bulinek Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 jakw w temacie zmienilem chlodnice (rozwalila sie ) nietypowa chyab bo trudno dosteopna 8d0260403c na model (o ile dobrze pamietam) 8d0260403d lub 410d koncowka - wymiarowo wszytsko to samo z mala roznica mialem zawor poprzednio pod lewym uchwytem klimy , a teraz niestety nie mam - gosc od ktorego ja kuopiklem powiedzial ze w waersztacie dadza rade nabic innym sposobem hmm tylko powiedcie mi jakim ? pzdr ps nie mam takze zaworka dodatkowego w przewodach klimy ktore biegna pod wycieraczkami (szyba przednia) z lewej strony
_Kuba_ Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 No musze powiedzieć, że dziwna sprawa, teoretycznie bez zaworka na chłodnicy z przodu da się nabić, Klimę ale już bez zaworka koło filtra przeciwpyłowego to już nie, jest to niskie ciśnienie i tam powinien znajdować się zawór i kabelek, który wchodzi do środka koło parownika, musi on być na tym zaworze, bo inaczej nie ruszy ci Klima, chyba, że jest on zwarty na krótko a czujnik ciśnienia wywalony, ale takiego rozwiązania nie polecam ze względu, iż można łatwo zatrzeć sprężarkę. Jedyna rado to podjechać do dobrego zakładu klimatyzacji to ci wymienią rurkę albo dospawają ci wejście na zawór niskiego ciśnienia.
Hugo Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 U mnie w B5 jak nabijali klime , to koleś zdejmował osłone silnika i wpinał się gdzieś podspodem.Podjedź do firmy co nabija klime i napewno Ci pomogą
bulinek Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2006 ciekawa sprawa hmm sprawdze klime moze pod koniec tyg ale bylem dzis w zakladzie w qraq powiedzialem jaka sprawa ... szef tylko zapytal goscia od klimy czy nabija sie wlotem czy wylotem tamten powiedzial ze wszystko jedno i qrde szef powiedzial ze spoko zrobi sie ... teraz glowkuje w jaki sposob jak nie ma ani pol zaworka hmmm czy da sie np odpiac rure wlotu nabic do czasu az obiegnie caly uklad i z drugiej strony tej odpietej rurki zacznie leciec gaz wtedy zakrecic i po klopocie ??? ps. podziele sie inf obym mial tylko dobre wiadomosci
_Kuba_ Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Przy moim stanie wiedzy na temat klimatyzacji jest niemożliwe nabicie czynnikiem bez wejścia na niskim ciśnieniu, panuje tam ciśnienie ok3bar a na wysokim ok. 15, więc nawet ja podgrzeją butle z czynnikiem to wątpię, aby było na tyle ciśnienia aby naładować. Co do zaworków to tak naprawdę wszystkie przewody widać i po prostu przeglądnij je dokładnie czy niema tego zaworka w innym miejscu, bodajże trzeba tylko zdjąć kawałek kanału od dopływu powietrza i widać już wszystko. czy da sie np odpiac rure wlotu nabic do czasu az obiegnie caly uklad i z drugiej strony tej odpietej rurki zacznie leciec gaz wtedy zakrecic i po klopocie ??? Niestety, ale jest to raczej niemożliwe, chyba, że zamontują ci zawór na łączeniu przewodów, ale już na stałe (dobre i to) P.S. Pamiętaj o tym, iż jak zmieniałeś chłodnicę to powinni ci dodać więcej oleju. W standardzie jest 50ml a na chłodnice (Skraplacz) około 40ml, jak będziesz wymieniał przewody to około 5ml/m.
bulinek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2006 P.S. Pamiętaj o tym, iż jak zmieniałeś chłodnicę to powinni ci dodać więcej oleju. W standardzie jest 50ml a na chłodnice (Skraplacz) około 40ml, jak będziesz wymieniał przewody to około 5ml/m. za inf wielkie dzieki a co do zaworka to na 100% nie mam , mialem przy chlodnicy a drugiego przynajmniej ja nigdzie nie widze ...
_Kuba_ Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Teraz się tak zastanawiam, że z tą nadwyżką oleju to wtedy jak masz nowy skraplacz, bo jak kupiłeś używkę to jest sprawa trochę trudniejsza. Powinno się stwierdzić ile oleju masz w skraplaczu, który kupiłeś i dodać odpowiednio tyle ile brakuje. Dodawanie za dużej ilości oleju też nie jest dobre.
kula2208 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 odnawiam temat. u mnie musi być podobna sytuacja bo nigdzie nie można znaleźć tego zaworu. czy udało Ci sie nabić jakoś tę klime? bo u mnie była jakoś nabita, a chyba po wymianie chlodnicy musieli nabić na nowo Po co odgrzebywać temat jak autor był aktywny na forum Ostatnio aktywny: 14 Luty 2008, 00:43 i napewno Ci nie odpowie może kto inny będzie znac odpowiedź
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się