trezor4 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Witam. Czy mozna sprawdzic jakie jest ładowanie za pomoca vaga , chodzi mi o diagnozę alternatora? Dzieki [mod]Czy musisz sie na nas wydzierac?!?![/mod]
mcm Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 wchodzisz w ENGINE (silnik) potem w Measuring Blocks (Bloki Pomiarowe) i tam w którejś grupie (chyba 12, w polu 3) jest podawane napięcie ładowania Nie pisz DUŻYMI literami :gwizdanie:
trezor4 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2011 ok dzieki , sprawdze i sie odezwe pożniej [br]Dopisany: 21 Styczeń 2011, 12:48_________________________________________________sprawdziłem dzisiaj dopiero i wydaje mi się, że jest ok wszystko .... ładownie pokazuje między 13,83 - 14,03 tak skacze ...
domjenick Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 i tak ma być na włączonym silniku
GRazny Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 trochę mało Ci pokazuje... coś się kończy raczej
ciahciah Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Ja na starym regulatorze napięcia miałem bez obciążenia 14,0-13,9V, pod obciążeniem standardowym 13,7V a przy pełnym spadało do 13,0V, bez klimy 13,3V, kupiłem nowy regulator(na aukcji pisało CARGO 138310, a otrzymałem TRANSPO IB511 za 30zł) i było identycznie jak na starym, wiec kupiłem drugi(HANS PRIES/HART (topran) HP100 134 za 25zł), na jałowym ma 14,44V, pod obciążeniem 14,24V wiec idealnie, przy pełnym obciążeniu nie pamiętam ale może 13,7V, teraz w nocy żarówki świecą na biało a nie na żółto Oryginał BOSCH 1 197 311 511 EL 14V koszt ze 200zł w aso wiec sobie dałem spokój, w zwykłym sklepie powiedział mi jeszcze więcej. Regulator topran nie ma styku do pomiaru obciążenia widzianego na vag, ja sobie dorobiłem ten styk. Sprawdź szczotki i bieżnię, jak masz nalatane przeszło 300tys na pewno są już znaczne rowy, przeczyść masę i końcówki kabli które są przykręcone do alternatora może coś pomoże. Różnica napięcia między alternatorem a aku nie powinna być większa niż 0,5V. Gdy silnik przekracza 1200 obr/min, powinno być min 14V. na biegu jałowym może czasami spadać. Jeśli napięcie ładowania masz poniżej 13,9V to akumulator pracuje w stanie niedoładowania. Jako ciekawostkę dodam że mój 8 letni aku ori ładuje małym prostownikiem do 15,94V niby sporo no ale dopiero wtedy jest 100% naładowany, prąd spada wtedy do 1,3A i ani grama mniej.
k232 Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 W moim modelu na którym kanale sprawdzę ładowanie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się