Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Szuranie w lewym tylnym kole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku dni moją A4 dręczy pewien problem: otóż z okolic lewego, tylnego koła dochodzą dźwięki mrożące krew w żyłach :) Piski, stuki, brzęczenie w jednym :) Najbliższy dźwięk, jaki przychodzi mi na myśl (zresztą przetestowany) to uderzanie śrubą od koła w rant tarczy kotwicznej.

Oczywiście po podniesieniu samochodu mogę kręcić kołem cały dzień - hałasy znikają. Tarcza kotwiczna o nic nie ociera, profilaktycznie była odginana. Żadnych obcych ciał pomiędzy tarczą hamulcową a kotwiczną nie ma, jak również pomiędzy klockami - zresztą na tarczy nie widać żadnych rys. Łożyska wymieniane rok temu, nie hałasują, aczkolwiek na lewym mam niewielki luz (wyczuwalny podczas machania kołem góra-dół, ale niewielki). Żaden kabel czy przewód nie zwisają luźno, wydech też nie stuka.

Po pierwszym dniu hałasów wszystko się uspokoiło, dwa dni miałem spokój, niestety, dzisiaj znów zaczęło coś dzwonić. Od dwóch dni nie korzystam z hamulca ręcznego (myślałem, że może korzystanie z ręcznego podczas mrozów ma jakikolwiek związek), ale dźwięki pojawiły się bez względu na korzystanie z ręcznego.

Czego jeszcze można szukać?

Opublikowano

skoro jak kręcisz kołem i nic nie słychać to może dźwięki dobiegają z zawieszenia? :mysli:

Opublikowano

ja bym na Twoim miejscu przyjrzał sie dokładniej amortyzatorowi a i takze górnemu mocowaniu czyt poduszce.

Opublikowano

Odgłosy najczęściej współgrają z obrotami koła, czyli im szybciej jadę, tym częściej się pojawiają.

Tak czy inaczej rzucę okiem na górne mocowanie amorka. Generalnie amory przeszły przegląd, są sprawne.

Opublikowano

mi ostatnio też obcierało okazało się że lodu tyle się nazbierało że na każdej dziurze słychać jak opona o to nawala

Opublikowano

Tamte odgłosy zanikły, za to pojawił się dziwny szum, wstępna diagnoza - rozsypało się łożysko (to by tłumaczyło poprzednie metaliczne dźwięki i dzisiejsze huczenie). Jeśli to łożysko (lewy tył), to wytrzymało rok, firma Optimal. Jeśli okaże się, że łożysko miało za duży luz, to z czystym sumieniem powiem "k....a, wiedziałem".

W poniedziałek mam zamiar ów problem usunąć, dam znać, co wyszło.

Opublikowano

Optimal... trzymaj się od tej firmy z daleka :hi:

Opublikowano

Teraz już chyba to do mnie dotarło. Na topie jest SKF, o ile dobrze pamiętam?

Opublikowano

SKF - jedyny słuszny wybór :hi:

Opublikowano

Ma ktoś pomysł, gdzie w Szczecinie solidnie wymienię felerne łożysko - chodzi o porządne skasowanie luzu, aby znowu sytuacja nie powtórzyła się za rok? Niekoniecznie musi to być ASO - może być nieautoryzowany warsztat, byleby ogarniał temat łożysk w Audi.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2010, 11:12_________________________________________________Stare łożysko rozpadło się w rękach. Założone zostało nowe łożysko SKF.

Opublikowano

U mnie ostatnio też się rozsypało. Zaczęło się od delikatnych pisków potem przeszło w pisk taczkowy a skończyło się na chrobotaniu. Na szczęście jechałem już wtedy na wymianę.

Opublikowano

szuranie podczas jazdy po nierównosciach gdy pracuje zawieszenie słychac jakby koło o cos tarło od strony pasazera przód a na prostej drodze cisza co to moze byc pomocy i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...