Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] 1.8t błąd ( N75 ) - proszę o rozczytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wczoraj kolega diagnozował mi auto VAGiem i oto co wyszło:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06335

Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-00 - Output Open

Czy chodzi o regulator ciśnienia doładowania?

Jeżeli tak czy jest do wymiany, czy da się go naprawić?

Co lepiej kupić oryginał czy zamiennik?

01262 Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75

Tyle sam znalazłem, ale co dalej z tym zrobić? jak to sie je? :shocked:

Jeżeli chodzi o zachowanie auta to czuć spadki mocy, z tego co wyczytałem zwiazane to jest z przełączaniem się turbiny w tryb awaryjny, prawda?

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Sprawdz wtyczke przy N-75 oraz przeczysc styki, jezeli nie pomoze sprawdz rezystancje zaworu.

Opublikowano

Wtyczke sprawdzałem i wyczyściłem styki. Jaka powinna być rezystancja?

Czym skutkuje jazda z uszkodzonym N75? Oczywiście staram sie jeździć nie przekraczając 3000 obrotów

Opublikowano

bedzie przeładowywac turbo

musisz jak najszybciej wymienic

to bardzo wazny element w sterowaniu turbina

Opublikowano

Możesz jeszcze raz podjechać do kolegi podłączyć VAG i uruchomić test w grupie 01. Jeden z testów sprawdza działanie zaworu N75 powinieneś słyszeć stukanie jak zawór się otwiera i zamyka. Najlepiej jest wytargać N75 do łapki zatkać palcem jeden z krótszych końców włączyć test a w drugi krótki dmuchać. Gdy zawór jest zamknięty powinien trzymać ciśnienie. Nie dmuchniesz 0,6 bara ale zawór może nie zamykać się i będzie przepuszczał. Jeżeli słyszysz otwieranie i zamykanie zaworu wiec elektrycznie jest sprawny ale mechanicznie może być uszkodzony i pozostaje otwarty cały czas.

N75 odpowiada za doładowanie steruje WG ( gruszką ) jak wdepniesz gaz w podłogę i turbo dmuchnie więcej ECU zrobi ci odcięcie i będzie szarpnięcie.

Ktoś miał na forum w dziale sprzedam N75 poszukaj zagadaj może kupisz w dobrej cenie.

Poprawcie mnie jeżeli się gdzieś pomyliłem.

Opublikowano

Dzięki, jutro jeszcze raz podłączymy kompa.

Ktoś miał na forum w dziale sprzedam N75 poszukaj zagadaj może kupisz w dobrej cenie.

znalazłem ale to chyba do diesla... A może jest ten sam? :blink:

Opublikowano

nie, do 1.8T jest inny

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie Panowie.

Kupiłem czujnik, dziś mam zamiar go wymienić :> Czy ktoś to robił, jest jakaś filozofia, albo jakaś kolejność działań? ;)

Opublikowano

wymiana na zimny silnik

wczesniej odkrec korek od zbiorniczka aby spadlo cisnienie z ukladu

zdejmujesz wtyczkę, wyciagasz zabezpieczenie i szybko wypinasz stary i wpinasz nowy czujnik, zabezpieczasz

nowy czujnik najlepiej jak bedzie od razu z oringiem

jak zrobisz to szybko to ubytek płynu bedzie minimalny

Opublikowano

wymiana na zimny silnik

wczesniej odkrec korek od zbiorniczka aby spadlo cisnienie z ukladu

zdejmujesz wtyczkę, wyciagasz zabezpieczenie i szybko wypinasz stary i wpinasz nowy czujnik, zabezpieczasz

nowy czujnik najlepiej jak bedzie od razu z oringiem

jak zrobisz to szybko to ubytek płynu bedzie minimalny

Chyba pomyliłeś czujniki N75 jest na rurze dolotu do turbo tam nie ma żadnego płynu, oringu :decayed: ewentualnie trochę oleju z odmy.

Nie ma żadnej filozofii wypinasz stary wpinasz nowy w taki sam sposób podłączasz podciśnieniowe wężyki potem VAG kasujesz błędy i ruszasz na testy :>

Opublikowano

ajjjjjjjjjjjjjjj qurwa

pomyliłem posty, pisałem o czujniku od wody

sorrrrrrrrrrrrrrrrrrrryyyy

juz sie poprawiam

aby go wymienic, trzeba troche porozbierac

najlepiej wymontowac obudowe filtra powietrza i odpiac dolot od turbo

po drodze bedzie pare wtyczek i przewodów, ale łatwo wszystko wypiąc

jak juz bedziesz miał to wszystko na dłoni wówczas wyciagasz N75 i zapinasz nowy

Opublikowano

tylko żebyś wężyków nie pomylił :naughty:

Opublikowano

niech sobie zrobi foto telefonem i bedzie ok

Opublikowano

dzięki za pomoc, może zrobię zdjęcia i kiedyś zrobię artkół na forum :banan: :banan: :banan:

dam znać jak się uda :)[br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 14:46_________________________________________________Wymieniony, błąd skasowany. I znowu wywala to samo: :mysli:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06335

Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-00 - Output Open

Jakieś propozycje? :(

Opublikowano

Tak więc wspólnymi siłami z kolegą udało nam się znaleźć sedno sprawy. Okazało się, że urwały się przewody we wtyczce (w osłonie gumowej) po zlutowaniu i założeniu starego zaworu N75 wszystko wróciło do normy. Między czasie pojawił mi się błąd (nie spisałem) ale chodziło o przepustnice - nieprawidłowe położenie podstawowe, uszkodzona. Postanowiłem wyczyścić ją (oczywiście skorzystałem ze wskazówek z forum :) ) a następnie zrobiłem adaptację vagiem (także wg. skazówek :> ) robiłem to pierwszy raz ale udało się. Teraz nie wykrywa żadnych błędów :notworthy: dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc.

Ten drugi zawór N75 (sprawny) jeżeli znajdzie się chętny to sprzedam, jak coś to PW. :>

DO Moderatora/Administratora:

Można by dodać w tytule "N75", w przyszłości koś może mieć łatwiej znaleźć potrzebne informacje.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...