gaaamon Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam, W moim autku rozleciał się rozrząd. W trakcie jazdy (2000 - 3000 rpm) auto bez żadnego ostrzeżenia straciło moc i silnik zaczął nierówno pracować. Było tak źle, że ledwo udało mi się zjechać na bok. Po zdjęciu osłony zaworów okazało się, że ukręcił się wałek rozrządu a przyczyną było oddzielenie się krzywki od rdzenia wałka na całym obwodzie. Jak to w ogóle możliwe - to jest jednolita odkówka??? Wrzucę fotki po zdjęciu głowicy. Swoją drogą ciekawe jak wyglądają tłoki i korbowody Wałki nie są wytarte (przebieg 190 000 km). Czy ta awaria to przypadek (wada materiałowa itp.) czy może mieć jakąś głębszą przyczynę, którą wypadałoby wyeliminować przed ponownym składaniem? Zastanawiam się też czy zaglądać do drugiej głowicy czy może sobie podarować, bo pewnie nic ciekawego tam nie znajdę. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Daimos Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 czytałem o kilku takich przypadkach, niby jednostka BAU czyli z poprawionym rozrządem a właśnie w ten sposób wałki pękają
malinek21 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 No niepodarzyło ci sie.Wałek nie był czasem przypalony miał odpowiednie smarowanie??
gaaamon Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Właśnie na wałkach nie ma śladu zużycia - nie rozumiem przyczyny pęknięcia Z uważnej lektury forum wnioskuję, że głowica od silnika BDG będzie pasowała bez żadnch problemów do BAU ale proszę o potwierdzenie tej informacji.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 O to sie teraz załamałem A miałem zapodać własnie taki silnik u siebie w następnym aucie i teraz to jestem w lekkim szoku. Bo to miał juz być własnie silnik bezawaryjny. Czy moze ktoś potwierdzić jeszcze podobne przypatki czy to tylko jednostkowa dolegliwość. Pozdro ZC
Daimos Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=59776&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=0831a139c79d3e757f9cbc7c0d1ae613
gaaamon Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Moja ślicznotka już po udanej reanimacji :>. Prawdopodobnie pękła jedna ze szklanek a potem już poszło wszystko - ukręcił się wałek i pospadało kilka krzywek. Trzeba było wymienić całą głowicę. Przy okazji zrobiłem rozrząd z pompą i termosatem, pasek wieloklinowy i wiskozę. Sprawdzona reszta osprzętu i turbo. Na nowych rolkach silnik pracuje trochę ciszej ale poza tym nie ma żadnej różnicy. I dobrze, bo wcześniej też nie miałem żadnych uwag aż do awarii. Mam nadzieję, że była to jakaś przypadkowa usterka i teraz trochę pojeżdżę Przez 3 tygodnie musiałem jeździć octavią z 1.9 110 PS więc wyobrażacie sobie jakie emocje towarzyszą mi za każdym razem jak wsiadam do mojej uleczonej niuni i słyszę warkot v6 W wolnej chwili zrobię logi ale wygląda że wszystko jest dobrze Dla zainteresowanych parę fotek: Ukręcony wałek: Pęknięta krzywka: Powierzchnie ślizgowe są nienaruszone - smarowanie było: Na koniec jeszcze blok po zdjęciu głowicy: Pozdrawiam
fayera Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jak może się tak wałek ukręcić Obyś nie miał więcej takich przygód
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się