octi Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 dzięki airbob Tego się obawiałem Niestety chyba zrezygnuję z naprawiania tego spryskiwacza. Jakoś mi się nie widzi rozbieranie podsufitki. Czy tam są takie same metalowe zatrzaski jak w tapicerce klapy bagażnika? Jasny gwint - masa roboty. Może latem jak będzie cieplej i plastiki będą trochę elastyczniejsze niż teraz. Aha, może pamiętasz jak zdjąć ten plastik, który zakrywa zawias (znaczy ten, który porusza się razem z zawiasem). Tą długą listwę zdejmowałem, ten plastik nad zawiasem też (oczywiście coś pękło) a tego osłaniającego zawias - nie ruszałem. Jeszcze raz dzięki za wyczerpujący opis
airbob Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Spinki metalowe są takie same i w tym plastiku kończącym podsufitkę jest ich 4 albo 6 trzeba dość zdecydowanie to szarpać ale idzie i się nie łamie. Plastik zakrywający zawias łapiesz po obu stronach i rozchylasz na boki, dość ciężko to idzie ale idzie, wystarczy rozchylić o jakieś 2mm na stronę. Ten plastik co połamałeś też połamałem ale pokleiłem ten zaczep co się odłamał i wzmocniłem go. Teraz już wiem jak go się demontuje: najpierw trzeba odczepić zaczepy z zewnątrz a wewnętrzny zaczep trzeba zwolnić przesuwając plastik w górę. W serwisie ten plastik kosztuje ok 15zł Przy demontażu osłony słupka D warto pamiętać że jest tam solidna śruba na dość długi klucz TX40 a dostaje się do niej poprzez otwór do zaczepiania pionowej rolety. Tą śrubę trzeba pamiętać odkręcić na początku bo później się zapomni i na pewno się wyrwie metalowy wspornik (ale to też da się pokleić bez śladów na zewnątrz)
benczo Opublikowano 30 Listopada 2012 Opublikowano 30 Listopada 2012 przeczyszczone wszystko założone ...ale przez tą zapchaną dyszkę i przeciek przypaliła się trochę płytka z elektryką i po spryskaniu nie działa automat szybkiego wycierania
airbob Opublikowano 30 Listopada 2012 Opublikowano 30 Listopada 2012 Jaki automat ? Przecież wycieraczkę włącza się najpierw a dopiero później możesz popsikać. Nie jest tak jak z przodu że psikasz i automatycznie wycieraczki machną trzy razy.
benczo Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 przecież jak machniesz przełącznikiem wycieraczek do przodu na maksa to się włącza spryskiwacz i automat szybkiego wycierania ...bynajmniej ja tak miałem na początku
airbob Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 No ale żeby dość od położenia "0" do położenia "do przodu na maksa" musisz przejść przez przez pozycję "aktywacja pracy wycieraczki" na którą i tak sama manetka odbija po psiknięciu.
ziomek166 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 jesli chodzi o manetkę wycieraczki: czy usterki związane z tylną wycieraczką należy jakoś wiazac z uszkodzoną manetką? Mój problem tylnej wycieraczki nie zakończył sie na samym przeczyszczeniu, wysuszeniu, uszczelnieniu itp. Po rozebraniu wszytko wewnątrz było jak na zdjęciach powyzej - rdza. Cały mechanizm sciągnąłem i wszystko wyczysciłem i odrdzewiłem uważając zeby nie zalac elektronicznej płytki na odwrocie. po całym zabiegu dysza dość łatwo sie zaczeła obracac w tulejce. zęby przesmarowane. Plastikowa zebatka dosc łatwo zeszła na odwrocie metalowe blaszki przeczysciłem i przesmarowalem na nowo. Uwaga!!! Zeby oszczedzic sobie zabawy ze szczotkami na silniczku lepiej go wyciągac razem z plastikowym kołnieżykiem w którym sa szczotki !! to sie rozpina od całosci. szkoda ze nie wiedziałem i straciłem 1,5 godz na zabawe z pękniętymi w połowie szczotkami i sprężynkami. W kazdym razie wszystko po złożeniu do kupy działa tylko: 1. Wycieraczka tylna zaczyna prace juz po przekreceniu zapłonu mimo ze jest wyłączona na manetce - trzykrotny ruch i nie reaguje na wyłączenie. 2. Po starcie silnika ponownie trzykrotnie sie obraca i potem stoi i nie reaguje na włącz\wylącz Wygląda ja by zwarcie gdzies było - nie wiem o co chodzi. Zanim wywale cały mechanizm i silnik czy mozna cos z tym zrobic? sterownika jako takiego doczytuje ze nie ma - poza płytką wbudowaną w tylny mechanizm Proszę o podpowiedz jeśli ktoś z was juz to przerabiał? co to klękło?
