Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po wymianie termostatu jest jeszcze gorzej.


tolek85

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.9 TDI AVF z 2002r.

Może opiszę sytuację od samego początku. Od jakiegoś czasu miałem zbyt niską temp silnika, wskaźnik nie podnosił się powyżej 60st , czasami dochodził do 70st. Oczywiście trasy nie miały po 5 km. Bardzo rzadko zdarzało się, że temperatura silnika osiągnęła 90st.

W połowie tygodnia postanowiłem wymienić termostat. Kupiłem nowy w ASO, do tego uszczelka i koncentrat G12++.

No i tutaj się zaczęło, po wymianie wskaźnik temp. w ogóle się nie podnosi, dosłownie leży na 50 st. Dziwnym objawem jest to, że wentylator z klimy cały czas dmucha na chłodnicę. Z dodatkowych objawów jest też to, że podczas zapalania silnika, wskaźnik nagrzewania zdecydowanie dłużej świeci.

Silnik mierzyłem tylko pirometrem, i wszędzie jest zimno, na chłodnicy zimno, przed termostatem zimno, za też, no i komora silnika też zimna. Musze tylko podpiąć teraz VAG, bo przed zmianą termostatu nic mi nie wywalało, musze sprawdzić, czy coś się zmieniło.

Czy miał ktoś podobny problem? Czy ktoś może zasugerować co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Sprawdź VAGiem, czy nie masz jakichś błędów
  • Sprawdź działanie zegarów - 17-Instruments -> Output Tests
  • Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature

Jeśli nie zapowietrzyłeś układu, a czujnik G2/G62 nie jest uszkodzony, to wartości temperatur w obu miejscach powinny być zbliżone.

Wczoraj robiłem to samo co ty - wymiana termostatu oraz dodatkowo wymiana czujnika G2/G62. Operacja przebiegła bez najmniejszych kłopotów.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jade zaraz na VAGowanie, dzięki za sugestie :good:

napisze wieczorem co u mnie siedzi... [br]Dopisany: 15 Styczeń 2011, 13:55_________________________________________________temp na czujniku g62 "-100". Tylko dziwi mnie jedna sprawa, jeżeli temperatura jest zdecydowanie zaniżona, to dlaczego chodzi wentylator z klimy? Jak jest zaniżona, to tym bardziej powinien być wyłączony, a nie odwrotnie. [br]Dopisany: 15 Styczeń 2011, 20:40_________________________________________________aha, ten czujnik g2/g62 to jest zespolony czujnik "2w1" czy są to dwa oddzielne czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ten czujnik g2/g62 to jest zespolony czujnik "2w1" czy są to dwa oddzielne czujniki?

2w1 - G62 mierzy temp. na potrzeby komputera, G2 na potrzeby wskaźnika na desce.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ten czujnik g2/g62 to jest zespolony czujnik "2w1" czy są to dwa oddzielne czujniki?

2w1 - G62 mierzy temp. na potrzeby komputera, G2 na potrzeby wskaźnika na desce.

--

Pozdrawiam.

Sławek

jakie jest oznaczenie tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie jest oznaczenie tego czujnika?

Komplet:

[table]

N 903 168 02 oring

059 919 501 A czujnik temperatury podwójny

032 121 142 sprężyna mocująca

[/table]

eng66-p1010617.jpg

Tak po prawdzie, to sprężynę możesz sobie odpuścić - stara spokojnie wystarczy.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tego czujnika jest prosta? Tzn. dopiero pod koniec tygodnia mój mechanik ma czas się tym zająć, a oglądając miejsce zamontowania czujnika, to wydaje mi się, że wystarczy odkręcić pokrywę silnika i go znaleźć. Miejsce teoretycznie znam, http://www.a4-klub.pl/smf/all_ajm_awx_avf_avb_v6_tdi_lokalizacja_czujnikow_oraz_elementow_wykonawczych-t45015.0.html

No i mam pytanie, czy podjąć się wymiany samemu? Po odkręceniu pokrywy jest on łatwy do zlokalizowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to az tak łatwe jakby sie wydawlo jak nigdy tego nie robiles to bedzie ciekawie ale tragedii nie ma :), po ci mechanik, sam go wymien, pokrywe musisz zdjac ale dostep do tego , hmm nie ma tam za wiele miejsca , dzialaj sam , wez sobie swiatełko jakies powodzenia

pamietaj skasuj błedy zanim, podłaczysz nmowy czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędy już raz kasowałem, ale one szybko wracają. Więc dopiero kasować błędy po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj teraz, wypnij czujnik=wymien, skasuj blad i podepnij czujnik , odpal auto i sprawdz ponownie błedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... to wydaje mi się, że wystarczy odkręcić pokrywę silnika i go znaleźć.

