ic3ek Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Panowie potrzebuje waszej pomocy. Otóż zapala mi sie czesto na pełnym FIS zółta kontrolka o MIN OLEJU w silniku, ale oleju jest dosyc i nigdzie go nie ubywa. -> Potrzebuje sie dowiedziec na jakiej zasadzie komunikuje sie z licznikiem czujnik oleju w misce olejowej. -> Oraz jakie piny konkretnie w liczniku sa od tego czujnika bo mamy tam 3 piny . Zeby sprawdzic instalacje A tu rozpiska pinów z liczniku po 2000r connector for basic functions, 32-pin, blue 1 -Terminal 15 2 -Wear of brake pads 3 -Speedometer output 1 4 -not used 5 -Fuel gauge sender 6 -Fuel gauge warning OBD 2 7 -Terminal 31 (sensor earth) 8 -Coolant temperature 9 -Terminal 31 (load earth) 10 -Oil pressure 2 (high) 11 -Engine-speed signal 12 -Air conditioner shutoff 13 -Electronic throttle/ pre-glow control 14 -Self-levelling suspension 15 -Terminal 58d 16 -Trailer turn signal 17 -Main beam 18 -Left turn signal 19 -not used 20 -Terminal 58s 21 -Door contact, driver's side 22 -Low coolant level 23 -Terminal 30 24 -Terminal 31 (load earth) 25 -Consumption signal 26 -Right parking light 27 -Left parking light 28 -Speedometer input 29 -Brake 30 -S-contact 31 -Speedometer output 2 32 -ESP/TCS connector for additional functions, 32-pin, green 1 -Door contact (all doors) 2 -Transponder 1 3 -not used 4 -not used 5 -W wire 6 -Tailgate 7 -Right turn signal 8 -External buzzer 9 -External gong 10 -Airbag 11 -Service life output 12 -Terminal 61 13 -Parking brake 14 -CHECK 15 -Oil level / temperature 16 -not used 17 -Transponder 2 18 -CAN high speed (drive) (high +) 19 -CAN high speed (drive) (low -) 20 -CAN high speed (drive) (screen) 21 -ABS 22 -CAN low speed (Convenience) (high +) 23 -CAN low speed (Convenience) (low -) 24 -CAN low speed (Convenience) (screen) 25 -Bonnet 26 -not used 27 -Belt buckle 28 -K wire 29 -Ambient temperature input 30 -not used 31 -Selection range 32 -not used connector for multifunction display, 32-pin, grey 1 -Switch menu guide (menu) 2 -Switch menu guide (out A) 3 -Switch menu guide (out 4 -Switch menu guide (Enter) 5 -CAN high speed Display (high +) 6 -CAN high speed Display (low -) 7 -CAN high speed Display (screen) 8 -Door contact, passenger side 9 -Door contact, rear right 10 -Door contact, rear left 11 -Enable 12 -Clock 13 -Data 14 -Brake light 15 -Washer fluid level 16 -Tail lights/dipped beams 17 -On-board computer, left 18 -On-board computer, right 19 -On-board computer reset 20 -not used 21 -not used 22 -not used 23 -Key branch 1 Navigation system 24 -Key branch 2 Navigation system 25 -Key branch Telematics 26 -not used 27 -not used 28 -not used 29 -not used 30 -not used 31 -not used 32 -not used
ArtJG Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Do licznika idzie tylko jeden przewód. Masz go w zielonej wtyczce, pin nr 15. Czujnik ma trzy piny, ponieważ jeden to +12V, drugi to masa a trzeci to "dane" do licznika. Jeżeli wywala błąd z napisem "min" a oleju masz OK, to przyczyna najprawdopodobniej leży w samym czujniku. Najprawdopodobniej jest uszkodzony.
janjazda Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Ja też mam ten sam problem. Albo uwalony jest czujnik albo połączenie przewodowe. Ktoś tam kiedyś pisał żeby psiknąć jakimś kontaktorem tam przy kostce. Jak sie zrobi cieplej to zobaczę.
ic3ek Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 Do licznika idzie tylko jeden przewód. Masz go w zielonej wtyczce, pin nr 15. Czujnik ma trzy piny, ponieważ jeden to +12V, drugi to masa a trzeci to "dane" do licznika. Jeżeli wywala błąd z napisem "min" a oleju masz OK, to przyczyna najprawdopodobniej leży w samym czujniku. Najprawdopodobniej jest uszkodzony. Taką opcje to ja juz obstawiałem, ale zanim go wymienie chciałem wszystko sprawdzic abym był pewien , że to napewno On jest winien. Dodam że niedziała mi też temperatura oleju na dodatkowym wskaźniku. Chce wszystko posprawdzac. A orientujesz sie na jakiej zasadzie komunikuje sie sensor ???? Bo z niego ida informacje o temp i poziomie oleju. Ja też mam ten sam problem. Albo uwalony jest czujnik albo połączenie przewodowe. Ktoś tam kiedyś pisał żeby psiknąć jakimś kontaktorem tam przy kostce. Jak sie zrobi cieplej to zobaczę. A tobie pokazuje temp oleju na dodatkowym wskaźniku ???
