moskal Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=43 no i teraz zabiłes chłopakom ćwieka nieładnie Buba , nieładnie
Flyer Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 zadne chore akcje, pompy wody po czipsach czesciej siadaja chociazby Flyer nie pitol głupot jak nie wiesz o czym mowa. Dotyczy to motorów R4 i tylko ich. Większe obciążenia na rozrządzie też nie występują po chipie tak? To skąd k....wa zjawisko cofającego się napinacza mechanicznego w 1,9 TDI? To teraz przyjmij do wadomomości, że ten pompa wody pełni rolę jednej z rolek w rorządzie... szczerze mowiac to nie wiele zrozumialem z tego co napisales http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=43 no i?
SID Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 nie wiem czy Wy wiecie że w RS4 rozrząd zmienia się po 80 tyś a potem co 60 tyś nie tak jak w S4
adams78 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Fajna dyskusja Najlepsze to, że najwięcej do powiedzenia mają najmniej wiedzący. Typowo polskie
aw69 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Zrob w koncu cos takiego i zobaczymy co finalnie wyjdzie i ile bedzie kosztowac. nawet jak zrobi to sie nie przyzna ile naprawde wydał Ktoś tu pisał o uszczelkach....proszę bardzo, kup uszczelki na wydech do sprężarek z RS6 nie z ASO
jaro4444 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 szczerze mowiac to nie wiele zrozumialem z tego co napisales Przepraszam za OT. Wytłumaczę Ci więc powoli, tak byś zrozumiał. Po pierwsze to co napisał Buba na temat sił przenoszonych przez rozrząd, wynikających ze zmiany przyśpieszenia w ruchu obrotowym, to oczywista prawda. Po drugie - jak wiesz w silnikach PD pasek rozrządu napędza wałki, a te otwierają zawory i napędzają również pompowtryski. Zwiększając znacznie moc w silniku 1,9 TDI z mechanicznym napinaczem rozrządu, dochodzi w pewnym momencie do cofania się kąta wtrysku. Wynika to z uginania się napinacza pod sumą obciążeń pochodzących od zaworów i sił bezwładności, a przede wszystkim od znacznie zwiększonych obciążeń w układzie wtryskowym. Skoro napinacz ugina się o czym to świadczy - o większych siłach działających na pasek rozrządu. Łożyskowanie pompy wody jest w silnikach TDI PD elementem przenoszącym siły od paska rozrządu. Więc jak siły te są większe, to i większe obciażenie łożyskowania pompy wody. Większe obciązenie = mniejsza trwałość tego elementu, jak i innych rolek i samego paska. Dotyczy to wszystkich 1,9 i 2,0 TDI PD.
Flyer Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 no... i o podobnych wlasnie akcjach slyszalem - dlatego o tym napisalem bardzo ogolnikowo - a Ty bardzo fajnie i rzeczowo to opisales znam np. kilka 2.5TDI po czipsie i serie. serie jezdza bezawaryjnie (w tym mojego brata), a w tych po czipsach byly przejscia z pompami wody (m.in. ja mialem taka przygode, pompa wysypala sie po 20000km po sofcie). Oczywiscie to stwierdzenie ogolne, bo nie kazde auto po tuningu ma problemy, ale zdarzaja sie znacznie czesciej niz w serii.
GILI Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 W moim byłym b5 2.5tdi, pompa wody skf rozsypała się po niecałych 40tyś. Silnik był po czipie,a problem pojawił się po kilku ostrych rundkach do DE.
Flyer Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Tak jeszcze w temacie rozrzadu i modow na 400-500+, to Adam ze Sportmile pisal cos na sasiednim forum, ze paski strzelaja ostatnio przy duzo wiekszych mocach od serii i rozglada sie za wzmacnianymi :gwizdanie: Musze dopytac o co kaman.
Rogalotti Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Prosze Was nie piszcie w tym watku o 2.5TDi bo przechodzicie ze skrajnosci w skrajnosc AW69.. chyba w nissanie sa drozsze uszczelki hmmm 360zł komplet na jedna turbine
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się