Mychu Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Cześć no i mnie dopadło - wczoraj jadąc w delegację miałem awarię. Jechałem sobie ok 60km/h i nagle usłyszałem jakby zerwanie, skrzynia przestała przenosić napęd a na FISie zamrugały wszystkie kontrolki skrzyni. Jedynie co zdążyłem, to zjechać na pobliski parking (na szczęście był obok) tocząc się bo kręcąc obroty mam brak napędu. Podłączyłem VAG-a i oto co odczytałem: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E2 910 155 A Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3400 Software Coding: 00001 Work Shop Code: WSC 24953 1 Fault Found: 18151 - Clutch Slip Monitoring: Signal too Large - //tłumaczenie: Monitoring poślizgu sprzęgła - sygnał zbyt wysoki P1743 - 35-10 - - - Intermittent No i muszę teraz zdecydować co robić. Dzwonilem do Sopy, powiedzieli, że może to być pompa oleju (wtedy to jeszcze luz ok 1000 zł) ale może okazać się, że trzeba pełną regeneracje skrzyni robić a wtedy to już do 7500 zł. U Sopy powiedzieli, że może to być tez sprzęgło (ok 3500 naprawa) W Długołęce k. Wrocławia powiedzieli, że w tych skrzyniach nie ma sprzęgła, które może się popsuć! (mam 7 lamelowe) więc obstawiają pompę ale że trzeba liczyć się z wydatkiem 7500 bo trzeba pełną regeneracje robić. Masakra jakaś, może mi coś podpowiecie - dacie namiar gdzie tu dzwonić. Auto stoi ok. 60 km od Wrocławia. Musze załatwić lawetę jak znajdę już serwis. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i namiary.
Bart-S Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Mychu czytałem Twoje poprzednie wpisy w encyklopedii... Napisałeś (we wrześniu), że ATF zmieniałeś 1000km wcześniej... Masz FV z tej operacji? Możesz potwierdzić jaki wlano olej? 18151 sugeruje coś z ATF albo ze sprzęgłem (uszkodzenie wałka wejściowego). Może wlano Ci nie ten olej albo obecny już zasyfiony - z racji przebiegu od czasu ostatniej wymiany, odrzucam drugą możliwość.
czaki22 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 ja bym jechał do sopy jednak , masz prosta droge, reasumując niedaleko, na takie koszta tez zwracaj uwage, sadze ze skonczy sie co w okolicach 3 tys zł, moze zerwało łancuch ? vag tego nie pokaże, wszystko możliwe jest, jedz, niech ustala co sie stało i zdecyduj, ja sadze ze chyba dostales olej nie akceptowalny do tej skrzyni, napenwo na miejscu ci to powiedzą
onsork Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 jeżeli kompletnie zero jazdy to są dwie opcje: pompa oleju lub łańcuch
Mychu Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 Dzięki za odp. Auto już u Sopy. Wytarł się zabierak przenoszący napęd i trzeba było kupić nowy. Dostałem zapewnienie, że koszt naprawy nie przekroczy 5000 zł ;( ale w tym mam wymianę filtra, czyszczenie, olej i nowy soft czyli pełną regenerację skrzyni. No trudno, oby tylko wszystko już bylo ok.
czaki22 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 pełna regeneracja hmm cos za mało wymieniles tych czesci, generalnie wiedza jak to zrobic , pompe tez wymienic, łancuciekawe jaki ma stan chyba ze to wsyztsko bedzie wymienione
Bart-S Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 "Zabierak przenoszący napęd..." - możesz jakoś wskazać ten element? Jak będziesz odbierał sprzęt niech Ci wytłumaczą co to, bo nie bardzo rozumiem jaka to część (wnioskuję, że chodzi o coś związanego z wałkiem wejściowym - tak naprawdę napęd przenoszą lamele...).
