Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Strasznie wolno się nagrzewa


Mariusz90r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moje Audi 1.8T AEB potrzebuje mnóstwo czasu na rozgrzanie się, zrobiłem dziś około 12km z Bytomia do Katowic a wskazówka dopiero dobijała do 90stopni. W moim poprzednim aucie nawet przy większych mrozach już w połowie drogi temp. była optymalna... Jak to jest u was? Ten typ tak ma? Czy raczej mogę zacząć szukać termostatu?

Z góry dziękuję za wszystkie rady :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga ten typ tak ma. Szukać termostatu radze dopiero jak nie trzyma tych 90 stopni :) Wcześniej nie widzę sensu, efekt będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bialy986 akurat z ciepłym powietrzem z nawiewów raczej nie mam problemu, bo zaczyna lecieć dość szybko (w relacji do wskaźnika temp.) ale link przydatny bo widzę że kolega miał podobny problem. Może uda mi się pojechać w jakąś dłuższą trasę, chociaż pogoda nie sprzyja i zobaczę czy trzyma te 90stopni, jeśli nie to jadę kupić termostat :) Dzięki za odpowiedzi :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo czujnik wody siada

nie ma wahan temperatury podczas szybszej jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale koledze chodzi chyba tylko o to ze długo zanim osiągnie swoje 90 stopni i czy to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodatkowo zasłaniam całą chłodnice i tak jezdze

poza miastem nic sie nie dzieje, nie przegrzewa sie przy tej pogodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic ci nie siada tak jest przy takich temperaturach (-15 -18) mam to samo ,po przejechaniu 3km z nawiewów leci lawa (żart) a po 14 km już jest 90 stopni ...

inaczej jest jak na zewnątrz jest 0 stopni to po 4km mam już 90 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYLOMC i na takiej odpowiedzi kogoś kto ma 1.8T mi zależało. I tak sprawdzę czy utrzymuje to 90 stopni, ale skoro mówisz że też tak masz, no to jeśli będzie utrzymywał 90tke po nagrzaniu to pozostanie mi czekać do wiosny... Druga sprawa gdyby faktycznie coś było z termostatem to chyba spalanie też idzie sporo do góry (prawda?), a u mnie jest 11,5L(FIS) a 85% to miasto i krótkie trasy, więc chyba w normie?

EDIT: @devastation - padnięty czujnik miałem akurat w Hondzie więc wiem jak to wygląda, tutaj żadnych wahań nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam teraz (zima)11-12 litrów miasto

dodam ze mam błąd podgrzewacza sondy ;///

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś specjalnie robiłem testy. Dopiero po przejechaniu 6km przy temp. zew. -11 stopni, wskazówka ruszyła się, tak na 65 stopni, 80 stopni osiągnęła przy przejechaniu prawie 10km, a ukochane 90 dopiero po ok. 12km :) Aczkolwiek już po ok. 2-3km powietrze leciało cieple, a na climatroniku ustawione 23 stopnie. Co prawda mam silnik APU, ale to żadna różnica =]

Spalanie ok. 13L, Tylko miasto, z ciężka nogą...

Enjoy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz termostat u mnie tez mi sie wydawalo ze sie wolno nagrzewa ale nie zwracalem uwagii, tydzien temu wymienilem termostat, mechanik powiedzial ze juz byl zatarty prawie, nagrzewa sie do 90 po 3 do 4 km

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat ma 2 tyg, jest zimno wiec tak po prostu bywa... Jak trzyma 90 stopni to raczej musi być dobry.

Mowa jest tutaj o B5, może B6 poprawili i szybciej się nagrzewa. U mnie mamuska w Citroenie C5 2.0 16V, tez po ok. 3km ma 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy takich mrozach też 10 km trzeba przejechać żeby osiągnął 90 st.Widocznie ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie wychodzi na to że ten typ tak ma, pojeździłem dzisiaj trochę i nagrzał się sporo szybciej niż wczoraj (dzisiaj jest sporo cieplej) temperaturę po osiągnięciu 90 trzymał cały czas.

Temat myślę że wyczerpany w 100% dziękuję wszystkim za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Proponuję zrobić tak jak kolega devastation napisał - zasłonić na zimę chłodnicę. Ja zasłoniłem tylko połowę - tą cześć, gdzie jest wiskoza. Jak jadę w trasę to zdejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wam doskwiera to, że wolno sie nagrzewa to można zawsze wyłączyć klimatronik i temp optymalna powinna być osiągnieta jakieś 3-5km wczęsniej.

Klimatronik skutecznie chłodzi płyn, który dopiero co zdązył sie nagrzać.

Przy wyższych mrozach można właczyć obieg zamknięty. Tylko trzeba uważac na parujące szyby.

U mnie przy mrozach -8*C rozgrzewa sie jakieś 10-12km z włączonym ogrzewaniem na 22*C. Jak nie osiągnie optymalnej temp to jadę jak emeryt 2,5 tyś obr/min i zmiana biegu. Spalanie 14-15 LPG po wawie i jeszcze coś tam PB spali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...