marceel1 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Cześć, wczoraj kolega diagnozował mi auto VAGiem i oto co wyszło: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06335 Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-00 - Output Open Czy chodzi o regulator ciśnienia doładowania? Jeżeli tak czy jest do wymiany, czy da się go naprawić? Co lepiej kupić oryginał czy zamiennik? 01262 Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75 Tyle sam znalazłem, ale co dalej z tym zrobić? jak to sie je? Jeżeli chodzi o zachowanie auta to czuć spadki mocy, z tego co wyczytałem zwiazane to jest z przełączaniem się turbiny w tryb awaryjny, prawda? Dzięki za pomoc
wojtek26 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Sprawdz wtyczke przy N-75 oraz przeczysc styki, jezeli nie pomoze sprawdz rezystancje zaworu.
marceel1 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Wtyczke sprawdzałem i wyczyściłem styki. Jaka powinna być rezystancja? Czym skutkuje jazda z uszkodzonym N75? Oczywiście staram sie jeździć nie przekraczając 3000 obrotów
Dev Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 bedzie przeładowywac turbo musisz jak najszybciej wymienic to bardzo wazny element w sterowaniu turbina
trynity00 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Możesz jeszcze raz podjechać do kolegi podłączyć VAG i uruchomić test w grupie 01. Jeden z testów sprawdza działanie zaworu N75 powinieneś słyszeć stukanie jak zawór się otwiera i zamyka. Najlepiej jest wytargać N75 do łapki zatkać palcem jeden z krótszych końców włączyć test a w drugi krótki dmuchać. Gdy zawór jest zamknięty powinien trzymać ciśnienie. Nie dmuchniesz 0,6 bara ale zawór może nie zamykać się i będzie przepuszczał. Jeżeli słyszysz otwieranie i zamykanie zaworu wiec elektrycznie jest sprawny ale mechanicznie może być uszkodzony i pozostaje otwarty cały czas. N75 odpowiada za doładowanie steruje WG ( gruszką ) jak wdepniesz gaz w podłogę i turbo dmuchnie więcej ECU zrobi ci odcięcie i będzie szarpnięcie. Ktoś miał na forum w dziale sprzedam N75 poszukaj zagadaj może kupisz w dobrej cenie. Poprawcie mnie jeżeli się gdzieś pomyliłem.
marceel1 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzięki, jutro jeszcze raz podłączymy kompa. Ktoś miał na forum w dziale sprzedam N75 poszukaj zagadaj może kupisz w dobrej cenie. znalazłem ale to chyba do diesla... A może jest ten sam?
trynity00 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 OK tu masz właściwy N75 do 1,8 T http://moto.allegro.pl/zawor-elektromagnetyczny-vw-seat-audi-058906283f-i1390246381.html
marceel1 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 Jeszcze jedno pytanie Panowie. Kupiłem czujnik, dziś mam zamiar go wymienić :> Czy ktoś to robił, jest jakaś filozofia, albo jakaś kolejność działań?
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 wymiana na zimny silnik wczesniej odkrec korek od zbiorniczka aby spadlo cisnienie z ukladu zdejmujesz wtyczkę, wyciagasz zabezpieczenie i szybko wypinasz stary i wpinasz nowy czujnik, zabezpieczasz nowy czujnik najlepiej jak bedzie od razu z oringiem jak zrobisz to szybko to ubytek płynu bedzie minimalny
trynity00 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 wymiana na zimny silnik wczesniej odkrec korek od zbiorniczka aby spadlo cisnienie z ukladu zdejmujesz wtyczkę, wyciagasz zabezpieczenie i szybko wypinasz stary i wpinasz nowy czujnik, zabezpieczasz nowy czujnik najlepiej jak bedzie od razu z oringiem jak zrobisz to szybko to ubytek płynu bedzie minimalny Chyba pomyliłeś czujniki N75 jest na rurze dolotu do turbo tam nie ma żadnego płynu, oringu ewentualnie trochę oleju z odmy. Nie ma żadnej filozofii wypinasz stary wpinasz nowy w taki sam sposób podłączasz podciśnieniowe wężyki potem VAG kasujesz błędy i ruszasz na testy :>
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 ajjjjjjjjjjjjjjj qurwa pomyliłem posty, pisałem o czujniku od wody sorrrrrrrrrrrrrrrrrrrryyyy juz sie poprawiam aby go wymienic, trzeba troche porozbierac najlepiej wymontowac obudowe filtra powietrza i odpiac dolot od turbo po drodze bedzie pare wtyczek i przewodów, ale łatwo wszystko wypiąc jak juz bedziesz miał to wszystko na dłoni wówczas wyciagasz N75 i zapinasz nowy
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 niech sobie zrobi foto telefonem i bedzie ok
trynity00 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 W sumie N75 jak się go dobrze w dziurę włoży to sam ustawia się w odpowiedniej pozycji :polew: :polew:
marceel1 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 dzięki za pomoc, może zrobię zdjęcia i kiedyś zrobię artkół na forum :banan: dam znać jak się uda [br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 14:46_________________________________________________Wymieniony, błąd skasowany. I znowu wywala to samo: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06335 Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-00 - Output Open Jakieś propozycje?
trynity00 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Wężyki sprawdziłeś czy nie ma jakiejś dziury. Sprawdz jeszcze kabelki od wtyczki może gdzieś masz izolację rozwaloną i robi ci zwarcie.
marceel1 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 Tak więc wspólnymi siłami z kolegą udało nam się znaleźć sedno sprawy. Okazało się, że urwały się przewody we wtyczce (w osłonie gumowej) po zlutowaniu i założeniu starego zaworu N75 wszystko wróciło do normy. Między czasie pojawił mi się błąd (nie spisałem) ale chodziło o przepustnice - nieprawidłowe położenie podstawowe, uszkodzona. Postanowiłem wyczyścić ją (oczywiście skorzystałem ze wskazówek z forum ) a następnie zrobiłem adaptację vagiem (także wg. skazówek :> ) robiłem to pierwszy raz ale udało się. Teraz nie wykrywa żadnych błędów dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc. Ten drugi zawór N75 (sprawny) jeżeli znajdzie się chętny to sprzedam, jak coś to PW. :> DO Moderatora/Administratora: Można by dodać w tytule "N75", w przyszłości koś może mieć łatwiej znaleźć potrzebne informacje. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się