Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Kondensator jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

witam...

potrzebuje rady lub pomocy

mam małe pojęcia na ten temat

chce kupić kondensator 2F.

nie chodzi mi o moc bo i tak mam dobra

chodzi mi o akumulator czy kondensator go oszczędzać będzie czy nie.

mało robię kilometrów wiec nie ma za często okazji się doładować na max.

w sprawie kondensatora f1 czy 2f cena nie gra roli

co jest lepsze i pod jakim względem jeżeli nie ma różnicy to wezmę 1f

ale jak ma mi nie pomóc to po co zakładać kondensator

ponoć 1f starcza na 500w w rms

to 2f powinno mi bardziej skumulować energie i oszczędzić aku. ponoć??!!

mam taki sprzęt u siebie:

to jest przód:

DLS

Woofer size 16,5 cm (6,5")

Tweeter T25, 25 mm (1") silk dome tweeter

Power handling capacity 80 W RMS / 120 W max

Crossover point (Hz) 4500 Hz

Frequency range 50 - 20 000 Hz

Sensitivity 94 dB (1W/1m)

Outer diameter of woofer 165 mm (6,5")

Magnet size 100 mm (3,94")

Mounting depth 76 mm ( 3")

Mounting hole 140 mm (5,5")

Crossover Filter box with 6/12 dB slope (LP/HP)

Impedance 4 ohm

tył:

Powerbass

Głośnik: 2-cewkowy

Średnica: 12" (30 cm)

Moc RMS:300 W

Moc max.: 600 W

Impedancja: 2x4 Ohm

Pasmo przenoszenia:29 Hz-450 Hz

Skuteczność 1W/1m:91 dB

Średnica cewki: 51 mm

Magnes: 3,5 kg, wentylowany

Głębokość montażu: 140 mm

Membrana: 4-warstwowa masapapierowa wzmacniana wełną

Zaciskowe terminale przewodów

Górne zawieszenie:santopren

Przewody cewki zaszyte w dolne zawieszenie (duża trwałość)

wzmacniacz:

PowerBass ASA 600.4

Ilość kanałów:4

Moc wyj. RMS/4Ω: 4x100W

Moc wyj. RMS/2Ω:4x200W

Moc wyj. RMS/4Ω mostek:2x400W

Pasmo przenoszenia:20Hz–22kHz

Maksymalny poziom zniekształceń THD: <0,05%

Sygnał/Szum (S/N Ratio IHF-A): >94dB

Czułość wejściowa: 500mV–4,0V

Filtry HP/LP/FULL:

- HP z płynna regulacją: 40 - 250Hz (12dB/okt.)

- LP z płynną regulacją: 40 - 250Hz (12dB/okt.)

Wyjście liniowe:1 para RCA

alternator zregenerowałem: szczotki bieżnie łożyska

akumulator wymieniłem: na bosch s4 silver 80ah 740a

cała instalacja jest poprawnie zainstalowana, zamontowana przez firmę która się tymi rzeczami zajmuje.

z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz druty??

Obawiam się że dokładanie konda jest w tym wypadku tylko półśrodkiem.

Chyba chodzi o przewody zasilania!!

to są grube, zasilanie bezpośrednie z akumulatora do wzmacniacza.

a swiatło w środku mi przygasa jak na maksa odkręce.

na allegro zobaczyłem taki:

Hifonics HFC1000 kondensator 1 faradowy

przedmiot nr 1376562005

czy ten kondensator jest dobry

wiem tylko tyle ze nie jest duży i ładnie wygląda.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz druty??

Obawiam się że dokładanie konda jest w tym wypadku tylko półśrodkiem.

Chyba chodzi o przewody zasilania!!

to są grube, zasilanie bezpośrednie z akumulatora do wzmacniacza.

a swiatło w środku mi przygasa jak na maksa odkręce.

na allegro zobaczyłem taki:

Hifonics HFC1000 kondensator 1 faradowy

przedmiot nr 1376562005

czy ten kondensator jest dobry

wiem tylko tyle ze nie jest duży i ładnie wygląda.

pozdr.

koledze pewnie chodziło o srednice jaka maja przewody w mm2, zainwestuj w jakiego DIETZa 1.5F i bedziesz miał spokój z zapasem na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządne kable zazwyczaj załatwiają sprawę, moim zdaniem kondensator niewiele daje bo zgromadzona w nim energia wystarczy na dwa uderzenia basu i koniec, później stanowi tylko dodatkowe obciążenie dla akumulatora gdyż chce się szybko naładować. Owszem coś to tam daje ale ja zawsze byłem zwolennikiem zainwestowania w grubsze kable.

