Wilas Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 Powiem krótko: :facepalm:klapa rozebrałe i wyczyściłem co się da - potem nasmarowałem. W silniku szczotki założone "nowe" (czyt. doszlifowane). I nic. Silnik burczy i nie ma siły się kręcić. Jak już się kręci to bez życia. To wszystko po spięciu na krótko, bo w aucie zero odzewu jakiegokolwiek. Macie jeszcze pomysły?
Kornad Opublikowano 5 Lipca 2013 Opublikowano 5 Lipca 2013 Powiem krótko: :facepalm:klaparozebrałe i wyczyściłem co się da - potem nasmarowałem. W silniku szczotki założone "nowe" (czyt. doszlifowane). I nic. Silnik burczy i nie ma siły się kręcić. Jak już się kręci to bez życia. To wszystko po spięciu na krótko, bo w aucie zero odzewu jakiegokolwiek. Macie jeszcze pomysły? Napięcie dochodzi do silniczka tak? A jak u Ciebie wygląda płytka drukowana? jest czysta czy tak samo jak u mnie na zdjęciu wyżej ? Bo u mnie była tam woda i nie mam kilku ścieżek i mam jakieś tam bzdety popalone w tej płytce i przez to silniczek chodzi u mnie non stop i nie ma znaczenia czy jest włączony czy nie , cały czas chodzi.
Caporeira Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Czy może mi ktoś podpowiedzieć co się tutaj stało (może coś widać na zdjęciach). Chodzi o to że ramię wycieraczki w ogóle nie jest dociskane do tylnej szyby i lata sobie luźno. Chciałbym to naprawić ale nie wiem którą część kupić ? https://www.dropbox.com/s/ugslfbryy2xblan/2013-07-06%2017.57.13.jpg https://www.dropbox.com/s/7m6epd46r8wp1fk/2013-07-06%2017.57.36.jpg
airbob Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Ze zdjęć jednoznacznie nie widać co się stało ale ja obstawiam na zerwanie któregoś z mocowań sprężyny dociskającej lub pęknięcie samej sprężyny ale wtedy to ramię zupełnie by nie sprężynowało. Tak czy inaczej musisz zdemontować ramię i oglądnąć. Jak zerwały się zaczepy to coś można porzeźbić by je naprawić.
Caporeira Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Ok, udało mi się ściągnąć i zlokalizować usterkę. https://www.dropbox.com/s/eq7qs7t4kueeba2/2013-07-07%2018.54.18.jpg Na allegro widzę zamienniki od 40 zł. Pytanie, co lepiej kupić, zamiennik, używany oryginał oraz też gdzieś czytałem że od Audi Q5 podchodzą wycieraczki ... ale nie wiem jak się to cenowo przedstawia oraz czy podchodzi bez przeróbek ? Nowe zamienniki od Q5 też są w podobnej cenie (40 zł), pióro jest o jakies 3,5 cm krótsze. Ale jeśli lepsze(nowszy typ), to może warto ?
airbob Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Przewierć na przestrzał to miejsce gdzie się ułamało, wstaw metalową ośkę i będzie jak nowe. Ramię od Q5 podchodzi bez problemu tylko jest inny kapturek zakrywający dyszę spryskiwacza, jak się kupuje to trzeba komplet. Pióro w oryginale od Q5 jest krótsze o jakiś niecały 1cm, sam mam to założone.
Caporeira Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 @airbob Co sądzisz o tym produkcie RAMIĘ WYCIERACZKI TYŁ + PIÓRO Audi Q5 (3332475243) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? Cena przystępna i do Q5. Jeśli chodzi o wiercenie i kombinowanie to wolałbym dać te 40 zł. A ile Ty dałeś za swój komplet od Q5, oraz czy jesteś zadowolony z tej inwestycji ? Rozumiem że ten komplet zawiera to o czym mówisz (kapturek zarywający dyszę) ? Chociaż na tym zdjęciu z innej aukcji, plastik zamiennika nie wygląda tak apetycznie jak oryginał NOWE Ramię na tył pióro wycieraczka AUDI Q5
airbob Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 Nie wiem jak wygląda sprawa z zamiennikami, ja mam oryginał. Kupiłem go na ebayu u niemca z innymi gratami, wyszło mnie coś koło 120 zł, nie wiem ile kosztuje w serwisie. Tutaj masz temat dotyczący zmiany wycieraczki na Q5 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/audi-a4-b7-avant-moze-b6-wymiana-tylniej-wycieraczki-wycieraczke-q5-108051/ Trudno mi porównać czy ta od Q5 jest jakaś znacznie lepsza bo nie mam porównania, skończyła mi się wycieraczka a że kupowałem inne graty do modów to i to sobie kupiłem i założyłem. Nowa wycieraczka zawsze lepiej działa niż stara.
heretic Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 witam dzisiaj spotkał mnie zonk z tylną wycieraczką, przy powrocie została w miejscu, mam pytanko do tych co już mieli z tym tematem do czynienia czy kupować te szczotki z allegro (ile sztuk w ogóle?) czy po wyczyszczeniu silniczka pójdzie, czy raczej za nowym sie rozglądać. Dodam że od wczoraj zaobserwowałem że zaczął chodzić o połowę wolniej niż zawsze, a dzisiaj po kilkunastu cyklach pracy nie wrócił już na pierwotne miejsce. pzdr
airbob Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Rozbierz, przeczyść, będziesz wiedział na czym stoisz.
heretic Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Rozbierz, przeczyść, będziesz wiedział na czym stoisz. Nie no oczywiscie, ale myślałem, że może od razu zamówię te szczotki, żeby później nie czekać ewentualnie ale tak będzie najlepiej, jeśli najpierw to rozbiorę.
