Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] SWAP tiptronica na manuala w 2.5TDI Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mojemu bratu niestety rozsypala sie skrzynia w jego B5 AFB Q '00.

Rozwazamy swap na manuala... ale pojawiaja sie pytania.

Troche szukalem po forum starszych tematow... ale brak takiego 'kompendium' :gwizdanie:

Co potrzebujemy...

* polosie przednie

* sprzeglo + dwumas

* pedaly

* mechanizm zmiany biegow

* skrzynia manual 6

* wal (?) - jest taki sam jak w manualu, czy krotszy/dluzszy?

* dyfer

* lapy/sanki skrzyni (?)

* przewody paliwowe idace w okolicach skrzyni beda pasowac?

Co jeszcze?

Pozniej zdobede VIN i oznaczenia skrzyni + dyfra.

Wiem, ze SoMeS swapowal ostatnio tipa na manuala, ale on ma FWD, wiec sprawa teoretycznie prostsza i mniej kosztowna...

Za posty w stylu "to sie nie oplaca" z gory dziekuje i bede usuwal.

Intersuja mnie konkretne informacje (przydadza sie rowniez innym), a to czy sie oplaca, czy nie, to sami ocenimy :wink4:

Opublikowano

A co się w skrzyni rozsypało? Ile by wyniosła naprawa? Byliście w serwisie?

Opublikowano

Standardowy problem w 5-stopniowych tipach.

Konwerter, pompa oleju, obrocona panewka... olej poszedl pod auto.

Koszt naprawy 4-5k, wiec przy dobrych wiatrach mozna w podobnej kasie zrobic prawie niezniszczalnego manuala na nowym sprzegle i dwumasie.

Opublikowano

Czy ja wiem, czy niezniszczalnego. Szwagier niedawno wymieniał właśnie manualną skrzynię, bo one są praktycznie nienaprawialne.

Nowy dwumas+sprzęgło to koszt 2,5k. Skrzynia w nie wiadomo jakim stanie (używka, bo nie sądzę, że chcecie nową), robocizna... Są ludzie na forum, którzy wymieniali, ale głównie FWD. Z torsenem będzie pewnie drożej, bo same skrzynie są droższe jak i więcej części do wymiany.

Skrzynia jaką ma Twój brat to pewnie taka sama jak moja ZF5HP19 FLA. Tutaj masz części do niej myślę, że naprawa nie wyjdzie aż tyle. ---> http://midparts.com.pl/pl/c/5HP19/66

Opublikowano

Zglebiamy temat. Dwumasa mozna kupic poki co uzywke w stanie bdb + nowe sprzeglo za 600PLN i bedzie hulac.

Skrzynie chodza po 800-1000PLN.

Opublikowano

Chyba na AKP widziałem wątek na ten temat

Opublikowano

Koszt naprawy 4-5k

Mam nieodparte wrażenie, że ktoś chciałby was nieźle orżnąć :gwizdanie: :thumbdown: ja w takim przypadku szukałbym innego warsztatu albo kupił drugą skrzynie, zweryfikował i w razie potrzeby zrobił cacy, a potem założyć zamiast kaleczyć auto. Swoją drogą auto musiało być nie oszczędzane i jeżdżone trochę z rozwalonym konwerterem?

Opublikowano

Auto oszczedzane... ale kto wie co sie dzialo z nim we Wloszech przez 8 lat :naughty:

Przed wakacjami niby byl wymieniany olej w tipie - ale nie wiem jak to bylo zrobione.

Kupno uzywanej skrzyni to zagadka.

Po czym mozna bylo poznac uszkodzony konwerter?

Co do ceny - zostala podana bardzo orientacyjnie przez osobe, ktora postawila diagnoze... a nie przez osobe, ktora mialaby dokonac naprawy skrzyni.

Z tego co czytalem, to ludzie podobne pieniadze placili za takie naprawy. Pewnie mozna zrobic to duzo taniej... tylko gdzie? Auto stoi w Warszawie.

Opublikowano

niestety koszty naprawy automata takie sa

szukales jakiegos "dawcy" tak chyba bedzie najwygodniej :mysli:

Opublikowano

Kumplowi w sylwestra padł tip w A6 ake z Q., zastanawia się,ale chyba będzie wkładał manual.

Podjadę jutro i sprawdzę jak to wygląda.

Opublikowano

Kumplowi w sylwestra padł tip w A6 ake z Q., zastanawia się,ale chyba będzie wkładał manual.

Podjadę jutro i sprawdzę jak to wygląda.

