Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Odma wyprowadzona na zewnątrz, wady i zalety


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczerpnąłem cytat z sąsiedniego wątku w którym chodzi o AWXa ale chyba jest taka sama odma?

Odma w tym silniku nigdy nie będzie wolna od oleju bo "pseudo-separator" w pokrywie zaworów to lekkie nieporozumienie konstruktorów więc niczego nie wymieniaj bo szkoda 5 stów wywalić w błoto. Przemycie pokrywy wraz z tym pseudo-separatorem oraz zaworem pozwoli Ci tylko chwilę nacieszyć się jego czystością ale warto to uczynić od czasu do czasu jeśli w zimie robisz małe dystanse dziennie bo pozbędziesz się emulsji wodno-olejowej, która przy niskich temperaturach zewnętrznych zamarza i potrafi przyblokować swobodny przepływ gazów w początkowej fazie rozgrzewania się silnika a potem tylko kituje kanaliki.

Ok Sztomel czyli jak będe czyścił na wiosne dolot to umyję i te elementy odmy. A moje pytanie jak ty sie zapatrujesz na mój pomysł założenie tego dodatkowego separatora między skrzynią korbowa a ta pierduła na pokrywie? Tzn z włożona jeszcze w ten pojemnik gąbką druciana? Ktos nie dawno robił oil catch tanka i własnie tych gąbek uzył jako pochłaniacza i oddzielania oleju od powietrza.

Myślisz że warto? Może choć troche by sie zmniejszyło brudzenie? No chyba że faktycznie odme wpierniczyc w butelkę a dolot zakorkować.

A u mnie mimo to że prawie cała zime jeżdze po mieście to u mnie zero pod korkiem wlewu oleju, czy w odmie tej musztardowatej mazi aż dziwne :naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja postanowiłem iść po najprostszej, najtańszej i najskuteczniejszej linii i puściłem wąż z odmy w butelkę i wtedy nie ma problemu z wyciekiem z niej oleju bo nie działa na odmę podciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę. Jeszcze ten układ zmodyfikuję poprzez założenie dłuższego węża i puszczenie go luzem pod i za silnik w tył auta aby nie wąchać oparów podczas np. postoju z pracującym silnikiem bo jednak czuć te wyziewy z butelki w komorze silnika.

Opublikowano

Ja postanowiłem iść po najprostszej, najtańszej i najskuteczniejszej linii i puściłem wąż z odmy w butelkę i wtedy nie ma problemu z wyciekiem z niej oleju bo nie działa na odmę podciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę. Jeszcze ten układ zmodyfikuję poprzez założenie dłuższego węża i puszczenie go luzem pod i za silnik w tył auta aby nie wąchać oparów podczas np. postoju z pracującym silnikiem bo jednak czuć te wyziewy z butelki w komorze silnika.

No własnie ja tak kombinuję żeby nie było tego typu przykrych zapachów :chytry: Dlatego może najpierws spróbuje w tym dodatkowym separatorem ale to jak będę czyścił odmę i cały dolot na wiosnę i wtedy napiszę czy pomogło moje modzenie.

A nie boisz sie że jak dasz długi wąż dalej pod samochód to może sie okazać że w zime będzie przymarzać i że może sie tam zatkać jak będa przez dłuższy czas mrozy ? :gwizdanie:

Opublikowano

Jak dasz wąż a nie wężyk to nie powinny zamarznąć, aż tyle wody tam nie idzie żeby go zaczopowało. [br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:56_________________________________________________No i panowie proszę odpowiedzieć mi na kluczowe pytanie. Robić odmę z ww filtrem OCT w układzie zamkniętym czy otwartym?? Jakie wady i jakie zalety

Opublikowano

Ja jestem ciekawy jakie uzasadnienie ma łączenie odmy z dolotem.

Czy to tylko kwestie ekologiczne, lub żeby nie śmierdziało wewnątrz ?

Bo chyba nie ma potrzeby tworzenia podciśnienia w odmie ?

Opublikowano

Ja jestem ciekawy jakie uzasadnienie ma łączenie odmy z dolotem.

Czy to tylko kwestie ekologiczne, lub żeby nie śmierdziało wewnątrz ?

Bo chyba nie ma potrzeby tworzenia podciśnienia w odmie ?

Ekologia kolego.

Opublikowano

Ja jestem ciekawy jakie uzasadnienie ma łączenie odmy z dolotem.

Czy to tylko kwestie ekologiczne, lub żeby nie śmierdziało wewnątrz ?

Bo chyba nie ma potrzeby tworzenia podciśnienia w odmie ?

Ekologia kolego.

Tylko i wyłącznie ekologia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...