Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AGB] 2.7 BiT k04 RS6 by MR motors :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zadne chore akcje, pompy wody po czipsach czesciej siadaja chociazby

Flyer nie pitol głupot jak nie wiesz o czym mowa. Dotyczy to motorów R4 i tylko ich. Większe obciążenia na rozrządzie też nie występują po chipie tak? To skąd k....wa zjawisko cofającego się napinacza mechanicznego w 1,9 TDI? :tongue4: To teraz przyjmij do wadomomości, że ten pompa wody pełni rolę jednej z rolek w rorządzie...

szczerze mowiac to nie wiele zrozumialem z tego co napisales :wink4:

no i?

Opublikowano

nie wiem czy Wy wiecie że w RS4 rozrząd zmienia się po 80 tyś a potem co 60 tyś

nie tak jak w S4

Opublikowano

Fajna dyskusja :decayed:

Najlepsze to, że najwięcej do powiedzenia mają najmniej wiedzący. Typowo polskie :naughty:

Opublikowano
Zrob w koncu cos takiego i zobaczymy co finalnie wyjdzie i ile bedzie kosztowac.

nawet jak zrobi to sie nie przyzna ile naprawde wydał :) Ktoś tu pisał o uszczelkach....proszę bardzo, kup uszczelki na wydech do sprężarek z RS6 nie z ASO :)

Opublikowano

szczerze mowiac to nie wiele zrozumialem z tego co napisales

Przepraszam za OT.

Wytłumaczę Ci więc powoli, tak byś zrozumiał.

Po pierwsze to co napisał Buba na temat sił przenoszonych przez rozrząd, wynikających ze zmiany przyśpieszenia w ruchu obrotowym, to oczywista prawda.

Po drugie - jak wiesz w silnikach PD pasek rozrządu napędza wałki, a te otwierają zawory i napędzają również pompowtryski.

Zwiększając znacznie moc w silniku 1,9 TDI z mechanicznym napinaczem rozrządu, dochodzi w pewnym momencie do cofania się kąta wtrysku. Wynika to z uginania się napinacza pod sumą obciążeń pochodzących od zaworów i sił bezwładności, a przede wszystkim od znacznie zwiększonych obciążeń w układzie wtryskowym.

Skoro napinacz ugina się o czym to świadczy - o większych siłach działających na pasek rozrządu. Łożyskowanie pompy wody jest w silnikach TDI PD elementem przenoszącym siły od paska rozrządu. Więc jak siły te są większe, to i większe obciażenie łożyskowania pompy wody. Większe obciązenie = mniejsza trwałość tego elementu, jak i innych rolek i samego paska.

Dotyczy to wszystkich 1,9 i 2,0 TDI PD.

Opublikowano

no... i o podobnych wlasnie akcjach slyszalem - dlatego o tym napisalem bardzo ogolnikowo - a Ty bardzo fajnie i rzeczowo to opisales :good:

znam np. kilka 2.5TDI po czipsie i serie.

serie jezdza bezawaryjnie (w tym mojego brata), a w tych po czipsach byly przejscia z pompami wody (m.in. ja mialem taka przygode, pompa wysypala sie po 20000km po sofcie). Oczywiscie to stwierdzenie ogolne, bo nie kazde auto po tuningu ma problemy, ale zdarzaja sie znacznie czesciej niz w serii.

Opublikowano

W moim byłym b5 2.5tdi, pompa wody skf rozsypała się po niecałych 40tyś.

Silnik był po czipie,a problem pojawił się po kilku ostrych rundkach do DE.

Opublikowano

Tak jeszcze w temacie rozrzadu i modow na 400-500+, to Adam ze Sportmile pisal cos na sasiednim forum, ze paski strzelaja ostatnio przy duzo wiekszych mocach od serii i rozglada sie za wzmacnianymi :gwizdanie:

Musze dopytac o co kaman.

Opublikowano

Prosze Was nie piszcie w tym watku o 2.5TDi bo przechodzicie ze skrajnosci w skrajnosc :polew:

AW69.. chyba w nissanie sa drozsze uszczelki hmmm 360zł komplet na jedna turbine :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...