tommylee Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Witajcie, od kilku dni znacznie skoczyło mi spalanie. Do tej pory w mieście mieściłem się w granicach 13-15l a teraz nagle 18l, analogicznie w trasie. co to może być? Nic nie robiłem. Dolałem takiego płynu do przeczyszczenia układu zasilania paliwem STP (0,5l na cały bak paliwa). I jeszcze dolewałem oleju ostatnio, mam teraz stan ponad maximum, czy może to mieć wpływa na spalanie??
Gość MorgothV8 Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 A jak z temperaturą płynu chłodniczego, 90 czy może 70-80, bo to wpływa na spalanie.... Co do oleju ponad max, jeśli to niedużo to olej sprawę, przegoń parę razy porządnie to zechla natomiast jeżeli sporo ponad MAX to trzebaby odessać bo może uszkodzić katalizator...
lukaszr Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 A jak z temperaturą płynu chłodniczego, 90 czy może 70-80, bo to wpływa na spalanie.... Co do oleju ponad max, jeśli to niedużo to olej sprawę, przegoń parę razy porządnie to zechla natomiast jeżeli sporo ponad MAX to trzebaby odessać bo może uszkodzić katalizator... Temperatura płynu chłodniczego ma być około 90 stopni =/- 1-2 stopnie. Olej nie może być powyżej max - sprawdzasz poziom w taki sposób, że po jeździe stawiasz auto na prostym i czekasz jakieś 15 minut. Potem sprawdzasz - na miarce poziom oleju powinien być tak mniej więcej o 1/2 do 3/4 miarki - jeżeli jest powyżej max to niedobrze i natychmiast trzeba go ściągnąć trochę, bo ciśnienie może wywalić uszczelki.
poziek Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Wyjeździj ten bak i zalej innego paliwa. Jak dalej bedzie źle to mój pierwszy strzał: sondy lambda
tommylee Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 1. sprawdzę jeszcze raz poziom oleju dokładnie 2. paliwo tankowałem raczej dobre (Shell) 3. co do sond lambda, to jak by padła to wywalić powinno checka, a nie ma żadnych błędów Pozostaje mi na razie obserwacja tematu, chyba, że macie jeszcze jakieś inne pomysłu Tomek
poziek Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 2. paliwo tankowałem raczej dobre (Shell) 3. co do sond lambda, to jak by padła to wywalić powinno checka, a nie ma żadnych błędów Tomek 2. dobre, nie dobre - z jednego zbiornika Orlenu 3. Bzdura - wcale nic musi wyskoczyć na vagu, że jest uszkodzona
tommylee Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 3. Bzdura - wcale nic musi wyskoczyć na vagu, że jest uszkodzona u znajomego też przy ASN-ie wywalało mu checka przy sondzie właśnie
poziek Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 A u mojego w ASNie nie wywalało
tommylee Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 A u mojego w ASNie nie wywalało to w takim razie jak sprawdzić czy sondy są ok?
pre_pl Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 A u mojego w ASNie nie wywalało to w takim razie jak sprawdzić czy sondy są ok? na przykład zgodnie z opisem na forum, vag-comem, miernikiem...
tommylee Opublikowano 30 Października 2007 Autor Opublikowano 30 Października 2007 a więc sprawdziłem stan oleju, jest w normie (pod górną kreskę). Pomyślałem sobie, że auto ma 105kkm i nie miało wymienianego filtra paliwa. Więc umowiłem sie na piątek na wymianę, koszt 35zł za filtr i 15zł za wymianę (RS Serwis Wrocek). Zobaczę jak po tym sie zachowa. Jak nie to przyjrzę się tematowi sond lambda (swoją drogą to przegięcie, że jest ich aż cztery!!). No i jeszcze zrobię myk, zatankuję na full zbiornik i policzę spalanie z proporcji, a nie z kompa
poziek Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 przecież pisałem interesują cie tylko sondy przed katalizatorem sondy za katami są tylko do sprawdzania stanu katalizatora - czytać: nie biora udziały w ustalaniu mieszanki reasumując: masz dwie przednie sondy do sprawdzenia
tommylee Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 ok, to badam te sondy, tylko teraz gdzie we wrocku i jak zagadać z mechanikiem, co mu powiedzieć?
poziek Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 ma sprawdzić jakie jest napięcie w obu sondach
tommylee Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 są jakieś wartości parametrów które wskazują czy sonda jest ok? Mam nadzieję, że mechanik będzie o tym wiedział :drool:
Mad_MAX Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Sorki za podpiecie sie pod temat ale problem mam podobny , tylko silnik 2.4V6 , spalanie ok. 23l/100 , wymienilem sondy i przeplywke i nic sie nie zmienilo , moze macie jakies sugestie ?? oczywiscie olej i ifltry tez wymienione
poziek Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Sorki za podpiecie sie pod temat ale problem mam podobny , tylko silnik 2.4V6 , spalanie ok. 23l/100 , wymienilem sondy i przeplywke i nic sie nie zmienilo , moze macie jakies sugestie ?? oczywiscie olej i ifltry tez wymienione max możliwe że któryś wtryskiwacz leje ci jak z kranu...trzeba sprawdzić AFR - czy masz dostep do Vaga??
Mad_MAX Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Sorki za podpiecie sie pod temat ale problem mam podobny , tylko silnik 2.4V6 , spalanie ok. 23l/100 , wymienilem sondy i przeplywke i nic sie nie zmienilo , moze macie jakies sugestie ?? oczywiscie olej i ifltry tez wymienione max możliwe że któryś wtryskiwacz leje ci jak z kranu...trzeba sprawdzić AFR - czy masz dostep do Vaga?? Pewnie ze tak , z checia bym to sprawdzil ale nikt mi nie podsunal konkretnej pomocy Powiedz tylko co i jak sprawdzic i dzisiaj to zrobie
tommylee Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 max możliwe że któryś wtryskiwacz leje ci jak z kranu...trzeba sprawdzić AFR - czy masz dostep do Vaga?? no właśnie może u mnie to samo jest, czyli coś z którymś wtryskiwaczem nie tak. VAGiem to się da sprawdzić??
Mad_MAX Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 max możliwe że któryś wtryskiwacz leje ci jak z kranu...trzeba sprawdzić AFR - czy masz dostep do Vaga?? no właśnie może u mnie to samo jest, czyli coś z którymś wtryskiwaczem nie tak. VAGiem to się da sprawdzić?? Da sie na pewno , tylko nie wiem ktory kanal i czy dynamiczne czy statyczne Pomozcie nam hehehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się