Gość lightfighter87 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że po troszku auto podbiera sobie olej. Na przejechanych ~2200 km od wymiany dolałem już 0,5 litra. Dodam że nie ma problemów z odpalaniem ani nie kopci na niebiesko. Nie mniej jednak zauważyłem ostatnio że z okolic turbiny a może z pod niej (dostęp wzrokowy troszkę ograniczony) na taką gruszkę nad osłoną dolną leci olej. Plamy wyglądają na raczej świeże. Jaka może być diagnoza w tym przypadku ? 1) Auto ładnie przyśpiesza, żadnych problemów z mocą w każdym zakresie obrotów 2) Auto nie butowane na zimnym silniku , 2300 zmiana na wyższy bieg póki nie osiągnie 90 stopni 3) Zawsze po jeździe czekam przynajmniej minutę aby zgasić silnik. 4) Audi kupiłem z zamontowanym chipem który podniósł moc do 110, po wybiciu katalizatora wzrosło do 130 Czy możliwe że z racji wieku turbo powoli prosi o regenerację, czy to jakaś uszczelka czy z tego co słyszałem zawór recyrkulacji spalin zdycha ? Czy sam w garażu mogę sprawdzić lub ewentualnie wyczyścić jakieś elementy związane z bezpośrednim otoczeniem turbo przed zrobieniem logów dynamicznych ?? Czekam na wasze sugestie
Piotrek98igo Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 ciekawi mnie teoria o wybiciu katalizatora i 20KM :evil: mozesz rozwinac?
MAGIC87 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 sciagnij jeszcze nadkole zeby cooler był odkryty i kolejne 15 KM
Gość lightfighter87 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Poszukaj w postach użytkownika Krzy0, od niego odkupiłem Audi - tam jest wszystko opisane, modyfikacje w jakiej kolejności i co dało najwięcej... tyle że chciałbym uzyskać podpowiedź w kwestii tego ubytku oleju... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/47aefc22b25a9edf.html
malin85 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 hmmm calkiem przyzwoity wynik z katem...mi wyszlo ok 35KM ale dolozylem stożek jeszcze wiec wiekszy moment obrotowy...i ten rasowy dzwiek ahhh
Gość lightfighter87 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Wybity kat ma jeszcze jedną zaletę oprócz zwiększenia mocy - gwizdanie turbawki na zimnym silniku, poezja Za niedługo będę nagrywał gwizdający filmik stojąc w tunelu z garażami, na pewno wrzucę linka na forum tylko ten ubytek oleju.....
malin85 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 zawsze mozesz nalac jakiegos uszczelniacza do silnika powinno pomoc jesli masz duze ubytki oliwy, nie ma co dziadowac i ciagle dolewac. gwizdanie turbo to jest poezja...a swist to juz wogole :gwizdanie:
MAGIC87 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 co do oleju... silnik juz ma swoje Km... zrob logi ale wrzuc. chłopaki powiedzia co i jak. obstawiam na turbo inna sprawa 1Z po programie bez kata nie moze miec 130KM cos wiecej jest dlubane
Sqizzy Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 jak nic masz wtryski większe wsadzone. sam program w 90konnych silnikach daje około 110km
pawelwor Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Czy w 75km silnikach były intercoolery?
Przemots Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Czy w 75km silnikach były intercoolery? TAK
Gość lightfighter87 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 No tak o wtryskach zapomniałem wspomnieć, są wsadzone z A3 od wersji 110...[br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 09:16_________________________________________________Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie na którym zaznaczony jest EGR ?? Bo możliwe że to właśnie on zaczął zdychać, dzisiaj z mocnym światłem i lusterkiem pod turbiną szukałem wycieku i go nie znalazłem... W przyszłym tygodniu ściągnę osłony i od dołu wszystko przejże, niepokoi mnie jednak ten EGR ze względu na koszt...
xDiselx Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 juz lepiej zeby to byl egr niz turbina jego mozesz zawsze sprobowac wyczyscic lub poprostu zaslepic no w ostatecznosci zostaje wymiana jesli tak bardzo ci zalezy na znikomej ochronie srodowiska posprawdzaj jeszcze dokladnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się