Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Regeneracja tylnego spryskiwacza z mechanizmem napędu wycieraczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki airbob

Tego się obawiałem :( Niestety chyba zrezygnuję z naprawiania tego spryskiwacza. Jakoś mi się nie widzi rozbieranie podsufitki. Czy tam są takie same metalowe zatrzaski jak w tapicerce klapy bagażnika?

Jasny gwint - masa roboty. Może latem jak będzie cieplej i plastiki będą trochę elastyczniejsze niż teraz.

Aha, może pamiętasz jak zdjąć ten plastik, który zakrywa zawias (znaczy ten, który porusza się razem z zawiasem). Tą długą listwę zdejmowałem, ten plastik nad zawiasem też (oczywiście coś pękło) a tego osłaniającego zawias - nie ruszałem.

Jeszcze raz dzięki za wyczerpujący opis

Opublikowano

Spinki metalowe są takie same i w tym plastiku kończącym podsufitkę jest ich 4 albo 6 trzeba dość zdecydowanie to szarpać ale idzie i się nie łamie.

Plastik zakrywający zawias łapiesz po obu stronach i rozchylasz na boki, dość ciężko to idzie ale idzie, wystarczy rozchylić o jakieś 2mm na stronę.

Ten plastik co połamałeś też połamałem ale pokleiłem ten zaczep co się odłamał i wzmocniłem go. Teraz już wiem jak go się demontuje: najpierw trzeba odczepić zaczepy z zewnątrz a wewnętrzny zaczep trzeba zwolnić przesuwając plastik w górę. W serwisie ten plastik kosztuje ok 15zł

Przy demontażu osłony słupka D warto pamiętać że jest tam solidna śruba na dość długi klucz TX40 a dostaje się do niej poprzez otwór do zaczepiania pionowej rolety. Tą śrubę trzeba pamiętać odkręcić na początku bo później się zapomni i na pewno się wyrwie metalowy wspornik (ale to też da się pokleić bez śladów na zewnątrz)

Opublikowano

przeczyszczone wszystko założone ...ale przez tą zapchaną dyszkę i przeciek przypaliła się trochę płytka z elektryką i po spryskaniu nie działa automat szybkiego wycierania :decayed:

Opublikowano

Jaki automat ? Przecież wycieraczkę włącza się najpierw a dopiero później możesz popsikać.

Nie jest tak jak z przodu że psikasz i automatycznie wycieraczki machną trzy razy.

Opublikowano

przecież jak machniesz przełącznikiem wycieraczek do przodu na maksa to się włącza spryskiwacz i automat szybkiego wycierania ...bynajmniej ja tak miałem na początku

Opublikowano

No ale żeby dość od położenia "0" do położenia "do przodu na maksa" musisz przejść przez przez pozycję "aktywacja pracy wycieraczki" na którą i tak sama manetka odbija po psiknięciu.

Opublikowano

jesli chodzi o manetkę wycieraczki:

czy usterki związane z tylną wycieraczką należy jakoś wiazac z uszkodzoną manetką?

Mój problem tylnej wycieraczki nie zakończył sie na samym przeczyszczeniu, wysuszeniu, uszczelnieniu itp.

Po rozebraniu wszytko wewnątrz było jak na zdjęciach powyzej - rdza.

Cały mechanizm sciągnąłem i wszystko wyczysciłem i odrdzewiłem uważając zeby nie zalac elektronicznej płytki na odwrocie.

po całym zabiegu dysza dość łatwo sie zaczeła obracac w tulejce. zęby przesmarowane. Plastikowa zebatka dosc łatwo zeszła na odwrocie metalowe blaszki przeczysciłem i przesmarowalem na nowo.

Uwaga!!!

Zeby oszczedzic sobie zabawy ze szczotkami na silniczku lepiej go wyciągac razem z plastikowym kołnieżykiem w którym sa szczotki !! to sie rozpina od całosci.

szkoda ze nie wiedziałem i straciłem 1,5 godz na zabawe z pękniętymi w połowie szczotkami i sprężynkami.

W kazdym razie wszystko po złożeniu do kupy działa tylko:

1. Wycieraczka tylna zaczyna prace juz po przekreceniu zapłonu mimo ze jest wyłączona na manetce - trzykrotny ruch i nie reaguje na wyłączenie.

2. Po starcie silnika ponownie trzykrotnie sie obraca i potem stoi i nie reaguje na włącz\wylącz

Wygląda ja by zwarcie gdzies było - nie wiem o co chodzi. Zanim wywale cały mechanizm i silnik czy mozna cos z tym zrobic? sterownika jako takiego doczytuje ze nie ma - poza płytką wbudowaną w tylny mechanizm

Proszę o podpowiedz jeśli ktoś z was juz to przerabiał? co to klękło?

