Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wycieraczki przednie


grits

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukując forum dowiedziałem się, że wiele ludzi tak jak ja ma problem z wycieraczkami. Moje nie dość że trzeszczą, skaczą, szkrzypią, słabo zbierają to schodzi z nich farba. Niedawno wymieniłem pióra, ale nic to nie pomogło. Z forum wiem że można wymienić ramiona aby weszły pióra xtrm i tu moje pytania: w aso mam prosić o ramiona do a4 z 2004??,

czy można te ramiona dostać gdzie indziej?? i czy np. te pióra z linku

http://www.allegro.pl/item268634236_wycieraczki_valeo_xtrm_audi_a4_a6_.html

XTRM VM302 będą pasować już do tych nowych ramion ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat w tym tygodniu :thumbup:

1. Najpierw wycieraczki :

Upgrade wycieraczek jest całkiem wskazany, przy założonych 1 nowej i 1 starej widzę różnicę !

Te nowe wycieraczki nazywają się Aero.

Żeby zrobić sobie taki upgrade, potrzebne są :

- ramię wyciaraczki dla pasażera : 8E2 955 407 A (8E2955407A) - koszt 110zł

- ramię wycieraczki dla kierowcy : 8E2 955 407 C (8E2955407C) - koszt 110zł

- dwie sztuki aero piór : 4B1 955 425 B (4B1955425B) - koszt za jedną ~90/100 zł

te ceny są z Danelczyka-Lublin, ja u Groblewskiego-Gdańsk za jedną stronę (ramię+pióro) zapłaciłem 190zł

Oczywiście wszystko pasuję plug&play, można wymienić najpierw kierowcy, potem pasażera żeby zredukować koszta (ja tak zrobiłem, bo jeszcze oprócz tego miałem parę innych zakupów w ASO)

Sam wymiana nie naprawi Ci nic z punktu 2 :

2. Psujące się wycieraczki, wolno działają, przeskakują

O tym już trochę pisaliśmy na forum... Problemem jest mechanizm, który porusza wycieraczkami.

Należy go wyjąć (krótki opis na forum), żeby przeczyścić.

Podam parę fotek (sorki za jakość) :

071112214553hq9.jpg

mechanizm wyciągniety...

071112214638sr9.jpg

przygotowany do rozbiórki....

071112231616as3.jpg

prawie 2 godziny go wyjmowałem, tak się klinował

A to dokładnie trzeba wyciągnąć :

20071116132433oi0.png

Zazwyczaj będzie to strona kierowcy, siedzi to strasznie mocno zaklinowane, więc trzeba wybić młotkiem, ale uwaga !! Weź lepiej jakiś drewniany albo gumowy, żeby nie zepsuć gwintu.

A potem wyczyścić środek gdzie ten bolec włazi naftą/wd40/śrubokrętem/szmatką :)

Sporo roboty, żmudnej - ale jaka frajda :D Normalnie czekasz na deszcz :naughty:

pomocny link : http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml

(co prawda w A4B5, ale zasada identyczna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem wyczyścić środek gdzie ten bolec włazi naftą/wd40/śrubokrętem/szmatką :)

Na koniec dokładnie wytaplać w smarze, gęstym towocie. Sama oliwa może być zbyt mało gęsta i problem może się w miarę szybko powtórzyć.

pre - tu masz rację. Z utesknieniem czekałem na deszcz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki pre_pl za te numery ramion, to mi ułatwi zamówienie. Jeśli chodzi o mechanizm to chyba nie będe wyjmował bo działa i nie zacina się, problem mam tylko z ramionami, z których schodzi farba i tak jakby nie dociskały piór. Dodatkowo mam peknięty taki plastik przy ramieniu w który wciska się pióro, może to jego wina, ale nie idzie tego skleić na dłuższy czas. Także zamówie ramiona, a te pióra xtrm valeo to zobacze po ile mają w sklepie, ablo z allegro bo po co przepłacać w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje nie dość że trzeszczą, skaczą, szkrzypią, słabo zbierają to schodzi z nich farba. Niedawno wymieniłem pióra, ale nic to nie pomogło.

Jeśli chodzi o mechanizm to chyba nie będe wyjmował bo działa i nie zacina się,

uwierz mi, kwestia czasu że Ci zaczną jeszcze gorzej działać.

Mi również trzeszczały, skakały, potem przerywały.

Najlepszą metodą jest zobaczyć jak to działa poprawnie, a potem wsiąść do swojego auta !

Od razu chce się naprawiać....

Także zamówie ramiona, a te pióra xtrm valeo to zobacze po ile mają w sklepie, ablo z allegro bo po co przepłacać w aso.

Po to, żeby było dobrej jakości :thumbup:

To się składa z trzech elementów tak naprawdę : ramię, pióro, gumka do pióra.

Jak chcesz, możesz kupić bez gumki - samo pióro...

Gumki to numer 895 955 429 A i kosztują 35zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki pre_pl za te numery ramion, to mi ułatwi zamówienie. Jeśli chodzi o mechanizm to chyba nie będe wyjmował bo działa i nie zacina się, problem mam tylko z ramionami, z których schodzi farba i tak jakby nie dociskały piór. Dodatkowo mam peknięty taki plastik przy ramieniu w który wciska się pióro, może to jego wina, ale nie idzie tego skleić na dłuższy czas. Także zamówie ramiona, a te pióra xtrm valeo to zobacze po ile mają w sklepie, ablo z allegro bo po co przepłacać w aso.