janjazda Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 niestety nie, pokazuje tylko wtedy gdy zgasze auto i odpale ponownie, wtedy temp. rośnie do danej wartości i po około 5 sek znów spada na 60*C a u ciebie wskazuje temp.?? [br]Dopisany: 02 Styczeń 2011, 20:27_________________________________________________a dobra doczytałem, u ciebie też nie działa
ic3ek Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 niestety nie, pokazuje tylko wtedy gdy zgasze auto i odpale ponownie, wtedy temp. rośnie do danej wartości i po około 5 sek znów spada na 60*C a u ciebie wskazuje temp.?? No i dokładnie tak samo jest u mnie. Jak autko zagrzane to po przekreceniu stacyjki na chwile pokazuje TEMP OLEJU a potem spada do zera A MIN zapala ci sie jakos przy okreslonej sytuacji ???
janjazda Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 nie, MIN zapala się tak po prostu, po otworzeniu maski, komunikat ginie, a potem znów za jakieś 100km zapala się ponownie
ic3ek Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 nie, MIN zapala się tak po prostu, po otworzeniu maski, komunikat ginie, a potem znów za jakieś 100km zapala się ponownie Hmmm. No to widze że mamy identyko problem. Tak z ciekawosci jaki posiadasz licznik ???? Czy ktos wie na jakiej zasadzie jest ta komunikacja bo ida niby 2 sygnały po jednym kablu ????
janjazda Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 mam AJM, tak jak Ty sygnał jest w postaci PWM tu masz troszkę więcej o tym czujniku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=21027
ic3ek Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 mam AJM, tak jak Ty sygnał jest w postaci PWM tu masz troszkę więcej o tym czujniku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=21027 O dużo juz sie naszukałem ale tego nie znalazłem jeszcze Dzieks, a może jeszcze jakieś fajne info na temat tego czujnika ??? Ale mi nie chodziło jaki masz silnik ale jaki masz licznik VDO/JAGER i jego numerek ???
janjazda Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Więcej info nie mam a sorry, licznik mam VDO a numerka to nie kojarzę A Ty ten licznik wyrezałeś czy miałeś ori FIS??
ic3ek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 Więcej info nie mam a sorry, licznik mam VDO a numerka to nie kojarzę A Ty ten licznik wyrezałeś czy miałeś ori FIS?? Rezanko, a u ciebie ORI ???
janjazda Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 też rezany, wcześniej miałeś 1/2 FIS? też Ci krzyczało o niskim stanie?
ic3ek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 też rezany, wcześniej miałeś 1/2 FIS? też Ci krzyczało o niskim stanie? No miałem 1/2 FIS, i to na dodatek Jagera który zima był nie do wytrzymania, chociaż później zrobiłem silniczki od wskazówek i było w miare. Ale u mnie na 1/2 Fis nie wylatywało niski stan oleju, jak dopiero wymieniłem na VDO to mi zaczęło sie to pokazywac i to nawet nie odrazu bo dopiero po jakimś czasie. A u ciebie ??? Wykżaczało sie na 1/2
janjazda Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 U mnie było tak, że na 1/2 też krzyczało, ale nie wiem czy od czujnika czy od niskiego stanu oliwy, bo było to przed wymianą oleju i na bagnecie był praktycznie stan min. tak więc ciężko określić Odkąd wymieniłem na pełny FIS, cały czas się to zapala. Tak sobie myślę, że jak u ciebie jest taka sama sytuacja może trzeba coś vagiem przekodować
ic3ek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 U mnie było tak, że na 1/2 też krzyczało, ale nie wiem czy od czujnika czy od niskiego stanu oliwy, bo było to przed wymianą oleju i na bagnecie był praktycznie stan min. tak więc ciężko określić Odkąd wymieniłem na pełny FIS, cały czas się to zapala. Tak sobie myślę, że jak u ciebie jest taka sama sytuacja może trzeba coś vagiem przekodować No może i tak ale co ??? A powiedz mi jeszcze zmianiałes wsad w liczniku czy poprostu kupiłes europejski licznik od diesla ???
janjazda Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 kupiłem normalnie europejski licznik, nic nie kombinowałem
ic3ek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 A powiedz mi masz dostep do kabla aby odczytac błedy ??? Jak tak to masz jakies w liczniku ????
janjazda Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Mam vaga, ale błędów nie mam żadnych
Diablo Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Panowie udało się rozwiązać ten problem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się