Porządne kable zasilające tzn: odpowiednia średnica i materiał z jakiego są wykonane.

Pełno na rynku budżetowych kabli z aluminium tylko pokrytych miedzią, trzeba uważać.

Nawet renomowane firmy mają takie "ściemniane" kable ale chociaż o tym informują, co prawda tyko w katalogach :wink4:

Wystarczy wziąć do ręki po metrze różnych kabli i porównać ile ważą, można się nieźle zdziwić.

Kiedyś nie było takiego oszustwa. Ach te chińczyki, bez nich było by nudno :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o kable to:

-przewody są miedziane

-zmierzyłem średnice zewnętrzna przewodów 9,2 mm z izolacja

-jest duży bezpiecznik niedaleko akumulatora

-lewą stroną idą przewody zasilania

-a prawą idą radiowe do przednich głośników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za małe są czy co - te przewody?

to jakie powinny być twoim zdaniem? - jak do betoniarki na siłę.

a ten bezpiecznik jest wielkości jak dwie zapalniczki jest przezroczysty i nie wiem ile ma amper.

(powiedz mi w którym miejscu jest napisane to ci powiem)

przewody idą prosto do wzmacniacza.

a jak zadajesz jakieś pytania to się dokładnie rozpisz bo to nie jest pisanie sms-ów i nie wszyscy wiedza o co dokładnie ci chodzi.

Zapytałem się na początku ale napisze to łatwiej:

-jak słucham muzyki ma maksa to lampka podświetlenia kabiny mi przygasa - to normalne i czy da się coś z tym zrobić? gdy mam na 3/4 przygasanie nie występuje.

-czy jak silnik pracuje na biegu jałowym, muzyka jest na maksa - to normalne ze można rozładować akumulator po 40min?

-teraz mam nowy akumulator - nie sprawdzałem bo nie miałem okazji czy się rozładuje

-myślę o wstawieniu kondensatora 1f; 2f ale nie wiem czy lekko odciąży mi akumulator czy nie.

Ja potrzebuje lub proszę o normalna odpowiedz co sprawdzić, co muszę zobaczyć lub cokolwiek a nie domysły.

każdy robi inaczej swoja zabudowę i na jakiś temat wie lepiej lub gorzej.

pozdr.

-jak za małe przewody. Dobra wymienię. Ale jak mi nic nie pomorze to co?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable zasilające w Twojej instalacji powinny mieć co najmniej 20-25mm.

Aż dziwne że Ci tych Twoich kabelków nie popaliło do tej pory.

Jak to nie pomorze to będziemy kombinować dalej ale zawsze taniej wychodzi wymiana kabli niż zakup konda.

Co do Twoich pytań to:

- nie, to nie jest normalne i tak da się to wyeliminować. Normalne zjawisko z tego względu że im ciszej gra tym instalacja pobiera mniej prądu.

- gdy silnik jest załączony to prąd pobierany jest z alternatora a nie z akumulatora.

- sprawa sporna z tego względu że kondensator skądś ten prąd musi pobrać a sam go nie wytwarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam...

jakie grube te kable muszą być!! :shocked:

jak tylko cieplej się zrobi od razu tak zrobię i się odezwę.

- ale nie będzie problemu z zasilaniem przy takiej grubości,

chodzi mi o akumulator czy więcej po d*pie nie dostanie.

jak tak zrobię to jaką od razu różnice dostrzegę. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam...

potrzebuje rady lub pomocy

mam małe pojęcia na ten temat

chce kupić kondensator 2F.

nie chodzi mi o moc bo i tak mam dobra

chodzi mi o akumulator czy kondensator go oszczędzać będzie czy nie.

mało robię kilometrów wiec nie ma za często okazji się doładować na max.

w sprawie kondensatora f1 czy 2f cena nie gra roli

co jest lepsze i pod jakim względem jeżeli nie ma różnicy to wezmę 1f

ale jak ma mi nie pomóc to po co zakładać kondensator

ponoć 1f starcza na 500w w rms

to 2f powinno mi bardziej skumulować energie i oszczędzić aku. ponoć??!!

mam taki sprzęt u siebie:

to jest przód:

DLS

Woofer size 16,5 cm (6,5")

