zdzis Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Panowie powiedzcie mi ile wam trzyma akumulator na postoju i o ile schodzi napięcie. Ojciec trochę na tym punkcie uczulony i by dołodowywał co drugi dzień. I ogólnie do jakiego napięcia może zejść żeby nie groziło jego kondycji?
nowal Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Aku powinien trzymac cały czas napięcie ok 12V, nie bedize mial jakiego prącu rozruchowego ale napięcie powinno byc 11-12,5V. moje auto stało ostatnio miesiac w garazu i od strzala odpaliło. Jak amsz dobry aQ to bez problemu wytrzyma wiecej bo pobór prądu w stanie spoczynku jest bardo maly
andy_sky Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 autem trzeba jeździc to wtedy nie trzeba doładowywać aku poiwinien wytrzymać 5 lat a niekiedy nawet 10
zdzis Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 Niestety dzisiejsze akumulatory nie dożywają 10 Tak ale jak jeździ się innym a niunia dupe grzeje w garażu to i bateryja siada lecz wydaje mi się nadmiernie szybko, znaczy bardziej ojcu bo on ma taką obsesje.
bialy986 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 U mnie jak odpalę to potrafi wskazać nawet 14-14,5V.W czasie jazdy troszke spadnie,ale nie drastycznie.U kumpola kiedyś po nocy rozładował się całkowiecie-winą było radio-jakieś zwarcie robiło,czy przebicie.
kris_lpgcars Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Najprościej by było sprawdzić jakie natężenie prądu jest pobierane na postoju jak nie wychodzi poza 0.25A to z elektryka jest wszystko w porządku a aq z wiekiem tez będzie powoli tracił napięcie powinieneś mieć pomiędzy 12,5-13.2 tak od strony ksiazkowej ale bez sprawdzenia można gdybac
zdzis Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Aku jest nawy pół roku niema pobór jest około 0,2A po pełnym naładowaniu spada po 3 dniach do 12,3V A nie wiecie może czy gwarancja obejmuje niską sprawność?? bo jeśli tak to wiozę na tester i oddaje i sie zobaczy.
nowal Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 To 12,3 A czy V? 0,2 A czy V? Rozrózniasz te dane? Jezeli po 3 dniach masz 12,3V to jest ok
kalik Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Póki auto kręci i odpala to po co szukać dziury...? Znam przypadki, że auto jest odpalane raz na tydzień i robi 2 km, a potem nie chce palić bo aku słaby. Alternator przez te 2 km co auto przejechało może nie zdążyć odrobić tego prądu, który zużyło na rozruch silnika. A tata jak ma obsesję to niech wyciąga akumulator z auta i zabiera do domu i trzyma go w cieple. Wtedy nie będzie miał problemu ze spadkiem napięcia.
Pretor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Upływność prądu w sprawnej instalacji samochodowej nie może przekraczać 0,05A. Napięcie ładowania powinno być w granicach 14,2V-14,4V. Spadek napięcia jest uzależniony od temperatury zewnętrznej, od pojemności akumulatora i jego stanu zużycia. Kiedyś długo drążyłem ten temat na różnych forach i artykułach jednak jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem. Zbyt wiele zmiennych. Co do napięcia na postoju w temperaturze +25 st/C to w pełni naładowany akumulator ma 12,7V poniżej 12,4V akumulator powinno się doładować. Inaczej sprawa wygląda przy ujemnych temperaturach. Pojemność akumulatora przy danej temperaturze otoczenia jest następująca: * 100% pojemności w temperaturze +25oC, * 80% pojemności w temperaturze 0oC, * 70% pojemności w temperaturze -10oC, * 60% pojemności w temperaturze -25oC. Wraz ze spadkiem pojemności spada również napięcie akumulatora, więc jeżeli napięcie akumulatora przy jakieś określonej minusowej temperaturze będzie niższe niż powinno być to wcale nie znaczy że akumulator należy podładować. Ogólnie temat bardzo ciężki.
