l_krupinski Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Witam wszystkich. Czy może ktoś wie gdzie w Olsztynie można znaleźć jakiś dobry warsztat od TDI, chciałbym sprawdzić czy mam dobrze ustawiony kąt wtrysku. Sam tego nie mogę zrobić bo nie mam VAGa Mam takie objawy: rano odpala na dotyk ale jak jest zimny to na postoju kopci na biało, jak się rozgrzeje białego dymu już tak nie widać , ale za to przy mocniejszym wciśniećiu pedału gazu widzę w lusterku dużą chmurę czarnego dymu. Czarny dym pojawia się już po przekroczeniu 3000obr/min. Jak jest ciepły to też muszę go dłuzej kręcić zaczym zapali, gdzieś o dwa obroty wałem niż jak jest zimny. Czekam na sugestie i pozdrawiam
lukaszr Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Zajrzyj i zapytaj tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,7607.0.html Może ktoś z Olsztyna ma VAGa i wie jak to sprawdzić. Jeżeli nie wie, to tu jest opis: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18478.0.html
baskecior Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Witam wszystkich. Czy może ktoś wie gdzie w Olsztynie można znaleźć jakiś dobry warsztat od TDI, chciałbym sprawdzić czy mam dobrze ustawiony kąt wtrysku. Sam tego nie mogę zrobić bo nie mam VAGa Mam takie objawy: rano odpala na dotyk ale jak jest zimny to na postoju kopci na biało, jak się rozgrzeje białego dymu już tak nie widać , ale za to przy mocniejszym wciśniećiu pedału gazu widzę w lusterku dużą chmurę czarnego dymu. Czarny dym pojawia się już po przekroczeniu 3000obr/min. Jak jest ciepły to też muszę go dłuzej kręcić zaczym zapali, gdzieś o dwa obroty wałem niż jak jest zimny. Czekam na sugestie i pozdrawiam Czarny dym spowodowany jest na 80% dziurą w dolocie. Kąt wtrysku sprawdź - prawidłowe ustawienie gwarantuje bezproblemowy rozruch zimą. Poza tym , przydałyby się logi ... dużo logów
adadur Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Od czego ludzie z forum ... tak odrazu do mechanika ...
lukaszr Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Od czego ludzie z forum ... tak odrazu do mechanika ... Nikt nie proponuje przecież mechanika - to, jak ktoś to ostatnio powiedział - "ostateczna ostateczność"
l_krupinski Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Opublikowano 3 Listopada 2007 Witam. Wczoraj byłem na VAGu u mechanika u mnie w mieście. Gdy uruchomił kompa odrazu stwierdził ze doładowanie działa, a tylko kąt wtrysku i dawka wtrysku mają złe wartości. Nie pamiętam jaką wartość miał kąt wtrysku, ale widziałem jak zlozował pompę i popchnoł ja do góry to wartość się podniosł do chyba 60(ale nie wiem w jakich jednostach). Jedynie co wiem to dawka wtrysku była na wartości 1 a ustawił na 4,20(tez nie wiem jakie jednostki). Wymienili mi tez dwie uszczelki na popmpie. Za wszystko zapłaciłem 200zł, czy to jest duzo czy mało??? Jest tylko jeden problem po tym ustawieniu bardzo cięzko pali jak jest ciepło, jedynie co mi pomogli to juz nie zostawia chmury dymu czarnego przy przyspieszaniu, ale to palenie mnie denderwuje bo wtedy jak był ciepły musiałem go długo krecić a teraz to juz przesada, muszę go krecić z 10sekund i zapala tak ciezko ze przypomina mi to jakby nie chodził na jeden cylinder.
lukaszr Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 Gdy uruchomił kompa odrazu stwierdził ze doładowanie działa Ciekawe jak to stwierdził tak od razu bez dynamicznego sprawdzenia - no chyba, że się nie znam. Z tego co pamiętam to statyczny kąt wtrysku powinien być w granicach 49-54, a dawka dla Twojego silnika powinna być optymalnie 3,0 mg/H. Co do ceny to nie wiem czy to dużo czy mało, bo nie wiem jakie są koszty tych uszczelek.
l_krupinski Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Opublikowano 3 Listopada 2007 Nie wiem jak powinno sie sprawdzac doładowanie, ale on to zrobił tak: podpioł KTSa i kazał dać mi gazu prawie do oporu i potrzymać chwilę i on po tym stwierdził że działa Czy aby napewno dawka wtrysku powinna wynosic 3,0, no bo on jak ustawiał a ja sie go zapytałem czy to jest dawka ksiązkowa to powiedział ze tak i 4.20 ma być.