Tweeter T25, 25 mm (1") silk dome tweeter

Power handling capacity 80 W RMS / 120 W max

Crossover point (Hz) 4500 Hz

Frequency range 50 - 20 000 Hz

Sensitivity 94 dB (1W/1m)

Outer diameter of woofer 165 mm (6,5")

Magnet size 100 mm (3,94")

Mounting depth 76 mm ( 3")

Mounting hole 140 mm (5,5")

Crossover Filter box with 6/12 dB slope (LP/HP)

Impedance 4 ohm

tył:

Powerbass

Głośnik: 2-cewkowy

Średnica: 12" (30 cm)

Moc RMS: 300 W

Moc max.: 600 W

Impedancja: 2x4 Ohm

Pasmo przenoszenia: 29 Hz - 450 Hz

Skuteczność 1W/1m: 91 dB

Średnica cewki: 51 mm

Magnes: 3,5 kg, wentylowany

Głębokość montażu: 140 mm

Membrana: 4-warstwowa masa papierowa wzmacniana wełną

Zaciskowe terminale przewodów

Górne zawieszenie: santopren

Przewody cewki zaszyte w dolne zawieszenie (duża trwałość)

wzmacniacz:

PowerBass ASA 600.4

Ilość kanałów: 4

Moc wyj. RMS/4Ω: 4x100W

Moc wyj. RMS/2Ω: 4x200W

Moc wyj. RMS/4Ω mostek: 2x400W

Pasmo przenoszenia: 20Hz–22kHz

Maksymalny poziom zniekształceń THD: <0,05%

Sygnał/Szum (S/N Ratio IHF-A): >94dB

Czułość wejściowa: 500mV–4,0V

Filtry HP/LP/FULL:

- HP z płynna regulacją: 40 - 250Hz (12dB/okt.)

- LP z płynną regulacją: 40 - 250Hz (12dB/okt.)

Wyjście liniowe: 1 para RCA

alternator zregenerowałem: szczotki bieżnie łożyska

akumulator wymieniłem: na bosch s4 silver 80ah 740a

cała instalacja jest poprawnie zainstalowana, zamontowana przez firmę która się tymi rzeczami zajmuje.

z góry dzięki za pomoc.

Jak ci światła przysiadają w rytm muzyki przy takim podłączeniu to kondensator przy wzmaku na pewno pomoże, czym większy tym lepszy, chyba że cały układ zasilania jest niewydolny prądowo, jaki masz altek, 90A ?

Jeżeli tak to można go zmienić na 120-to amperowy z jakiejś wypasionej wersji z grzanymi stołkami :)

A jak chcesz iść w większe moce sprzętu to można tak jak na tym filmie:

Tylko z miejscem do montażu może być problem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci światła przysiadają w rytm muzyki przy takim podłączeniu to kondensator przy wzmaku na pewno pomoże, czym większy tym lepszy...

Bzdury piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napisz rysiuu dlaczego według Ciebie bzdury piszę ?

Bo traktujesz kondensator jako panaceum na źle dobraną/wykonaną instalację. Poza tym kondensator nie zastąpi Ah akumulatora jak i jego prądu rozruchowego. Kolejną bzdurą jest pisanie o zakupie F na zapas.

Kondensator (dobry) ma za zadanie dostarczyć impulsowego prądu wzmacniaczowi podczas zwiększonego zapotrzebowanie w jak najkrótszym czasie, i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysiuu pobawmy się matematyką i policzmy:

Kolega ma przewody fi 9,2 mm z izolacją.

Odliczmy 3mm izolacji, zostaje fi=6.2 mm linki Cu.

Z tego promień ® = 3,1 mm.

Pole przekroju linki = Pi x r do kwadratu.

Czyli 3,146 x 9,61 = 30,233 mm kwadr. (przekrój linki)

Żeby z linki wyszła miedź bez powietrza między drucikami to mnożymy przez 0,85 :)

30,233 x 0,85 = 25,7 mm kw czystej miedzi :naughty:

Obciążalność 1mm kw. miedzi przyjmuje się 10A, ale my przyjmijmy 5A bo słuchamy muzyki :tongue4:

25,7 x 5 = 128,5 A mogą przewodzić prądu nasze kabelki :gwizdanie:

Obliczamy spadek napięcia na naszych kabelkach przy prądzie 128,5A zakładając że dwa kabelki

idą możliwie krótką drogą od aku do wzmaka (8 metrów bieżących)

Opór 1mm kw. miedzi = 0,0175 ochma na jednym metrze bieżącym.

