grzes1150 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Witam !!! Jakiś czas temu wypluwało mi błąd 16395 (błąd kasowałem dwa razy i teraz niby nie powraca) tutaj było to opisane: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=170465.0 Lecz coraz częściej pojawia się dziwny odgłos tuż po rozruchu po dłuższym postoju Nagrałem krótki filmik gdzie dobrze słychać to coś: http://www.fotosik.pl/video/1bfc47664977940b.html Później auto pracuje ładnie (przyśpiesza, nie faluje). Czy to będzie napinacz???
Vii Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 moze to być napinacz miałem podobnie, aczkolwiek u mnie Panie kolego to tak "rzeziło" ze nie szło słuchać.. szukałem wszystkiego, az wyszło ze to napinacz paska rozrzadu, dobrze ze szybko wyszło bo gdyby go strzeliło to by pewnie silnik strzeliło tez..
grzes1150 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 moze to być napinacz miałem podobnie, aczkolwiek u mnie Panie kolego to tak "rzeziło" ze nie szło słuchać.. szukałem wszystkiego, az wyszło ze to napinacz paska rozrzadu, dobrze ze szybko wyszło bo gdyby go strzeliło to by pewnie silnik strzeliło tez.. Ale ja tu bym prędzej podejżewał napinacz łańcuszka.
grzes1150 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 A wariator :gwizdanie: Co to jest wariator??? Nastawnik wałka rozrządu??? czy jeszcze coś innego? bo nie kumam
WinterOOOO Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 niom nastawnik jak jest padnięty to przy odpaleniu jest przez chwile jest dźwięk podobny do diesla.
grzes1150 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 Może ktoś miał podobne objawy u siebie to podpowie co nieco. Dodam tylko że czasami terkotanie trwa troszke dłużej niż na filmiku.
Peterka Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Witam, Mam identyczny problem, choć nie pojawia się każdego dnia...ostatnio już nie... Ale dźwiek identyczny. Problemu nie rozwiązałem. Chętnie posłucham podpowiedzi kolegów. Bo jak ma miec to wpływ na rozrdząd to nieciekawie. pozdrawiam
grzes1150 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 Po dłuższej rozmowie z mechanikiem doszliśmy do wniosku że to napinacz nie podtrzymuje oleju i łańcuch się luzuje. Czeka mnie wymiana :gwizdanie:
WinterOOOO Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Po dłuższej rozmowie z mechanikiem doszliśmy do wniosku że to napinacz nie podtrzymuje oleju i łańcuch się luzuje. Czeka mnie wymiana :gwizdanie: A ten mechanik to jakiś dobry??żeby się nie okazało że nie potrzebnie zmienisz napinacz. Bo ja chciałem zmieniać ale w aso zmieniali dwa i te co przyszły chodziły gorzej niż ten co miałem także przynajmniej nie musiałem płacić. A co do napinacza i oleju to sprawdził bym tez przed wymianą czy pompa daję dobre ciśnienie oleju na górę skoro napinacz nie domaga.
grzes1150 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 Po dłuższej rozmowie z mechanikiem doszliśmy do wniosku że to napinacz nie podtrzymuje oleju i łańcuch się luzuje. Czeka mnie wymiana :gwizdanie: A ten mechanik to jakiś dobry??żeby się nie okazało że nie potrzebnie zmienisz napinacz. Bo ja chciałem zmieniać ale w aso zmieniali dwa i te co przyszły chodziły gorzej niż ten co miałem także przynajmniej nie musiałem płacić. A co do napinacza i oleju to sprawdził bym tez przed wymianą czy pompa daję dobre ciśnienie oleju na górę skoro napinacz nie domaga. I jak się u Ciebie skończyła przygoda z napinaczami? Nowa pompa oleju rozwiązała problem? Pompa oleju wraz ze smokiem ma 2000km. więc jest nowa. Napinacz na ciepłym nie grzechocze więc typuje że ciśnienie oleju OK. Auto wcześniej jeździło na oleju 5w30 Long Life więc łatwego życia nie miało Teraz jest Mobil I 5w50
WinterOOOO Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 U mnie to dłuższa historia zaczynając od początku było tak: zauważyłem że czasami przy odpaleniu słychać dizla i jak złapie 60*C coś wyraźnie klekocze w silniku później jak złapie 90*C klekocze już prawie nie słyszalnie. Diagnoza - wariator a że czekała mnie wymiana rozrządu w aso to i przy okazji chciałem wymienić ten wariator. Na forum wyczytałem że kosztuje ok 1500 pln ale gość w serwisie (ten co zamawia części ) myślał że wariator to napinacz łańcucha i mówi że kosztuje 350 pln więc w ciemno zamawiam. Założyli, przyjeżdżam mówię że to nie ta część ale gość mówi że to jest to i woła mechanika żeby mi pokazał gdzie jest wariator a mechanik pokazuje tam gdzie i ja pokazałem a ten w garniturku na ten widok od razu gdzieś się ulotnił. Później mechanik podpiął auto pod kompa i mówi że wariator jest ok. No to się ucieszyłem ale zostało jeszcze to klekotanie które na tym nowym napinaczu było jeszcze głośniejsze i bardziej metaliczne. Zamówili jeszcze jeden napinacz i było ciut lepiej ale na tym który był w silniku chodził najlepiej więc wmontowali go z powrotem. Później mechanik jakimś długim śrubokrętem naciskał na popychacze ale mówił że są ok. No i w skrócie wygląda to tak że już mi się skończyły pomysły co to może być zrobiłem już prawie 10 tyś i nic się nie dzieje. Teraz zauważyłem że jak jest tak -6*C przy odpaleniu już nie klekoce już jak diesel Aha jakby coś to mam do sprzedania nowy łańcuch do tego napinacza jak coś to na PW
