zagma 0 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Witam Jakiś czas temu pojawił się problem z tylną wycieraczką. Mianowicie po załączeniu tylnego spryskiwacza wycieraczka samoczynnie się załączała i nie można było jej wyłączyć. Załączała się też samoczynnie podczas każdorazowego odpalenia silnika. Po zasięgnięciu informacji u znajomego elektryka z serwisu -choć nie spotkał się z taką awarią- to padło na zalewanie silnika lub sterownika wycieraczki. I tak też było. Zalewany był cały mechanizm, sterownik i silniczek, co w konsekwencji powodowało samoczynne załączanie się wycieraczki bez możliwości jej wyłączenia. Kilka dni temu udało mi się zregenerować cały układ. Działa jak malina. Zaoszczędzone ~700 pln (ceny wg danych serwisowych). W rozpoznaniu tematu i demontażu tapicerki pomogły mi kolegów posty: drdala http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=138700.msg1660605#msg1660605, boban http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22165.msg1244578#msg1244578, oraz alfuta (choć jest to opis z B5) http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4698.0;highlight=naprawa+tylnej+wycieraczki+avant Do naprawy potrzebne były: 2-a oringi zaś do odwodnienia i zakonserwowania układu elektronicznego SuperKontakt Przyda się też sporo wazeliny Podczas rozbierania mechanizmu uwaga na uszczelkę Tutaj przedstawiam zdemontowany mechanizm i zaznaczone miejsca zalania W modelu B5 ulegała ukręceniu rurka i dla tego dochodziło do przecieku, zaś w B6 rozwiązano to inaczej (bez rurki) jednak wyciera się gniazdo w którym pracuje końcówka dźwigni. oringi założyłem na wypracowany sworzeń dokładnie przesmarowując wazeliną Całość działa bez zastrzeżeń chodź nie obeszło się bez problemów, przede wszystkim duży kłopot z demontażem ramienia wycieraczki. Rada to dzień wcześniej dokładnie zalać jakimś odrdzewiaczem (np. WD-40). PS. Oringi można założyć o mniejszej grubości. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szaczek 1 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam Ja u siebie problem z przeciekiem na tym sworzniu rozwiązałem wymieniając zimering (oznaczenie: SCN 6 16 5)w tym plastiku gdzie podpinamy wężyk. Sam byłem zdziwiony że zadziałało bo króciec sprysku był w paru miejscach wyszczerbiony - działa już 1.5 roku. U mnie to wyglądało tak: Pozdrawiam Szaczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 dołączę się do tematu tydzień temu kopiłem samochód, oczywiście kolejne a4 tym razem b6 w Avancie, mój problem polega na zatartej tylnej wycieraczce zdjąłem poszycie klapy odkręciłem wszystko co potrzeba oprócz nieszczęsnej śruby trzymającej pióro, jest tak zardzewiałe ze nie mogę w żaden sposób tego odkręcić, może ktoś doradzić jak to odkręcić ??? gdyby było za co złapać pióro może by poszło lecz boje się, ze przy siniejesz probie złamie cale mocowanie piora, może ktoś doradzić coś mądrego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domin30 0 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Witam na wstępie podziekowania dla zagma za dobry post i proste rozwiązania. Dzisiaj wracając do domku tylna wycieraczka zaczeła sama działać. Znalazłem w/w posta i faktycznie było tak jak kolega napisał wszystko zalane. Po założeniu oringów ( znalazłem w piwnicy) i wysuszeniu całości nasmarowaniu wazeliną chodzi bez problemowo. Wielkie Dzieki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobis 1 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Przy odkręceniu śruby w tylnej wycieraczce pomógł klucz elektryczny z udarem ( taki do kół) oczywiście wcześniej spryskanie WD-40. Bałem się o szybę ale nic się nie stało. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrWho 0 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Panowie ściągacz i ramię schodzi.... przy rozebraniu układu proponował bym wyjąć ten cały mechanizm od ramy u mnie zapiekł się na miedzianej tulei która jest pod tymi zębami... z przodu ( od strony wycieraczki ) tez jest oring który można wymienić... do środka nowego smaru i na razie chodzi OK... Dodatkowo napiszę, że u mnie nie było uszczelki nie wiedzieć czemu... całość w środku była ostro zapieczona i pordzewiała... mimo tego, że wycieraczka chodziła z oporem.. ale chodziła Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan-Paluch 1 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 A jak ściągnąć dysze od spryskiwacza? Ta plastikowa nad śruba mocująca ramie wycieraczki? Czy jest ona wciskana czy wkręcana? Nie chciałbym jej połamać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyku18_23 0 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Dysza jest wciskana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan-Paluch 1 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Dzięki za odpowiedź zabieram się za rozbieranie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomdrzej 0 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Szanowni koledzo a czy ktoś ma pomysł jak bezszkodowo zdjąć