Mychu Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Dziś odebrałem auto z naprawy: Okazuje się, że wytarła\uszkodziła się zębatka na wałku napędzającym (wejściu napędu) na jednej z tych przekładni stożkowych (zespole tarcz napędzających - zespole 1), co są połączone łańcuchem. Niestety ta wewnętrzna zębatka jest zintegrowana z tą przekładnią i nie może być sama wymieniona. Dlatego trzeba było kupić nową przekładnię stożkową (2300 zł). Starą dostałem na pamiątkę. Jest wielka i w dużym pudle. Fajnie będzie wyglądać pod choinką (bo na prezenty brak $$) Co zostało zrobione: 1. wymontowanie skrzyni 2. demontaż wałka wejściowego 3. kontrola lameli 4. ustawienie luzu montażowego na 1.7 mm 5. wymiana zespołu tłoków 6. wymiana tulei przewodu olejowego 7. wymiana przewodu olejowego 8. wymiana pierścienia zabezpieczającego 9. wymiana zestawu uszczelnień 10. montaż wałka wejściowego 11. wymiana wałka napędowego 12. wymiana filtra oleju skrzyni 13. czyszczenie układu hydraulicznego 14. zabudowanie skrzyni 15. wymiana oleju w skrzyni 16. wymiana oprogramowania w sterowniku skrzyni 17. uzupełnienie oleju w dyferencjale 18. adaptacja skrzyni Po 5 tyś km mam wymienić olej na nowy. Po przejechaniu 200 km adaptacja mi nie wypadła i wszelkie wcześniejsze (opisywane tu) problemy z pełzaniem i wypadaniem ADP ustały. mam nadzieję że na zawsze Całkowity koszt naprawy: 5000 brutto Skrzynia robiona przez Pana Pawła z SServis. Bardzo profesjonalne podejście. Z obsługi i terminowości jestem więcej niż zadowolony.
Bart-S Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Podsumuję... Fajnie, że działa i że jesteś zadowolony. Szkoda, że tyle to kosztowało - cena jak na ilość pracy i części IMO OK. Ja za to samo poza wymianą wejściowego koła pasowego dałem 3000zł (czyli -2300 za graty i jeszcze pewnie robota z tym związana to i tak dostałeś zniżkę ). Spokojnej i bezawaryjnej jazdy życzę BTW - jak będziesz miał chwilę, zrób fotki uszkodzonego elementu i wklej...
Mychu Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Dzięki Bart-s. Obiecuję, że zrobię fotki i je wrzucę do tego tematu. Pan Paweł powiedział, że olej był mega czarny i że dziwne, że był wymieniany. Ja byłem przy tym jak go tu we Wrocku zmieniali, ma na to fakturę ale nie wiem czy to ruszać, bo jak im to udowodnię? Chyba że faktycznie może mieć to jakiś związek...? Czytając o multitronicu m.in w Twojej "Encyklopedii" i przeszukując net znalazłem fajny "zeszyt do samokształcenia" dot. Multitronica. Jak uznasz, że warte, to podepnij pod temat. http://rapidshare.com/files/438565572/SSP228_Multitronic.pdf Pzdr i jeszcze raz dzięki za pomoc! Fajnie, że są tacy ludzie
Bart-S Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Mam ten manual - jestem w trakcie tłumaczenia go na język PL Jak będzie gotowe (a jeszcze trochę czasu to zajmie) wrzucę do Encyklopedii... Swoją drogą - czarny olej po takim dystansie? Jeśli możesz podeślij mi na mejla FV z poprzedniej wymiany ATF... Oddaj olej do analizy, niech sprawdzą Ci co zostało wlane...
Mychu Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Mam ten manual - jestem w trakcie tłumaczenia go na język PL Jak będzie gotowe (a jeszcze trochę czasu to zajmie) wrzucę do Encyklopedii... Swoją drogą - czarny olej po takim dystansie? Jeśli możesz podeślij mi na mejla FV z poprzedniej wymiany ATF... Oddaj olej do analizy, niech sprawdzą Ci co zostało wlane... ale ten mój jest po polsku więc już nie musisz ))) Olej do analizy? Już go nie mam (znaczy mam trochę na tych elementach ze zwrotu). FV zeskanuje i podeślę.
Bart-S Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 No masz a ja tu się od jakiegoś czasu pier***ę z tłumaczeniem... Dzięki - dołożymy do Encyklopedii
czaki22 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 noto przynajmniej skonczyło sie na 5 tys,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się