić (mocniejsze sprzegło) a w AWX z tym własnie jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze w AWX 5 bieg rewelacja w trasie 3000rpm = 160km/h :decayed: Generalnie jestem zadowolony z AWX. Jak juz napisałem długość skrzyni taka sama jak w AVF ale lepiej miec AVF bo mozna coś pomodzić (mocniejsze sprzegło) a w AWX z tym własnie jest problem

W [AVF'ie] na pewno są inne przełożenianiż w [AWX'ie] :cool1: , poza tym [AVF] fabrycznie wychodził z 310 Nm , a [AWX] z 285 Nm , na dodatek większość z końca produkcji [AVF] ma zajebistego bonusa ( gift ) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze w AWX 5 bieg rewelacja w trasie 3000rpm = 160km/h :decayed: Generalnie jestem zadowolony z AWX. Jak juz napisałem długość skrzyni taka sama jak w AVF ale lepiej miec AVF bo mozna coś pomodzić (mocniejsze sprzegło) a w AWX z tym własnie jest problem

W [AVF'ie] na pewno są inne przełożenia niż w [AWX'ie] :cool1: , poza tym [AVF] fabrycznie wychodził z 310 Nm , a [AWX] z 285 Nm , na dodatek większość z końca produkcji [AVF] ma zajebistego bonusa ( gift ) :wink4:

Nie mówie ze nie - sam wolał bym miec AVF. Tylko chodzi o predkość (5 bieg przy 3000rpm w AWX = 6 bieg przy 3000rpm w AVF - ta sama predkość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to się ma do reali,ale o 2,5tdi z multitronikiem, mogę powiedzieć tyle co większość posiadaczy 1,9,jest ok.nic nie trzeszczy,spalanie poniżej 7 litrów,a na trasie można spokojnie zejść do 5,5 i do tego cisza i pełen komfort, :good::decayed:

Myślę,że najważniejsza sugestia przy kupnie,nie bity,nie zalatany :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...