stach81 Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam poniżej chciałem zamieścić wątek o drogach hamowania z 100km/h do 0 km/h tak by można było mieć porównanie z innymi samochodami użytkowników forum[br]Dopisany: 17 Listopad 2007, 14:50 _________________________________________________ Moje wyniki: Audi A4 B5 ADR 1.8 - 1995r opony Zimówki Nokian W 185/65/15 Tarcze - zwykłe łysy nie wiercone i nie wentylowane Klocki - Brake droga Hamowania z 100 do 0 : ~32m sucha nawierzchnia temperatura -4C opony Letnie Yokohama A.drive 205/55/16 Tarcze - zwykłe łysy nie wiercone i nie wentylowane Klocki - Brake droga Hamowania z 100 do 0 : ~40m test podczas lekkiej wieczornej mgły temperatura +6C * nazywaj proszę wątki zgodnie z regulaminem forum (ten poprawiłem) i uzupełnij profil - [lukaszr]
Pikuś Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 Te 32 metry to lepiej jak nie jedno sportowe auto
OLO_GDA Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 a ze tak zapytam, jak to mierzyłeś?? bo wynik 32 m to godny porshe 911...
stach81 Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Opublikowano 18 Listopada 2007 No właśnie to mnie zastanawia jakoś nikt nie chce mi wierzyć.. Zapraszam wiec na test Olszewnica pod Warszawą Mierzone sznurkiem o długości 4metry wyszło dokładnie 8 długości. => 32m. A że tak zapytam wiecie ile wynosi droga hamowania 911 i A4 (zgodnie z fabryczną specyfikacją) [uzupełnij profil]
schiller Opublikowano 18 Listopada 2007 Opublikowano 18 Listopada 2007 A że tak zapytam wiecie ile wynosi droga hamowania 911 no z hamulcami ceramicznymi ( za 8 tys euro) i na sport gumach (a nie zimowych) jest właśnie ok 32 m
Gość Murzyn Opublikowano 18 Listopada 2007 Opublikowano 18 Listopada 2007 No właśnie to mnie zastanawia jakoś nikt nie chce mi wierzyć.. Zapraszam wiec na test Olszewnica pod Warszawą Mierzone sznurkiem o długości 4metry wyszło dokładnie 8 długości. => 32m. A że tak zapytam wiecie ile wynosi droga hamowania 911 i A4 (zgodnie z fabryczną specyfikacją) [uzupełnij profil] no do dokladne testy Jak ustaliles predkosc?? Jak zaznaczyles poczatek drogi hamowania?? Dokladnosc z tego co mowisz to tak +- 50%
Nowak_zg Opublikowano 19 Listopada 2007 Opublikowano 19 Listopada 2007 32m to mniej wiecej wynik aut "super sportowych" wiec albo masz ceramiczne tarcze takie jak w 911 turbo sa za doplata albo ciezka noge ze ten klocek chyba przegryzl tarcze "droga hamownia Porsche 911 Carrera (model 997): 100-0: 33,5 m" w dodatku na tych oponach: opony Zimówki Nokian W 185/65/15 ? przeciez one prawie nie maja powierzchni styku z asfaltem to po prostu niemozliwe chyba ze dokonales jakiegos przelomowego odkrycia
stach81 Opublikowano 30 Listopada 2007 Autor Opublikowano 30 Listopada 2007 Panwie ( i Panie) Może darujmy se polewkę z tych 32 m. Bo to nie o to chodziło by sie pośmiać . A raczej byście wsiedli w swoje niunie rozpędzili samochodzik do 100 km/h zaczeli hamować w miejscu powiedzmy gdzie stoi słupek wyszli z samochodziku wyjeli kawałek czegoś do mierzenia i w przybliżeniu (nawet 50%) podali drogę hamowani + warunki i oponki (tarcze i klocki też) Po przejrzeniu setki takich postów można zacząć budować jakąś statystykę mówiące te opony lepiej z tym gorzej a te tarcze są ok. Poniżej linki do artykulików w internecie z drogami hamowania... http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/news/2004/news_148/gt3.htm http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_(964) http://www.motofakty.pl/artykul/audi_a4_2.html http://www.motofakty.pl/artykul/audi_a4_kontra_mercedes_benz_c.html http://auto.gazeta.pl/auto/1,71359,3024509.html Tak długo jak nie będzie wiadomo jak producenci wyznaczaja droge hamowania (jest na to pewnie skomplikowana procedura, nie łatwa do odtworzenia w normalnych warunkach) to nie ma co tych wyników testów porównywać bo są sobie nierówne. Co do waszych super zastrzeżeń odnśnie skuteczności Nokiana rozumiem nie lubicie tych opon ich powierzchnia styku jest do niczego (wynik na szerokiej yokohamie - u mnie jest gorszy) tak więc nie wiem czy szerokość kapcia ma takie znaczenie. No to ja kombinuje jak zaprząc GPS-a do rejestracji położenia i zwiększenia dokłądności testu. Pozdrawiam
OLO_GDA Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 Rozpedzic i hamowac za slupkiem? tylko po co ? bo błąd licznika + błąd wyczucia miejsca gdzie jest slupek to juz kilkanascie metrow więc rownie dobrze mozemy zgadywac ta drogę. GPS bylby fajny jakbys mial wojskowy odbiornik bo nasze maja ograniczona dokladnosc tez chyba do kilkunastu metrów... takie pomiary robia profesjonalnie z tzw. piątym kolem, ktore mierzy odleglosc przebyta i prędkość i zaczynasz hamowac przy np 110 a bierzesz odleglos przebyta przez auto w czasie zwalniania od 100 do 0. tak czy inaczej w domowych warunkach (szczegolnie ze kazdy po swojemu bedzie robil) nic z tego nie wyniknie wiec po co to?
schiller Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 dokładnie, dobre podsumowanie, dlatego zamykam...
Rekomendowane odpowiedzi