Opór naszych przewodów będzie wyglądał tak:

( 0,0175/25,7)x8=0,00545 ochm (W zaokrągleniu)

A nasz spadek napięcia tak:

128,5 x 0,00545 = 0,7 V przy mocy pobieranej [(14,2-0,7)V x 128,5A] = 1734 W :decayed:

Czyli reasumując nasze kabelki przeniosą moc 1,7kW uśrednionej mocy i zapewnią nam napięcie na wzmaku 13,5V przy napięciu aku równym 14,2V :kox:

I tu dopiero widać że do kabelków nie ma się co czepiać,bo z nadmiarem spełniają zapotrzebowanie na prąd wzmacniacza kolegi, pozostaje zapewnić nam tylko uśrednienie

prądu do zakładanej wartości, a to jest zadanie właśnie dla kondensatora ( który wymyślono właśnie do tego), w momencie dużego zapotrzebowania na prąd oddaje zgromadzony ładunek do obciążenia, a przy braku lub małym zapotrzebowaniu odbiornika uzupełnia swój ładunek ze źródła zasilania :tongue4:

Nie będę bawił się w obliczanie jego pojemności bo prościej dobrać go eksperymentalnie, Jak 1F będzie mało to wrzucamy np. 2F i mierzymy czy jest OK :>

Z opisu kolegi nie wynika jasno jak skonfigurowany jest jego wzmacniacz z głośnikami, i ile faktycznie pobiera mocy z pokrętłem na maxa w prawo, ale na pewno nie tyle co policzyłem.

Z dużym prawdopodobieństwem natomiast alternator pracuje na granicy swoich możliwości,

standardowy daje max. 90A (90A x 14,3V = 1287W)ale na pewno nie przy pracy ciągłej lub obrotach biegu jałowego .

Chcąc zapewnić bezpieczny i bezproblemowy bilans energetyczny auta na potrzeby innych odbiorników i doładowywania aku powinien mieć moc równą sumie wszystkich odbiorników pomnożoną razy 2 :tongue4:

Jak masz jakieś sugestie co do poprawności moich wyliczeń i poprawności mojego toku rozumowania, to chętnie wolnym czasem podyskutuje :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzenie z kalkulatorem przy każdym aucie średnio mnie grzeje, dlatego wole kłaść instalacje, niż zajmować się cyferkami.

Przynajmniej inni mają zajęcie i mogą się wykazać na forum.

(no offence)

Dobrze dobrana instalacja, przy dodatnim bilansie energetycznym zapewnia poprawne funkcjonowanie systemu i jeśli tu pojawią się jakieś uchybienia to kondensator będzie kolejnym/zbędnym elementem systemu bez względu na to, czy będzie to 1F czy 5F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodensator na zasilaniu wzmacniacza nie poprawi bilansu energetycznego auta, ale załatwi parę innych spraw, na rozwiązaniu których koledze zależy:

- w dużym stopniu ograniczy skoki napięcia instalacji w "rytm muzyki"

- stabilizowane przez kondensator napięcie zasilające wzmacniacz, zmniejszy bardzo znacznie zniekształcenia i zawartość harmonicznych w sygnale wyjściowym audio

- zapewni alternatorowi znacznie bardziej równomierne obciążenie, w długim okresie czasu chwilowe przeciążanie mostka prostowniczego zdecydowanie skraca jego żywotność

Poza tym kondensator i akumulator wzajemnie się uzupełniają pd względem charakterystyki prądowo-napięciowej, przy prądzie o stałej wartości kondensator faktycznie jest zbędny, ale przy obciążeniu o charakterystyce impulsowej to właśnie kondensator odpowiada za dostarczenie prądu o porządanej wartości do końcówki mocy wzmacniacza, akumulator razem z kabelkami stanowi dla prądu impulsowego zbyt dużą rezystancję do poprawnej pracy wzmacniacza o dużej mocy :gwizdanie:

Dlatego konda podłączmy jak najbliżej wzmacniacza stosując zasadę, zasilanie do koda i z niego na wzmaka, a nie zasilanie do wzmaka i kond równolegle też do wejścia wzmaka.

Koszt elektrolitu o pojemności 2F na aledrogo zaczyna się od 150 PLN-ów za szt. bez przesyłki i napewno warto w niego zainwestować w tym konkretnym przypadku , jego obecność lub brak w instalacji usłyszy każdy komu słoń nie nadepnął na ucho :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...