to plastikowe koło zębate? U mnie ledwo się porusza, tak wszystko jest zapaskudzone a nie chciał bym uszkodzić zębów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasch44 1 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 spróbuj lekko "wypukać" powinno puścić, ale pod warunkiem, że masz to wcześniej potraktowane WD i zdemontowane elementy metalowe napędu. Jak połamiesz to mam taki mechanizm na wymianę bo u mnie niestety padła część elektroniczna a napęd i silnik jest oki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zagma 0 Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Muszę się przyznać, że z "pomocą" ściągacza zdjąłem ramie wycieraczki lecz bez (zapieczonej) tulejki . Po sporej gimnastyce poszła i tulejka :gwizdanie:. Zamiast kupić nową, pomocny był klej poxipol i jest jak nowa (no i trwało tylko parę minut) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daciek1 0 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Ja co prawda mam B5 ale chyba ktoś wymieniał mechanizm wycieraczek. Dzisiaj go rozebrałem i zdziwiło mnie to ze nie ma tam rurki, myślałem że ta rurka się ukręciła albo cos jest nie tak. Czyli w B6 jest to trochę inaczej rozwiązane, a czy fabrycznie były tam te dwa oringi? bo u mnie nic nie ma. Poza tym w B5 dysza spryskiwacza stała w miejscu, a tu pryska mi za razem z obrotem wycieraczki, tak ma byc? To już wiem tak ma to działać. Jeszcze raz to rozebrałem, wyczyściłem, założyłem oringi, przesmarowałem i wszystko super działa. U mnie jeszcze przewód doprowadzający płyn był zatkany ale po zdjęciu dyszy wyleciał jakiś brud. Nie mogłem dostać takich oringów ale świetnie spasował większy od przewodu doprowadzającego wodę do kranu, a mniejszy od igły pompki do piłki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dsz1985 0 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 ja rowniez nie mialem uszczelki ;/ i stad walilo mi po calej tylniej klapie, blokujac tym samym otwieranie klapy. ja u siebie uszczelnilem osmiorniczka wszystko narazie smiga co do oringu to zalozylem tylko ten mniejszy. w zupelnosci wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ja usiłowałem ściągnąć wycieraczke ściągaczem u mechanika i kręcił kręcił kręcił i nic trzyma jak nie wiem co, mechanik powiedział ze boi sie dalej kręcić bo to jest część plastikowa i moze pęknąć co robić ? dodam ze psikałem wd40 dość sporo i nic a wycieraczka zatrzymała się na środku szyby i konieć jej żywota czyżby to silniczek do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zagma 0 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Witam "mobile" po roku bezawaryjnej pracy, wycieraczka zaczęła znowu szwankować . Już zaniepokoiłem się, że coś źle ostatnio zostało zrobione. Po totalnym rozpruciu całego mechanizmu okazało się, że wytarte są szczotki w silniczku napędu wycieraczki (lubię takie wyzwania). Nawet nie sprawdzałem ile kosztuje wymiana silnika (ewentualnie całego mechanizmu). Puściłem się w teren celem znalezienia właściwych szczotek (wymiar: 4x4mm, zasilane bocznie z kątowym fazowaniem i bardzo ważne z dodatkiem miedzi). Oczywiście nigdzie nie było. Wybrałem najbardziej zbliżone wzorowi. Po 2-ie minuty szlifowania i szczotki jak nowe. Zamontowałem. Śmiga jak ta lala . W kilku postach czytałem, że koledzy mieli/mają problemy z wycieraczką, więc to nie tylko może być problem zalanego mechanizmu, lecz i wytartych szczotek silniczka. Objawy awarii to: przerywana głośna praca, zatrzymanie w dowolnym miejscu. Kolega Boseron pisze, że ma problem ze ściągnięciem wycieraczki. Ja ten temat rozwiązałem tak: Proszę zwrócić uwagę na mała nakrętkę (przyłożona, celem zabezpieczenia króćca od spryskiwacza). Oczywiście, rok temu podczas demontażu metalowy środek wycieraczki został na sworzniu (tak była zapieczona) i z tym dałem radę, a środek (część metalowa) został wklejony na POXIPOL Polecam przed założeniem wycieraczki przesmarować sworzeń jakimś smarem grafitowym. Pozdrawiam koledzy. Może tych kilka zdań uchroni was przed lichwiarskim serivis'em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 dzięki zagma czekam na silniczek bo zamówiłem i do dzieła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henioslupsk 1 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 witam czy ktos przez przypadek wie jak podpiac na krotko silniczek? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobikos 78 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Jeśli ktoś szukałby szczotek do tego silniczka to są dostępne na allegro. Wstarczy wpisać szczotki 4x4 i powinny wyskoczyć. Ja nabyłem u użytkownika wladek35 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Potrzebuję pomocy z plastykowym dużym białym (w niektórych mechanizmach niebieskim) kółkie które współpracuje ze ślimakiem Muszę rozebrać i przesmarować mechanizm pod tym kółkiem bo bardzo ciężko się obraca i coś pod nim "skrzypi" i nie mam pojęcia jak je zdjąć?!?!?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się