grzes1150 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 U mnie to dłuższa historia zaczynając od początku było tak: zauważyłem że czasami przy odpaleniu słychać dizla i jak złapie 60*C coś wyraźnie klekocze w silniku później jak złapie 90*C klekocze już prawie nie słyszalnie. Diagnoza - wariator a że czekała mnie wymiana rozrządu w aso to i przy okazji chciałem wymienić ten wariator. Na forum wyczytałem że kosztuje ok 1500 pln ale gość w serwisie (ten co zamawia części ) myślał że wariator to napinacz łańcucha i mówi że kosztuje 350 pln więc w ciemno zamawiam. Założyli, przyjeżdżam mówię że to nie ta część ale gość mówi że to jest to i woła mechanika żeby mi pokazał gdzie jest wariator a mechanik pokazuje tam gdzie i ja pokazałem a ten w garniturku na ten widok od razu gdzieś się ulotnił. Później mechanik podpiął auto pod kompa i mówi że wariator jest ok. No to się ucieszyłem ale zostało jeszcze to klekotanie które na tym nowym napinaczu było jeszcze głośniejsze i bardziej metaliczne. Zamówili jeszcze jeden napinacz i było ciut lepiej ale na tym który był w silniku chodził najlepiej więc wmontowali go z powrotem. Później mechanik jakimś długim śrubokrętem naciskał na popychacze ale mówił że są ok. No i w skrócie wygląda to tak że już mi się skończyły pomysły co to może być zrobiłem już prawie 10 tyś i nic się nie dzieje. Teraz zauważyłem że jak jest tak -6*C przy odpaleniu już nie klekoce już jak diesel Aha jakby coś to mam do sprzedania nowy łańcuch do tego napinacza jak coś to na PW Podstawowa uwaga: w ALT oprucz napinacza olejowego jest jakieś inne gówno z tyłu głowicy i to jest ten wariator a w 1.8T jest tylko napinacz łańcycha z wbudowanym zaworem elektromagnetycznym.
tomek84dg Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 tez mam takie cos nie zawsze ale sie zdarza wiec eiece dokladnie co jest przyczyna??? pomocy
grzes1150 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 tez mam takie cos nie zawsze ale sie zdarza wiec eiece dokladnie co jest przyczyna??? pomocy A błędu w sterowniku silnika nie masz? Ja mam coś takiego: 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Jeszcze nic z tym nie robiłem. [br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 13:02_________________________________________________No i jak ? dalej wam tak napierd..a przy odpalaniu??? U mnie po wymianie nastawnika wałka wraz z łańcuchem wszystko ucichło. teraz tyka jak ta lala i błędami nie sieje. POZDRAWIAM!!! WRC 1
Mario Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 U mnie ucichło terkotanie po wymianie samego łańcucha, był wyciągnięty o 3mm i wyginał się 10mm więcej niż nowy. A w ASO jest teraz promocja na nastawnik wałka rorządu (napinacz łańcucha) - 1383PLN
Fr0styyy. Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Oni ocipieli chyba z tymi cenami... Btw. u mnie zaczyna się dziać coś podobnego, jak silnik jest zimny to przez 1 sekundę jest taki głośny start jak w tym filmiku od ciebie, chociaż u mnie jest trochę ciszej i jest to mniej odczuwalne... Dzieje się tak tylko przy pierwszym starcie na zimnym silnika, nawet jak zgaszę po tym i odpalę znowu to już tego dźwięku nie słychać, na ciepłym wszystko ładnie. To na pewno będzie ten nastawnik? Grześ, jakie było u ciebie rozwiązanie?
Onkel Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Grzesiu wymienił. Ale podobno nie u wszystkich wymiana pomagała. Warto sprawdzić cisnienie oleju i smok. A na jakim oleju jeździsz??
Fr0styyy. Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Statoil LazerWay LL 5W30 więc raczej dobry Mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza, ale czy nie ma to wpływu na silnik itp?[br]Dopisany: 12 Grudzień 2011, 20:35_________________________________________________Tak to u mnie wygląda po podpaleniu jak stoi dzień albo dłużej Nastawnik wałka rozrządu?[br]Dopisany: 19 Grudzień 2011, 22:27_________________________________________________Dalej nic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się