Nie rozumiem szczerze mówiąc takiego podejścia, od razu się poddać? Obecnie dostępność używanych skrzyń jest co najmniej dobra, nowych i używanych części również. Mając w łapach dostępne w internecie schematy skrzyni z wymianą zużytych elementów w kupionej używce poradzi sobie średnio rozgarnięty mechanik ze zwykłego warsztatu i w tych okoliczności żądanie kwoty rzędu kilku dobrych tysięcy za naprawę to jest zwykły bandytyzm, za 5 tysięcy to można naprawiać multi, które w porównaniu z 5hp19 to technologia kosmiczna. Też jestem po remoncie skrzyni, jakoś mnie ten wydatek nie zabił. Koszt remontu całościowo z montażem i olejem 2700. Wkładanie manuala bo się automat posypał to dla mnie poziom szopy majstra z maks połowy lat 90- tych kiedy nie było widoków na naprawę w ludzkich pieniądzach.

Flyer, koszty można szacować dopiero po rozbiórce i weryfikacji elementów, mając diagnozę na papierze można myśleć co dalej- remont, używka czy swap. Szczerze mówiąc skłaniałbym się ku drugiej opcji jeżeli braciak chce tym dalej wygodnie jeździć. Przy ewentualnej sprzedaży auta fakt, że jest po swapie może zniechęcać. Uszkodzony konwerter może puszczać, poszarpywać podczas jazdy czy przy zmianach biegów, te poszarpywania rozwalają panewkę pompy oleju, ona się obraca i potem leci pompa a za nią reszta i z tego co wiem nie dzieje się to nagle tylko z czasem w miarę postępującej usterki. W dieslach to sprzęgło w ogóle jest mocniej obciążone.

Opublikowano

pompa ok.700pln, chyba że taniej jakieś allegro itd, chociaż można by było pokombinować z założeniem innej panewki, nadwymiarowej, jeżeli pompa nie była nadmiernie zjechana, mam na myśli powierzchnię pod panewką

regeneracja konwertera 500-600pln

skrzynię wyciągacie sami

pompa to pierwszy element do wyciągnięcia i dalej nie musicie już grzebać

oczywiście to wszystko przy założeniu że diagnoza usterki była poprawna, bo ja nigdy nie decyduję się na nią przed rozłożeniem skrzyni na stole, bo tak to tylko przypuszczenia

opisz dokładniej co się działo przed, w trakcie i po tym jak olej wyciekł

Opublikowano

przed awaria nie dzialo sie praktycznie nic.

podczas jazdy skrzynia zaczela dziwnie pracowac, po chwili auto przestalo reagowac na pedal gazu i zostalo zatrzymane.

olej wyciekl...

tak to mniej wiecej wygladalo.

Opublikowano

pytałem dlatego o to co się działo, bo nawet jak się panewka obróci,

to przeważnie skutkuje to wibracjami i dźwiękami różnymi,

ale olej nie wycieka na potęgę bo uszczelniacz konwertera radzi sobie z tym

i nawet wtedy auto jedzie, a w twoim przypadku

musiała być poważniejsza sprawa co do uszkodzenia skoro olej wyciekł

ogólnie wiem że jak nie rozbierze się skrzyni, to pewności nie można mieć nawet po tygodniu dyskusji

tak wygląda pompa z tyłu,a dokładnie mówiąc jej ważniejsza połowa gdzie widać pracujące elementy

pompa_1.jpg

a to jest widok przodu pompy, można to zobaczyć zaraz po wyciągnięciu skrzyni i oczywiście ściągnięciu konwertera,widać też uszczelniacz konwertera i zaraz pod tym uszczelniaczem jest panewka

pompa_2.jpg

Opublikowano

tak jak mowilem... stalo sie to nagle, skrzynia zaczela dziwnie pracowac, auto przestalo jechac, obroty rosly, a predkosc w miejscu... wyciek oleju byl duzy, bo podobno cale podwozie jest w oleju... zreszta na asfalcie tez bylo go sporo.

po odpaleniu silnika slychac tylko jeki ze strony skrzyni ;)

Opublikowano

Koło Kościerzyny kolega wymienial automat na manuala koszt calosciowy to okolo 2tys zl i 3 dni roboty, no ale to byl naped tylko na przod. w razie czego moge zapytac o nr telefonu.

Opublikowano

Z napędem 4x4 na pewno wyjdzie drożej. Ja mimo wszystko najpierw próbowałbym zebrać info o naprawie zanim podjąłbym się swapa.

Opublikowano

przewaznie jecza uszkodzone pompy

Opublikowano

Z napędem 4x4 na pewno wyjdzie drożej. Ja mimo wszystko najpierw próbowałbym zebrać info o naprawie zanim podjąłbym się swapa.

dlatego chcemy znalezc skrzynie manual pod ten dyfer [jesli sie uda].

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...