Opublikowano

Co prawda nie musiałem z takim objawem walczyć ale coś mi się mocno wydaje, że uszkodzeniu mogła ulec płytka z elektroniką w silniczku ewentualnie coś uszkodziłeś przy czyszczeniu tych styków pod kółkiem i źle łączą.

Opublikowano

ok, objaw taki sam po czyszczeniu jak przed czyszczeniem wiec podczas zabiegu mysle ze nic nie padło.

teraz skoro dalej wycieraczka szaleje wiec to musi byc ta elektroniczna płytka (bo przekaźnika zadnego pod kierownica do tego nie ma)(poza ogólną dużą czarną)

Lub jesli nie płytka to co? moze przełącznik/manetka (ale wszystkie inne funksje na wycieraczkowej manetce działają)

Oraz

czy w mechanizmie tą duzą plastikową zębatke mozna zle złaożyc? ze np blaszki bedą po stykach smigac nie w tej pozycji (lub nie ta ilosc razy) ?? raczej nie...

Opublikowano

Biała zębatka kręci się w kółko, nie da się jaj źle założyć, można tylko uszkodzić te blaszki.

Opublikowano

poddaje sie z tym starym silnikiem.

dzisiaj kupiłem uzywke i działa jak nalezy. profilaktycznie to rozebrałem i przeczysciłem bo wewnątrz błoto standardowo było.

jesli ktos jest w potrzebie samego silnika albo jesli ktos potrafi sobie zregenerowac ten elektoniczny układa to moge to komus odeslac.

Opublikowano

Wczoraj zamontowałem silniczek który kupiłem od kolegi z forum. Przed założeniem otworzyłem, w środku malina, jak nówka, żadnego "błota". Złożyłem bez oringów, podłączyłem i cieknie... Dzisiaj oringi już założone i jest suchutko ;)

Polecam nawet profilaktycznie zrobić coś takiego, koszt niezauważalny a na przyszłość można dużo oszczędzić :wink:

Opublikowano

do ziomek166

jestem zainteresowany resztkami po twoim silniczku, reszta na PW

Opublikowano

Witam,

dziś włączyłem tylną wycieraczkę a ta zatrzymała się w połowie i teraz ani rusz.

W pierwszym poście zdjęcia się już nie wyświetlają, czy ktoś może mi powiedzieć jak się dostać do silniczka aby sprawdzić czy napięcie dociera ?

Podłączałem samochód do VAGa ale nic nie wykazało.

================================================================================

Poruszałem bezpiecznikiem i wycieraczka zaczęła działać :)

Opublikowano

Panowie mam problem , czyszcze silniczke calutki i dalej mi robi zwarcie i chodzi non stop mimo , że go nie włączam. Używam do czyszczenia eurokontaktu i benzyny ekstrakcyjnej. Jak wy czyściliście swoją płytkę drukowaną i pozostałe elementy żeby pozbyć się smaru i zanieczyszczeń ? Ja używałem szmatki a wy? Dodam kilka fotek do wglądu:

out.php?i=565303_2013-06-26-17.40.00.jpg

out.php?i=565304_2013-06-26-17.40.17.jpg

out.php?i=565309_2013-06-26-17.40.34.jpg

out.php?i=565311_2013-06-26-17.40.52.jpg

Opublikowano

Z tego co widzę (kiepskie zdjęcia) to chyba masz już skorodowaną i prawdopodobnie uszkodzoną płytkę z elektroniką. Czyszczenie silnika tego nie naprawi.

Opublikowano

Kurde , czyli wszystko do d*py? Jeszcze może dziś znajomy elektromechanik to zobaczy i dowiem się co i jak

Opublikowano

Witam, całe ramie wycieraczki mam luźne (nie dociska do szyby). Jak to rozebrać i sprawdzić co sie z tym dzieje?

Opublikowano
Witam, całe ramie wycieraczki mam luźne (nie dociska do szyby). Jak to rozebrać i sprawdzić co sie z tym dzieje?

Tu masz temat: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-awx-demontaz-tapicerki-klapy-bagaznika-avant-14529/

Jeżeli chodzi o demontaż wycieraczki to ściągasz ten plastikowy kapturek, odkręcasz nakrętkę i albo ściągasz ramię wycieraczki szarpiąc nim z wyczuciem, albo zdejmujesz je za pomocą ściągacza do łożysk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...