Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytania i odpowiedzi jak używać napędu QUATTRO


Guregoru

Rekomendowane odpowiedzi

albo lekki strzal ze sprzegla, albo reczny, sprzeglo i gaz zeby nie wyleciec np. z drogi.

Preferuje wystrzal bo reczny jakos mi nie podchodzi w sytuacji kryzysowej :no: Ciagnac ,,łape" auto bezwladnie sunie po nawierzchni i nieuchronnie zbliza nas do przeszkody. A po drugie ciagnac reczny traci sie to co najwazniejsze-naped. Reczny jedynie do postawienia auta bokiem przed ostrym zakretem lub nawrotka :) Przynajmniej ja tak robie i na razie dobrze na tym wychodze :cool1: naprawde sporadycznie uzywam recznego w zakretach a o rondach to juz nawet nie mowie :wink4:

A co do sprzegla to tak jak mowi tukan +wystrzal :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba trochę źle widzisz, zresztą tu masz "kombinacja wszystkich technik"

dużo drifterów używa sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam upalam i nie uzywam sprzegla w zakretach.Wole inne techniki.Ale przydalo by sie cos mniej ryjace przodem :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy sie kiedys ugadac na jakies upalanie, :gwizdanie: Chce zobaczyc ta technike i jak sie auto zachowuje ale na drodze a nie zadnym palcu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam upalam i nie uzywam sprzegla w zakretach.Wole inne techniki.Ale przydalo by sie cos mniej ryjace przodem :kwasny:

to już kwestia wyważenia niestety[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 18:03_________________________________________________ja nawet w bmw używam sprzęgła delikatnie[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 18:04_________________________________________________bo trzeba odpowiedzieć na jedno zasadnicze pytanie, czy w zakręcie jedziesz bokiem czy w zakręt wchodzisz bokiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się strzela ze sprzęgła?

naciskasz, puszczasz w 0,5 sekundy

Wciskasz pedal sprzegła jednoczesnie dodajac gazu a po okoly 0,5 do 1s puszczesz gwaltownie sprzeglo przez co silnik zaczyna wybierac z wiekszych obrotow co w napedzie Q w zakrecie powoduje postawienie auta bokiem :naughty: Moze nieco przerost formy nad trescia ale sie staralem jak moglem :evil:

Widze ze tukan i sokolnh mieszkacie ,,niedaleko" wiec moze warto by bylo sie gdzies kiedys ugadac i poupalac razem porownujac ,,techniki" :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko że tak zrobić trzeba mieć przynajmniej z 500 kuni

ta biała S2 ma 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale ogolny model prowadzenia auta 4x4 w zimie/lato bokiem jest podobny. Efekt dzialania zalezy tylko od umiejetnosci i potencjalu maszyny. Tu akurat jedno i drugie domaga jak malo kiedy i efekt jest jaki jest :) Raczej ten kolo nie ciagnal do/w zakrecie lapy tylko szedl pelna piz*a przez zakret wiec gadanie o recznym w Q jest dla mnie troszke dziwne. Zdarzaja sie awarie wiec nie mowie ze nie korzytsta sie ale ogolnie to nie ta bajka... Przynajmniej ja to tak widze :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie uzywam recznego.. sporadycznie przy jakims zawracaniu.. wole moca.. przywalic po gazie w zakrecie i idzie.. uzywam tez sprzegla.. ale tak jak jest dzisiaj slisko(czyt. bardzo slisko) to sam gaz wystarcza u mnie.. a przod mi tak nie wypycha..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też raczej nie używam ręcznego, chyba że sporadycznie ale to np jak chce zrobić 360 żeby szybciej auto podciąć. Poza tym oczywiście operowanie gazem, przy wprowadzaniu auta w jazdę bokiem. Więcej gazu, jak już ładnie idzie, wtedy tylko sobie kontrolujemy tor jazdy. Quattro w Audi zachowuje się tak, że jeśli lecimy już bokiem to więcej gazu jeszcze bardziej "zarzuca" nam tył, więc czasami trzeba uważać żeby nie przedobrzyć.

Faktycznie w przypadku A4 (na pewno B6 i B7 nie wiem jak z B5 ale pewnie podobnie) przód samochodu ma tendencję do płużenia i nurkowania. Od niedawna mam możliwość porównać z S2 i tam samochód zachowuje się zupełnie inaczej. Upraszczając dużo chętniej skręca i prowadzi się bardziej "lekko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przód wyrzuca a moje ciężkie V6 to już wogóle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszecie o tych strzałach ze sprzęgła ale przecież oni mają poblokowane te osie dyfry czy jak tam się to zwie, a jak wiadomo torsen cały czas pracuje i rozdziela moment między przednią a tylną osią. Co jeżeli strzelę ze sprzęgła a większy moment akurat będzie na przedniej osi(bardziej przyczepnej)? Wywali mnie w cholere z zakrętu. Coś mi tu nie pasi :) Osobiście wolę podciągnąć ręcznym i mam pewność, że tył mi się uślizgnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mały szkopuł, 2300 masy, automat i 450 niutków, cięzki przód a lekki tył, moje 4x4 jest lekko jak RWD z pomocą FWD ale i tak sobie chwalę, do wyprzedzania na lodzie i kopnym śniegu w sam raz, nie mówiąc o wszelkich zaspach w które wjeżdżam i wyjeżdżam bez problemu, mój sposób na wyjście z opresji to pełen but i kontra jak w RWD, dobre opony zimowe to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...