Najpierw to:

g2g62prace.jpg

Jak już wszystko zdejmiesz, to z tyłu powinieneś ujrzeć taki widok:

g2small.jpg

(Zdjęcie zapożyczone od któregoś kolegi z naszego forum).

Teraz trzeba:

1. Zdjąć wtyczkę z czujnika.

2. Przytrzymując czujnik wyciągnąć plastikową zawleczkę/sprężynę (ciągnąć do dołu).

3. Wyciągnąć stary czujnik i w jego miejsce włożyć nowy (oczywiście z założonym wcześniej o'ringiem).

Tam jest trochę mało miejsca, ale jeśli masz szczupłe dłonie i jesteś sprytny, to powinieneś sobie poradzić :>

Jeśli zrobisz to szybko, to nawet niewiele płynu ucieknie.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzycie, zabrałem się do wymiany tego czujnika. Odkręcam pokrywę i dolot? (nieistotne) i szukam czujnika. Dzięki steve za zdjęcie, pomogło mi w szybszej lokalizacji czujnika. No i właśnie jest czujnik, ale nie ma kabla! Patrzę, a wtyczka wisi obok. Próbując wsadzić wtyczkę lecz ona odskakuje. Wziąłem nowy czujnik, (nie zakładając go do silnika) to też odskakuje. Wziąłem „trytytki” i pospinałem wtyczkę tak, aby nie wyskakiwała. Po czym po skasowaniu błędów VAGiem nie wyskakuje żaden błąd, wskaźnik na desce działa, porównanie temperatur jest okł (zakłamanie o 2 stopnie, ale to chyba norma).

Okazało się, że czujnik jest 100% sprawny. Po krótkiej trasie średnicówką temp. elegancko zatrzymała się na 90 stopniach przy temp zewn okł 5. Po chwili stania na biegu jałowym, nic się nie wychłodziło, więc działa ok.

Dzięki chłopaki za pomoc, a w szczególności krolowi, za niezwłoczną pomoc z VAGiem :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tą wtyczką? Doszedłeś czemu nie chce siedzieć na czujniku?

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS, dodam, że wentylator z klimy działa również poprawnie, nie wiem dlaczego, jak silnik myślał, że jest minus 100 stopni, to załączał dodatkowo wentylator z klimy.

Poza tym dla mnie nie jest to jasne, że ten czujnik pokazuje temp zarówno na zegary jak i na komputer z silnika. Mianowicie, miałem odpiętą całkowicie wtyczce i na VAGu na zegarach miałem minus 100 a druga mierzona temp pokazywała okł 50 stopni. Więc nasuwa się wniosek jasny, że nie bierze tej temp dla obu wartości? Nie wiem, mechanikiem nie jestem i zostawię ten temat dla nich, póki co, cieszę się że sam sobie poradziłem z tym nieszczęsnym czujnikiem :wink4:[br]Dopisany: 17 Styczeń 2011, 19:03_________________________________________________

A co z tą wtyczką? Doszedłeś czemu nie chce siedzieć na czujniku?

--

Pozdrawiam.

Sławek

wiesz co, wydawało nam sie z krolem, że ta uszczelka to jakby odpycha. Dość mocno wciskałem ten wtyk i nic. Albo się wyrobiła, albo sam nie wiem. Mam nadzieję, że "trytytki" dadzą radę, pospinałem to dość solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, wydawało nam sie z krolem, że ta uszczelka to jakby odpycha. Dość mocno wciskałem ten wtyk i nic. Albo się wyrobiła, albo sam nie wiem. Mam nadzieję, że "trytytki" dadzą radę, pospinałem to dość solidnie.

No to coś jest "nie tak", bo wtyczka powinna lekko wejść na czujnik i się zatrzasnąć...

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coś zdecydowanie jest nie tak, skoro w ogóle ta wtyczka mi wypadła i wisiała obok… :mysli:[br]Dopisany: 17 Styczeń 2011, 19:12_________________________________________________jako, że mój czujnik okazał się dobry, ten nowy mam na sprzedaż, ponieważ ASO nie przyjmuje części elektronicznych z powrotem, i nie oddają mi kasy.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=181448.0

http://allegro.pl/show_item.php?item=1418986456

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wicie czemu nie chce wchodzić ?Bo ten zatrzask jest połamany. Dziś przerabiałem ten temat i z jednej stron ułamał mi się zatrzask i nie zaskakuje mocno. Nie wie ktoś może jak to się nazywa? Jakie ma oznaczenie bo ja na swoim nie znalazłem niestety .... ;/

Prosiłbym o pomoc bo muszę tą wtyczkę wymienić chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...