POWER-KRIS Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Jest to oryginalnie silnik Valeo kosztuje nowy 280zl i jest już po poprawie czyli w nowym rura jest miedziana i na wieki spokój. PS tylko nie pomylcie silników bo u nas sterowany masa a w pasku plusem. No i wycieraczka może być na off prawo jak u nas lub lewo jak pasek. Sony Xperia Tapatalk 4
airbob Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Na żadne tam "wieki spokój", z wkładką mosiężną (nie miedzianą) w ośce tak samo ciekną. Zazwyczaj problem zaczyna się od nieszczelnego (wyrobionego) simeringa (uszczelki) na ośce. Simering ten jest osadzony w kwadratowym gnieździe do którego jest podłączony wężyk. Najpierw płyn wycieka pod tym plastikowym kwadratowym gniazdem i leje się na zamek klapy, w późniejszym stadium dostaje się do wnętrza przekładni mechanizmu wycieraczki i zalewa silnik, przekładnię i ośkę. Co dalej się dzieje zainteresowani już wiedzą.
POWER-KRIS Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Niech będzie ze lepiej. U mnie 3 rok Ok Sony Xperia Tapatalk 4
airbob Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 U mnie już wysiadło ale przy okazji naprawy ukręconego wężyka (na zawiasie) zostało zreanimowane. Zastanawiałem się dlaczego są z tym takie problemy i wysnułem taką teorię że płyn odparowuje i zostawia po sobie pewien osad. Osad ten działa jak materiał ścierny na simering i ośkę w miejscu uszczelnienia. W moim przypadku ośka była nieźle skorodowana i nic nie pomogło że była chromowana. Ten chrom zaczął się łuszczyć co dodatkowo przyśpieszyło wytarcie simeringa. Zgodnie z moją teorią, należało by jak najczęściej używać spryskiwacza aby zawsze był w nim płyn i nie dopuszczać do powstania osadów, zresztą jak nie ma dostępu powietrza to i nie ma korozji. Może się mylę ale tak to sobie wymyśliłem.
POWER-KRIS Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Dochodzi jeszcze mróz i upał w lato i sztywnieje parcieje itp. Sony Xperia Tapatalk 4
heretic Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Panowie rozebrałem w końcu silniczek wycieraczki i u mnie środek wygląda jak z fabryki (nawet smar jeszcze jest) podpadają jedynie te szczotki w załączeniu zdjęcie jak to wygląda (miejsca zaznaczone na żółto) na allegro są szczotki 4x4x9 czy takie będą właściwe i może pokrótce jak je wymienić, czy muszę podważyć obie blaszki przed lutowaniem, czy wystarczy te szczotki na siłę wyciągnąć czy powinienem też troszkę przetrzeć jakimś bardzo drobnym papierem miejsca gdzie te szczotki dotykały? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ok wiec problemem nie okazały się wcale szczotki po rozebraniu tego trzpienia okazał się pokryty rdzą, narosło już po jakieś 3 do 5 mm i blokowało obracanie się trzpienia w plastikowej obudowie zapożyczyłem zdjęcia z wcześniejszych postów i zaznaczyłem, w którym to miejscu przy rozbieraniu radzę też uważać na miejsce oznaczone strzałką, należy użyć środka penetrującego, w miejscu oznaczonym strzałką występuje ala plastikowa zaślepka, ktróra dopiero po dłuższej walce zeszła a przez tą narośniętą rdzę przy wybijaniu młotkiem trzpienia podpękła mi obudowa, ale nieznacznie tylko i oczywiście przy wybijaniu młotkiem należy zabezpieczyć trzpień i nie bić w niego bezpośrednio, (to słowo dla tych co się lubią zapędzać) po wyczyszczeniu i złożeniu do kupy, hula aż miło aha i u mnie nie było ani uszczelki na obudowie ani żadnego oringa, ale 2 oringi założyłem mam nadzieje, że wycieraczka posłuży następnych kilka lat w razie pytań problemów piszcie na pw
airbob Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 Simering musiał być, inaczej płyn wleje się do środka, jest on umieszczony wewnątrz czarnego plastikowego kwadratowego korpusu do którego podłącza się wężyk z płynem. Zamieszczam zdjęcia tego simeringa, z lewej nowy.
bouzuki Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 A gdzie ten simering można kupić?Dzwoniłem dzisiaj do ASO we Wrocku na Karkonoskiej,to powiedzieli mi,że osobno ni ma,a silniczek 625,00. Ten sam silniczek w ASO VW na Pięknej 595,00. Paranoja jakaś,czy co? To tak jakby prezerwatywy sprzedawano wyłącznie z wibratorem.
airbob Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Ja kupowałem WIAK - Uszczelnienia, O-RINGI, Rury cylindrowe, Pręty, Tłoczyska chromowane gdzieś wcięło zdjęcia wymiary 6x16x5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się