Motor Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 Silnik tdi z VP 4 gary pali z dotyku jak ma kąt wtrysku ciutkę poniżej wartości 50 a powyżej wartości 58 trzeba go juz chwilę pokręcić im wyżej tym gorzej.
lukaszr Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 Silnik tdi z VP 4 gary pali z dotyku jak ma kąt wtrysku ciutkę poniżej wartości 50 a powyżej wartości 58 trzeba go juz chwilę pokręcić im wyżej tym gorzej. Dlatego te 60 jest za dużo i mechanikowi najwyraźniej nie chciało się dokładnie ustawiać więc ustawił 60 i tyle, zamiast coś około 50. Wracaj do niego jak najszybciej i niech zrobi to jeszcze raz. Nie wiem jak powinno sie sprawdzac doładowanie, ale on to zrobił tak: podpioł KTSa i kazał dać mi gazu prawie do oporu i potrzymać chwilę i on po tym stwierdził że działa Nie wiem jak to się sprawdza akurat KTS'em także nie wypowiem się. Czy aby napewno dawka wtrysku powinna wynosic 3,0, no bo on jak ustawiał a ja sie go zapytałem czy to jest dawka ksiązkowa to powiedział ze tak i 4.20 ma być. Zakres dla Twojego to jest 2,2-9 mg/H, ale optymalne ustawienie to 3,0 mg/H.
l_krupinski Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Opublikowano 4 Listopada 2007 Witam Robiłem u braci Mądrych na ulicy Artyleryjskiej 21. Widać ze znają się na rzeczy i mają kupe roboty. Jutro muszę do nich sie wybrać i poprosić zeby jednak ustawili mi tak jak piszą użytkowincy czatu i wtedy zobaczę jak bedzie, bo teraz jak jest rozgrzany to cięzko mi pali na tych ustawieniach.
adadur Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Raczej nie powołuj sie na ludzi z forum bo mechanicy takiego wymądrzania nie lubią - jedz poprostu z reklamacją i nie daj sobie wmówić jakis bzdur.
l_krupinski Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 Witam. Dzisiaj znów byłem w warsztacie na reklamacji i po dłuzszej namowie udało mi się ich przekonać żeby zmienili dawkę wtrysku z 4.20 tak jak mi wczesniej ustawili na 2.60, chociaz prosiłem o 3.00. Nawet się przekonałem ze mechanicy nie lubią jak się ich poucza, jak powiedziałem im że tak mi na forum polecono ze dawka 3.00 jest najlepsza to widać musieli zrobic mi na przekór i ustawić po swojemu. Więc teraz mam 2.60. Po tym ustawieniu widać róznicę i chyba juz nawet nie jest źle, ale zastanawiam się jak by palił mając dawkę ustawioną na 3.00. A i dowiedziałem się też że długe kręcenie w moim przypadku wcale nie zalezy od złej dawki wtrysku a od tego ze w pompie podobno mam wytarty jakiś element i jest trochę rdzy.
grabalaba Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Dzisiaj znów byłem w warsztacie na reklamacji i po dłuzszej namowie udało mi się ich przekonać żeby zmienili dawkę wtrysku z 4.20 tak jak mi wczesniej ustawili na 2.60, chociaz prosiłem o 3.00. Nie bardzo rozumiem. W warsztacie jak w sklepie - mówisz 3.00 i powinni zrobić 3.00 Nawet się przekonałem ze mechanicy nie lubią jak się ich poucza, jak powiedziałem im że tak mi na forum polecono ze dawka 3.00 jest najlepsza to widać musieli zrobic mi na przekór i ustawić po swojemu. Kolega adadur uprzedzał...
l_krupinski Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 Ja mówiłem że chcę 3.00 bo cięzko pali jak jest rozgrzany bo mam teraz 4.20 a oni że jezeli zmiejszą tylko do 3.00 to i tak to pewnie nie wiele da i ustawią na 2.40. I jak tu z nimi rozmawiać. Jedyne wyjscie to chyba kupić sobie jakiś interfejs, bo VAGa już zassałem i samemu robić opierająć się na wskazówkach z forum. A może ma ktoś jakiś sposób jak pozbyć się rdzy z pompy, bo jak widać poprzedni własciciel nie jezdził na dobrym paliwku?? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się