airbob Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Co prawda nie musiałem z takim objawem walczyć ale coś mi się mocno wydaje, że uszkodzeniu mogła ulec płytka z elektroniką w silniczku ewentualnie coś uszkodziłeś przy czyszczeniu tych styków pod kółkiem i źle łączą.
ziomek166 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 ok, objaw taki sam po czyszczeniu jak przed czyszczeniem wiec podczas zabiegu mysle ze nic nie padło. teraz skoro dalej wycieraczka szaleje wiec to musi byc ta elektroniczna płytka (bo przekaźnika zadnego pod kierownica do tego nie ma)(poza ogólną dużą czarną) Lub jesli nie płytka to co? moze przełącznik/manetka (ale wszystkie inne funksje na wycieraczkowej manetce działają) Oraz czy w mechanizmie tą duzą plastikową zębatke mozna zle złaożyc? ze np blaszki bedą po stykach smigac nie w tej pozycji (lub nie ta ilosc razy) ?? raczej nie...
airbob Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Biała zębatka kręci się w kółko, nie da się jaj źle założyć, można tylko uszkodzić te blaszki.
ziomek166 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 poddaje sie z tym starym silnikiem. dzisiaj kupiłem uzywke i działa jak nalezy. profilaktycznie to rozebrałem i przeczysciłem bo wewnątrz błoto standardowo było. jesli ktos jest w potrzebie samego silnika albo jesli ktos potrafi sobie zregenerowac ten elektoniczny układa to moge to komus odeslac.
manny90 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Wczoraj zamontowałem silniczek który kupiłem od kolegi z forum. Przed założeniem otworzyłem, w środku malina, jak nówka, żadnego "błota". Złożyłem bez oringów, podłączyłem i cieknie... Dzisiaj oringi już założone i jest suchutko Polecam nawet profilaktycznie zrobić coś takiego, koszt niezauważalny a na przyszłość można dużo oszczędzić
airbob Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 do ziomek166 jestem zainteresowany resztkami po twoim silniczku, reszta na PW
Caporeira Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Witam, dziś włączyłem tylną wycieraczkę a ta zatrzymała się w połowie i teraz ani rusz. W pierwszym poście zdjęcia się już nie wyświetlają, czy ktoś może mi powiedzieć jak się dostać do silniczka aby sprawdzić czy napięcie dociera ? Podłączałem samochód do VAGa ale nic nie wykazało. ================================================================================ Poruszałem bezpiecznikiem i wycieraczka zaczęła działać
Kornad Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Panowie mam problem , czyszcze silniczke calutki i dalej mi robi zwarcie i chodzi non stop mimo , że go nie włączam. Używam do czyszczenia eurokontaktu i benzyny ekstrakcyjnej. Jak wy czyściliście swoją płytkę drukowaną i pozostałe elementy żeby pozbyć się smaru i zanieczyszczeń ? Ja używałem szmatki a wy? Dodam kilka fotek do wglądu:
airbob Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Z tego co widzę (kiepskie zdjęcia) to chyba masz już skorodowaną i prawdopodobnie uszkodzoną płytkę z elektroniką. Czyszczenie silnika tego nie naprawi.
Kornad Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Kurde , czyli wszystko do d*py? Jeszcze może dziś znajomy elektromechanik to zobaczy i dowiem się co i jak
zagma Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 Koledzy męczymy się z tym mechanizmem, a okazuje się, że za parę zł można kupić komplet w niezłym stanie patrz Swiatła lampy tył Audi a4 b6 zamek tylnej klapy, wycieraczka silnik Prudnik ? Tablica.pl
Caporeira Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam, całe ramie wycieraczki mam luźne (nie dociska do szyby). Jak to rozebrać i sprawdzić co sie z tym dzieje?
Krumak Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam, całe ramie wycieraczki mam luźne (nie dociska do szyby). Jak to rozebrać i sprawdzić co sie z tym dzieje? Tu masz temat: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-awx-demontaz-tapicerki-klapy-bagaznika-avant-14529/ Jeżeli chodzi o demontaż wycieraczki to ściągasz ten plastikowy kapturek, odkręcasz nakrętkę i albo ściągasz ramię wycieraczki szarpiąc nim z wyczuciem, albo zdejmujesz je za pomocą ściągacza do łożysk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się