kris_lpgcars Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Temat bardzo ciekawie opisany i za to gratulacje koledze ale jak to ja niezgodze się tylko z jedna wartością co do w pełni naladowanego aku a mianowicie 100% to 13,2 v a nie 12,7 ale to tylko taki mały szczegół
Pretor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 W sprawnym i naładowanym w 100% akumulatorze w temperaturze otoczenia ok. 25 st/C elektrolit ma gęstość 1,27-1,28g/cm3 a napięcie 12,7V-12,8V. Powyżej 13V ma po odłączeniu od źródła zasilania np. bezpośrednio po odłączeniu od prostownika może mieć nawet 13,5V lub gdy mierzymy napięcie po wyłączeniu silnika to może mieć 13,2V-13,3V. Po prostu przez jakiś czas po naładowaniu akumulator przechowuje nieco więcej ładunku niż 100% jego normalnej pojemności. Po spadku do 12,75V napięcie będzie spadać bardzo powoli. Napięcie akumulatora najlepiej mierzyć np godzinę lub trochę więcej po wyłączeniu silnika bo mierzenie bezpośrednio po wyłączeniu daje nam zawyżony wynik.
zdzis Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Napięcie akumulatora mierzy się 2 godziny po ładowaniu co najmniej tyle by otrzymać realny wynik. A powiedz mi kolego przy jakim napięciu przy niskich temperaturach dochodzi do zasiarczania akumulatora?? I do jakiego napięcia można doprowadzić w niskich temperaturach by się nie zasiarczał. Producent fajnie napisał i zgodzę się z tym że badając gęstość elektrolitu możemy dokładnie to określić lecz jak akumulator jest bezobsługowy tego to nie przewidział
kris_lpgcars Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Juz zaczynam się ze śmiechu przekrecac dosłownie taki fajny temat a chłopak chciał się upewnić czy ma wszystko dobrze a z tego co napisał to problem leży po stronie tatusia a co do wywalania nowinek to ja się moja wiedza podziele jeżeli jedna cela w aku ma 2,2v a jest ich 6 to ile to volt a jak ktoś twierdzi inaczej to nich poda źródło to się posmiejemy, gratulacje koledze za wyciągnięcie tematu gęstości elekrolitu ale działa to tylko w przypadku orginalnego aku wiec na koniec tego ja tam wpinam tester i się cieszę bo daje całkiem dokładny pomiar a poza tym używam go w pracy do AGM aku. Mi już się ten temat znudzil wiec powodzenia reszcie w próbach zablysniecia
Pretor Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Każda cela w pełni naładowanego akumulatora samochodowego ma 2,13V a jest ich 6 w akumulatorze co daje 12,78V. Poczytaj np tu: http://www.akumulator.pl/akumulator/budowa-i-dzialanie-akumulatorow.html lub innych artykułach na temat akumulatorów. Co do zasiarczenia to jest to proces długotrwały i też ciężko to jednoznacznie określić. Im niższe napięcie akumulatora tym szybciej taki proces przebiega. W niskich temperaturach wygląda to trochę inaczej niż w dodatnich. Jak przyniesiesz akumulator który na mrozie ma np. 12,5V do domu to bez ładowania po ogrzaniu napięcie podskoczy Ci do 12,65 a może nawet więcej. To że w temperaturze np -15 st/C ma niższe napięcie nie znaczy że jest rozładowany, po prostu w skutek niskiej temperatury zmniejszyła się gęstość elektrolitu co przełożyło się na niższe napięcie. Ja osobiście dałem sobie spokój z mierzeniem napięcia i jego spadkami na mrozie po jednym, dwóch czy pięciu dniach. Jeżeli sprawny rozrusznik dobrze zakręci na mrozie nawet po kilku dniach to jest ok. Jeżeli chcesz wiedzieć jaka jest sprawność Twojego akumulatora to musisz jechać do jakiegoś dobrego elektryka samochodowego lub serwisu akumulatorów i zmierzą Ci go pod obciążeniem. Większość obecnych akumulatorów nie ma korków jak np. Centra i dokonanie pomiaru gęstości elektrolitu nie jest możliwa, chyb że wywiercisz sobie otworek w miejscu korka, dorobisz zaślepkę i będziesz mógł to zrobić oraz w razie czego dolać wody destylowanej. Kiedyś na forum elektrody ktoś o tym pisał. Ja kupiłem rok temu Vartę Silver i akurat ma korki. Tak jak pisałem, jak auto odpala dobrze to nie przejmuj się napięciem przy ujemnych temperaturach.
zdzis Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 Również posiadam varte i także są korki lecz pod naklejką zerwanie równa się utracie gwarancji. Wiem że ten wątek może nieco zbędny bo osobiście uważam że wszystko jest w najlepszym porządku lecz gdy biorę samochód a z niego wciąż kable wiszą i w sumie jak się okazuje bez najmniejszego powodu to jest nieco frustrujące i niemożliwe jest utrzymywanie poziomu pełnego naładowania baterii.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się