esem Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Witam wszystkich mam pytanie, mianowicie zdażyło się już dwa razy, auto podczas odpalania strzeliło z rury nie wiem czy głośno bo wewnątrz auta było słychać stłumiony dzwięk, co może być przyczyną strzelania z rury w dieslu. . Jeden z tych incydentów miał miejsce zaraz po zatankowaniu paliwa. A inny podczas przejechania 3 km i zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu. CO to może być z góry dziękuję . [br]Dopisany: 13 Grudzień 2010, 21:48_________________________________________________No może nie aż taki strzał jak prychnięcie, ale słyszalne. [br]Dopisany: 13 Grudzień 2010, 21:52_________________________________________________Kurcze znów to samo strzeliło po odpaleniu, jeżdziłem po mechanikach i nikt nic nie wie co to może być. Może woda się w tłumiku się skrapla, może auto trzeba "przegonić", może katalizator, tak mówią i nkt nic nie wie pomocy miał ktoś podobną sytuację. Wiem że w dieslach nie powinno mieć to miejsca ale co to może być. Pomocy!!
Musashi Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 byc moze katalizator jest przypchany, i zebrana w nim woda zamarza, a przy uruchomieniu silnika korek zostaje wystrzelony.
michcio1985 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 no nie wiem czy byłoby aż takie ciśnienie żeby przepchało zamarzniętą wode zresztą po zrobieniu choćby 1km ta woda by wyparowała i problem by sie nie powtórzył
piotrsob1 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Coś mi się wydaje że zatankowałeś jakieś lipne paliwo
esem Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 No teraz wlałem z Shella ale nie wiem jakie ono było tak naprawdę. Sytuacja się powtarza po przzejechaniu kilku kiklometrów i postoju 15min-30 min i strzał. w weekend jadę w trasę to spróbuję go "przewietrzyć" może rzeczywiście ten katalizator. No i spróbuję wlać STP może coś da. A Może katalizator się kończy??? i Czy filtr paliwa miałby wpływ na to właśnie przymierzam sie do zmiany filtra
Musashi Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 no nie wiem czy byłoby aż takie ciśnienie żeby przepchało zamarzniętą wode zresztą po zrobieniu choćby 1km ta woda by wyparowała i problem by sie nie powtórzył zupelnie nie zdajesz sobie sprawy z zawartosci katalizatora. po krotich przebiegach, w katalizatorze masz delikatna strukture sadzy. ktora sotaje zwilzona para wodna. po wylaczeniu silnika, z ukladu wydechowego spaliny nie zostaja przeciez wyssane. ani nie wyplyna. tylko zalegaja. stad zwilzona sadza przymarza. na tyle delikatnie aby dac sie wypluc w czasie uruchomienia silnika ale dajac efekt akustyczny. jezeli chcesz sprawdzic slusznosc moje teorii. zaparkuj auto na noc w pomieszczeniu gdzie temperatura jest powyzej 0C...
esem Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 Właśnie!! Auto stoi w nocy w garażu i tam jest ok +1 i przy porannym odpalaniu nic sięie dziej dopiero po przejechaniu krótkiego odcinka. Fakt że nie jestem świadomy jak jest zbudowany katalizator (dziękuję za wyjaśnienie :> ). Dziś jest cieplej sprawdzę czy będzie to samo zjawisko w lecie tego problemu nie było. Pozdrawiam. P.S innych objawów nie ma tylko te auto ma rowne obroty, ładnie przyspiesza, nie drga, nie puszcza czarnego dymka.[br]Dopisany: 20 Grudzień 2010, 10:46_________________________________________________No i znów był strzał. Tym razem po ok 5 min postoju i wielkiego mrozu nie było bo -2 stopnie. Nie wiem w koncu coo to jest auto przegoniłem i nie było problemu, a teraz znow strzał przy odpalaniu już nie wiem co to.
michcio1985 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 sprawdź pod każdym kątem pompowtryski,może jeden podlewa i co jakiś czas następuje większy strzał w cylindrze.lub wałek jest wyrobiony na tyle że opóżnia wtrysk i tym samym zapłon.może to nie ma sensu co pisze ale energia na prychnięcie z nikąd sie nie bierze.
esem Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2011 No nie wiem ale myślę że gdyby podlewał to częściej by się działy takie sytuacje, i były by inne objawy, a z tego co się orientuję to raczej najpierw jest zapłon więc wtryski raczej odpadają. A strzał jest w momencie odpalenia silnika nie sek po tylko w tym samym momencie. Ale ja się na tym nie znam więc tak to rozumiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się