szakal.aw Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 zakupilem nowe tarcze i klocki do A4 B5.. jutro mialem je wymienic.. byl halas przy hamowaniu. dzis podjezdzam pod mercedesa dla znajomego po czesci.. chce cofnac i nie moge bo zablokowalo kolo.. tylnie od strony pasazera.. skonczyl sie klocek chyba caly i tarl blacha.. stoje tam i nie moge ruszyc.. ledwo do przodu jedzie.. pytanie moje wyczytalem ze nie moge wcisnac tloku tak jak z przodu? jak wiec wcisnac go inaczej? jakis imbus? bo narzedzia jak ksiazka pisze nie mam do wkrecania tloku. drugie pytanie co moglo tam sie jeszcze stac?
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 mozliwe że tak zajezdziłeś klocki i tarcze że klocek wlazł pomiedzy tarcze a zacisk zdejmij koło i zobacz co sie dzieje tam nie masz imbusa tylko potrzebujesz płaskie klucze tłoczka na przodzie nie trzeba wkrecac wystarczy wcisnąc
szakal.aw Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 ale to jest tył nie przod a z tyłu czytalem ze nie moge wcisnac tylko trzeba wkrecac dlatego pytam czym to moge wcisnac/wkrecic? jaki klucz? i za co to sie wkreca? pod warunkiem ze wogole to sciagne.. tak mocno trzyma..
dante0018 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Tylne najlepiej w dwie osoby... jedna wciska a druga wkreca. Inaczej nie pójdzie. wciskasz reka lub jakas rurka a wkrecasz najlepiej żabami... I nie jezdzij nastepnym razem az do granicy mozliwosci klockow ...
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Tylne najlepiej w dwie osoby... jedna wciska a druga wkreca. Inaczej nie pójdzie. wciskasz reka lub jakas rurka a wkrecasz najlepiej żabami... I nie jezdzij nastepnym razem az do granicy mozliwosci klockow ... wszystko zalezy w jakim stanie jest zacisk jezeli wszystko jest ok to tłoczek wkrecisz kluczem do szlifierki katowej a jak nie to potrzebujesz takiego urzadzenia: http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/21/89/85/1421898505
szakal.aw Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 dobra jutro ide i mam nadzieje tylko ze uda mi sie w ogole to wszystko sciagnac.. mam nadzieje ze nie star sie sam tłok lub jakies uszczelki bo tak wyczytalem ze gdzies sa tam uszczelki.. jutro ide to rozebrac.. kupilem klocki tarcze i czekalem do soboty zeby to zrobic.. i o jeden dzien za dlugo czekalem! [br]Dopisany: 28 Styczeń 2011, 22:00_________________________________________________jak sciagnac tarcze z tylu? walilem mlotkiem i pekla obrecz od reszty.. a dalej trzyma.. sciagam zaslepke ale tam jest zawleczka sruba i dalej widac lozyska..
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 potrzebujesz śćiągacza wymieniajac tarcze na tyle musisz miec tez nowe łozyska
kkam Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 potrzebujesz śćiągacza wymieniajac tarcze na tyle musisz miec tez nowe łozyska czy w b6 wymieniając tarcze z tyłu też trzeba wymieniać łożyska?
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 nie, tam łozysko jest w piascie na którą zakładasz tarcze nie wazne czy ośka czy Q w B5 łozysko w ośce, łozysko jest w tarczy a w Q jest piasta podobne do tej w B6
szakal.aw Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 dobra wszystko poszlo! dzieki wielkie za rady.. kolo oczywiscie zacielo potym jak sie skonczyl klocek ktory sie przesuna wsuwajac sie miedzy tarcze a szczeki.. postaram sie przy wymianie drugiej za pare dni zrobic fotostory jak ktos by potrzebowal.. najpierw krotki opis.. wazne zeby kupic odpowiednie tarcze! bo sa takie plaskie i te wlasnie dostosowane dla lozyska! mi sprzedali najpierw te zle.. przy wymianie tarczy zalecane jest wymiana lozyska dobre lozyska mozna juz dostac za 45zl na jedna strone. w skrocie to tak: 1.odkrecamy kolo 2.odkrecamy dwie srubki trzymajace korpus klockow hamulcowych 3.odkrecamy dwie kolejne (8imbus) od szczeki klockow 4. sciagamy zaslepke wypukla na osi i wyciagamy zawleczke sciagamy zabespieczenie koronkowe i od krecamy 6katna srube trzymajaca lozysko i tarcze. 5.ostroznie sciagamy tarcze przy czym bedzie wychodzic lozysko! jak chcemy je uzyc ponownie nie wolno je zabrudzic. 6.zbijamy lozyska i wjeniec czujnika predkosci obrotowej 7.smarujemy nowe lozyska i za pomoca tych starych mozemy wbic nowe lozyska w tarcze wazne zeby je nasmarowac 8.wszystko skladamy.. 9.wazne pod koniec zeby nie dokrecac ostatniej sruby trzymajacej lozysko bo mozemy zniszczyc lozyska. dokrecamy tak luz lozyska powinnien byc taki zeby mozna bylo wsunac plaski wkretak miedzy podkladke dociskowa i pod naciskiem palca dala sie obracac. jak cos nie tak to prosze o korrekte ps tłok z tylu nie wolno wciskac! trzeba jego wkrecac specjalnym urzadzeniem ktore je bedzie rowniez wciskac. domowym sposobem mozna uzyc scisk stolarski i klucz do przykrecania gumowki idze bardzo dobrze!! pozdrawiam
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 a co zrobiłes z płynem z zacisków ?????
szakal.aw Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 sprawdzalem caly czas pod maska i sie nie wylewal miescil sie miedzy min a max.. lekko sie podniosl..ale nie wylal. tez mnie to dziwilo.. jak z przodu wymienialem tak samo nie doszlo do przepelnienia..ale poziom jest w normie
Dev Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 popełniłes klasyczny błąd :wallbash: w momencie wciskania tłoczka, tylnego lub przedniego postepujemy w nastepujący sposób: jedna osoba wciska hamulec nozny, druga odkreca odpowietrznik i wciska tłoczek stary wyeksploatowany płyn jest usuwany na zewnatrz :good:
szakal.aw Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 aha w ten sposob dzieki za podpowiedz.. na wiosne wezme sie za calkowita wymiane plynu hamulcowego to wtedy bedzie wszystko na cacy.. bo faktycznie przydalo by mu sie juz nowy.. wiec przy wymianie klockow zawsze zanim zaczne wciskac to odkrecam mala plastikowa zaslepke wciskam pedal i dociskuje tłok po zamontowaniu wszystkiego uzupelniam braki.. tak?
szakal.aw Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 tam jest taka zaslepka myslalem ze przez ja sie popuszcza ale moge sie mylic.. jak bede wymieniac plyn przyjrze sie temu blizej..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się