Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BAU] Ukręcony wałek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W moim autku rozleciał się rozrząd. W trakcie jazdy (2000 - 3000 rpm) auto bez żadnego ostrzeżenia straciło moc i silnik zaczął nierówno pracować. Było tak źle, że ledwo udało mi się zjechać na bok.

Po zdjęciu osłony zaworów okazało się, że ukręcił się wałek rozrządu a przyczyną było oddzielenie się krzywki od rdzenia wałka na całym obwodzie. Jak to w ogóle możliwe - to jest jednolita odkówka??? Wrzucę fotki po zdjęciu głowicy. Swoją drogą ciekawe jak wyglądają tłoki i korbowody :confused4:

Wałki nie są wytarte (przebieg 190 000 km).

Czy ta awaria to przypadek (wada materiałowa itp.) czy może mieć jakąś głębszą przyczynę, którą wypadałoby wyeliminować przed ponownym składaniem?

Zastanawiam się też czy zaglądać do drugiej głowicy czy może sobie podarować, bo pewnie nic ciekawego tam nie znajdę.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Kurde,widzę niezła wtopa OOOO

Opublikowano

czytałem o kilku takich przypadkach, niby jednostka BAU czyli z poprawionym rozrządem a właśnie w ten sposób wałki pękają :mysli:

Opublikowano

Właśnie na wałkach nie ma śladu zużycia - nie rozumiem przyczyny pęknięcia :confused4:

Z uważnej lektury forum wnioskuję, że głowica od silnika BDG będzie pasowała bez żadnch problemów do BAU ale proszę o potwierdzenie tej informacji.

Opublikowano

O to sie teraz załamałem

A miałem zapodać własnie taki silnik u siebie w następnym aucie i teraz to jestem w lekkim szoku. Bo to miał juz być własnie silnik bezawaryjny. Czy moze ktoś potwierdzić jeszcze podobne przypatki czy to tylko jednostkowa dolegliwość.

Pozdro

ZC

Opublikowano

Moja ślicznotka już po udanej reanimacji :>.

Prawdopodobnie pękła jedna ze szklanek a potem już poszło wszystko - ukręcił się wałek i pospadało kilka krzywek. Trzeba było wymienić całą głowicę. Przy okazji zrobiłem rozrząd z pompą i termosatem, pasek wieloklinowy i wiskozę. Sprawdzona reszta osprzętu i turbo. Na nowych rolkach silnik pracuje trochę ciszej ale poza tym nie ma żadnej różnicy. I dobrze, bo wcześniej też nie miałem żadnych uwag aż do awarii. Mam nadzieję, że była to jakaś przypadkowa usterka i teraz trochę pojeżdżę :kox:

Przez 3 tygodnie musiałem jeździć octavią z 1.9 110 PS więc wyobrażacie sobie jakie emocje towarzyszą mi za każdym razem jak wsiadam do mojej uleczonej niuni i słyszę warkot v6 :decayed:

W wolnej chwili zrobię logi ale wygląda że wszystko jest dobrze :)

Dla zainteresowanych parę fotek:

Ukręcony wałek:

dscn9481.th.jpg

Pęknięta krzywka:

dscn9482.th.jpg

Powierzchnie ślizgowe są nienaruszone - smarowanie było:

dscn9479.th.jpg

Na koniec jeszcze blok po zdjęciu głowicy:

dscn9476.th.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak może się tak wałek ukręcić :no:

Obyś nie miał więcej takich przygód

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...