Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Odma wyprowadzona na zewnątrz, wady i zalety


zdzis

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o wypowiedzi na temat wyprowadzenia wylotu z odmy na zewnątrz, może na swoim doświadczeniu lub na podstawie swojej wiedzy wiecie koledzy o wadach i zaletach takiego rozwiązania.

Mam zamiar zastosować dodatkowy filtr który zbierał by resztę oparów oleju bo nie chce żeby mi wciąż zasrywało dolot. Filtr wykonany już mam (tylko dorobić przyłącza) z odwodnienia do kompresorka, ma on spory zbiorniczek siatkę metalową oraz blaszki wytwarzające zawirowania i sądzę że skutecznie poradzi sobie ze sporą ilością oleju i innych syfów by nie przedostawały się dalej i tu pytanie czy wylot wyprowadzić na zewnątrz czy wpiąć na nowo w dolot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko co podobne do oil cath tanka ma jedną wadę, w zimę mają tendencję do zamarzania skroplin, co skutkuje brakiem odpowietrzenia skrzyni korbowej i wywalaniem oleju przez uszczelniacze :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalna odma jest plastikowa i krótka, gazy z przedmuchów nie zdążą sie w niej na tyle wychłodzić by się wykropliła i zamarzła para wodna, wszelkiej maści zbiorniczki są przeważnie metalowe, zamontowane gdzieś daleko do blachy komory silnika, połączone długimi wężami i problem przy dużym mrozie gotowy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A koledzy takie pytanie bo tez mi zasuwa olej z odmy do dolotu.

Znalazłem coś takiego

ba737436de35c823m.jpg

Jakby założyc coś takiego (miałem kiedyś coś takiego w golfie) i włożyć do tego zbiorniczka taka druciana gąbke to nie byłby najlepszy pomysł na załatwienie tego problemu?

Na gąbce skraplał by sie olej z tej mgiełki i wracał od razu do miski, jest blisko silnika wiec nie zamarznie, no a przez taka gąbke gazy przechodziły by bez najmniejszego problemu.

I problem z olejem w dolocie by znikł :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym przewodzie chyba może być olej- to odpowietrzenie skrzyni korbowodowej, debatujemy o tym drugim przewodzie- gumowym, a nie plastikowym.

Ja wiem o czym piszecie :wink4:

Ale może dobrym rozwiązaniem było by juz tam olej wyłapywać a dopiero jakies śladowe resztki na separatorze na pokrywie zaworów by sie oddzielały. :naughty: I do dolotu by nie trafiał olej :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok i nikt nie mówi że takie rozwiazanie jest złe. Ale np u mnie zauważyłem dość dużo tego oleju z odmy ścieka do dolotu wiec zastanawiam sie czy jednak nie warto by było żeby to wracało do silnika ale omijało dolot :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę maź, która powstaje z oparów wydobywających się z odmy trudno nazwać olejem, gęste, lepkie i z wodą.

jtqgx4.jpg

Za oil catch tanka u mnie robi plastikowa butelka po chemii do Karchera zaznaczona na czerwono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę maź, która powstaje z oparów wydobywających się z odmy trudno nazwać olejem, gęste, lepkie i z wodą.

jtqgx4.jpg

Za oil catch tanka u mnie robi plastikowa butelka po chemii do Karchera zaznaczona na czerwono.

A jak zaślepiony dolot? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...