U mnie tam zadna farba nie schodzi, wymienialem ostatnio dwie wycieraczki( numery maja inne i jedna jest drozsza ale sa takie same, dalem za nie ok 180zl (zwykle) ), po wymianie elegancko wszystko chodzi.

A ten klips mocujacy ramie tez ułamałem, kup sobie duzo nie kosztuje, nie pamietam dokladnie ale ok 10zl chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za informacje, musze wymienić te ramiona, paskudnie wyglądają i możliwe że są lekko skrzywione bo kiedyś je odkręcałem i strasznie ciężko schodziły dziady. Jak będe już miał ramiona to może i wyjciągne ten mechanizm do przesmarowania (o ile dam rade).

Aha a odnośnie tych piór valeo xtrm, one powinny pasować do tych nowych ramion ??[br]Dopisany: 16 Listopad 2007, 20:09 _________________________________________________Odświeżam temat, dziś odebrałem nowe ramiona (~220zł) i wycieraczki (~145zł). Mam problem, gdy je już zamontowałem to okazało się, że pozycja "zero" wycieraczek cały czas się zmienia i raz są wyżej raz są niżej (co sprawia że wycieraczki stukają o zawias maski). Dodatkowo zauważyłem, że wycieraczki zawsze przed ruchem schodzą troche na dół. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, powiedzcie mi czy u was też tak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanie do wycieraczek, mam Audi A4 B6 Sedan AWX z 2001 roku. Tam jest taki dziwny model tych wycieraczek. Dzisiaj jedna wyjalem i cos chyba peklo. Mozecie mi pkazac z etki, jak powinno wygladac to mocowanie w calosci 9chodzi o ten plastki. Ew. jakie sa koszta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten plastik jest taki sam jak 2003(do listopada 2003), to moge odstąpić mam taki jeden. U mnie siedzą już nowe ramiona i pióra aeor bajero. Jestem zadowolony, w końcu nic nie skrzypi (przynajmniej narazie :tongue4: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz
To się składa z trzech elementów tak naprawdę : ramię, pióro, gumka do pióra.

Jak chcesz, możesz kupić bez gumki - samo pióro...

Gumki to numer 895 955 429 A i kosztują 35zł :)

Łatwo się wymienia gumkę?

Ktoś podmieniał?

dzidz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tam zadna farba nie schodzi, wymienialem ostatnio dwie wycieraczki( numery maja inne i jedna jest drozsza ale sa takie same, dalem za nie ok 180zl (zwykle) ), po wymianie elegancko wszystko chodzi.

A ten klips mocujacy ramie tez ułamałem, kup sobie duzo nie kosztuje, nie pamietam dokladnie ale ok 10zl chyba

A ten plastik za 10zl to gdzie go mozna dostac, bo w aso to tylko z ramionami wystepuje.

A jesli chodzi o komplet pod xtrm to 320 u danelczyka - cena z 10.12.07.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

Ceny z Lublina:

Pióra wycieraczek:

Valeo: 80 (Niedziałek, niedostępne) zł i 130zł (bez konstrukcji metalowej pióra,chyba xtrem (?) w Auto Euro)

Bosh: 135 zł (w CMT na Spółdzielczości Pracy)

Wybrałem Bosha (produkowane w Rajchu).

Gumki ja koledzy pisali to około 70 zł (para).

Pozdrawiam

dzidz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o komplet pod xtrm to 320 u danelczyka - cena z 10.12.07.

Ileeeeeeeeeeeeee ?????????????

320 zł ???????

VALEO XTRM w detalu masz za 150 zł.

Ja mam je nawet taniej i na pewno nie będą gorsze niż ORI, bo sam jestem nawet ciekawy kto robi wycieraczki ORI dla AUDI..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o komplet pod xtrm to 320 u danelczyka - cena z 10.12.07.

Ileeeeeeeeeeeeee ?????????????

320 zł ???????

VALEO XTRM w detalu masz za 150 zł.

Ja mam je nawet taniej i na pewno nie będą gorsze niż ORI, bo sam jestem nawet ciekawy kto robi wycieraczki ORI dla AUDI..

320zl z ramionami :) Wycieraki (para) plus ramiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320zl z ramionami :) Wycieraki (para) plus ramiona.

Aaaaaa to zmienia postać rzeczy :)

A ile same ramiona jeżeli mogę zapytać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320zl z ramionami :) Wycieraki (para) plus ramiona.

Aaaaaa to zmienia postać rzeczy :)

A ile same ramiona jeżeli mogę zapytać ???

w aso audi mniej więcej 90zł za ramię (+/- coś tam, nie pamiętam)

Mowa o aero oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aso audi mniej więcej 90zł za ramię (+/- coś tam, nie pamiętam)

Mowa o aero oczywiście

Właśnie też tak coś sobie przypominam, bo Lukas ostatnio kupował.

Czyli wychodzi, że wycieraczki same 140 zł.

Jak na ASO to chyba w normie.

Ale jeżeli BOSCH robi dla AUDI to sorry, ale nie kupiłbym tego.

Wolę VALEO, a i cena lepsza (mam je za około 100 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...