Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 C5 AEB - prośba o sprawdzenie logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Niedawno kupiłem A6 i ciągle myślałem że auto jakoś jedzie... wczoraj miałem nie miłą niespodziankę i ledwo ledwo odjechałem Volvo S40 1.8 (stary model). Więc poszukiwania co jest nie tak zaczynam od zrobienia logów. Błędy sprawdziłem i odkąd kupiłem autko powraca (co jakiś czas) sporadyczny błąd sondy lambda.

Jeśli dobrze wyczytałem to w tym motorze najlepiej zlogować grupy 01, 02 i 13. I tym grupom zrobiłem logi, proszę o komentarze znających się w temacie AEB.

pierwszy_przejazd_01_02_13.jpg

drugi_przejazd_01_02_13.jpg

Zrobiłem dwa przejazdy, na którymś zacząłem troszkę gubić trakcję. U kolegi który też ma AEB i robił logi wychodzi że wartości przepływomierza są trochę wyższe - przy ok 6tys rpm ma wartości rzędu 150 - u mnie maks 124. Ale czy takie wartości mogą powodować że auto nie jedzie?

Czy jest jeszcze jakaś grupa po której zlogowaniu będzie coś wiadomo?

Zapraszam do komentowania.

Pozdrawiam.

Opublikowano

wypalona albo niedomknieta klapa WG

Opublikowano

Mozesz mi napisac gdzie to jest i po czym stwierdzasz (ktore wartosci o tym mowia)?

Co moze powodowac wypalona taka klapa WG? Jak wymieniac to kupowac nowe czy szukac uzywanego - byc moze dla Ciebie smieszne pytanie ale na mechanice nie znam sie prawie wogole.

Widze ze zajmujesz sie diagnostyka VAG - mozesz powiedziec czy wg Ciebie przeplywka ma wartosci w normie?

Opublikowano

przeciez sam podałes przykład

u Kolegi jest 150 u Ciebie 124g/s

turbina nie pompuje tyle ile powinna

jak masz manometr to to podepnij i zobacz ci sie dzieje

turbina powinna podawac 0.55-0.6 bar-a

klapa WG znajduje sie w turbinie, w momencie gdy przepływka podaje wartosc np 150g/s

ECU poprzez N75 podaje cisnienie na gruszke która otwiera dodatkowy kanał i cisnienie sie stabilizuje na okreslonym poziomie

Opublikowano

powoli powoli, najpierw podepnij manometr i sprawdź jakie jest doładowanie

przepływka powinna pokazywać w okolicach 130g/s w serii

Opublikowano

powoli powoli, najpierw podepnij manometr i sprawdź jakie jest doładowanie

przepływka powinna pokazywać w okolicach 130g/s w serii

On ma AEB wlasnie po programie wiec moze dlatego przeplywka inaczej podaje niz u mnie.

Czy cos zlego wynika z tych moich logow? Spalania stukowego chyba nie ma, 2ga grupa to przeplywka natomiast nie wiem, nie pamietam po co kaza ludzie logowac pierwsza grupe w AEB. Mialem dostep do VAG'a, i tak jak pamietalem zlogowalem 1,2 i 13sta grupe. Jesli moge cos jeszcze sprawdzic VAGiem to poprosze o rady.

Jak pisalem w pierwszym poscie - co jakis czas powraca blad sondy lambda (sporadyczny) - czym moze byc spowodowany? Podpinam vag i tam sonda pracuje - w zakresie o ile dobrze pamietam 0,1 - 0,7V. [br]Dopisany: 29 Styczeń 2011, 20:00_________________________________________________

przeciez sam podałes przykład

u Kolegi jest 150 u Ciebie 124g/s

turbina nie pompuje tyle ile powinna

jak masz manometr to to podepnij i zobacz ci sie dzieje

turbina powinna podawac 0.55-0.6 bar-a

klapa WG znajduje sie w turbinie, w momencie gdy przepływka podaje wartosc np 150g/s

ECU poprzez N75 podaje cisnienie na gruszke która otwiera dodatkowy kanał i cisnienie sie stabilizuje na okreslonym poziomie

W calym zakresie obrotow, odkad pracuje (od 1750obr) do konca ma pompowac 0,55 do 0,6?

Opublikowano

nie w całym tylko do ok 5000 z tego co pamietam. pozniej doladowanie spada

sonda może siadać powoli, zrób logi sondy i zobaczysz jak pracuje w calym zakresie

a jaki błąd wywala

Opublikowano

powoli powoli, najpierw podepnij manometr i sprawdź jakie jest doładowanie

przepływka powinna pokazywać w okolicach 130g/s w serii

Rysiu, w przypadku AEB moze byc jakies przekłamanie przepływki

jedno auto po programie ma 150g/s a inne 170g/s a cisnienie doładowania jest takie samo

u mnie w starym AEB przy jednym programie na 180kM bylo max 179 g/s doładowanie ok 0.8 bar-a

potem był zmieniony program i wyszlo 192kM/5217obr/min i 290.2Nm/ 3370obr/min

na przepływce max 189 g/s doladowanie 0.9 bar-a, z tym że program był wrzucony po ok 1.5 roku pozniej

i wydaje mi sie ze przeplywka juz coś kulała ale to tylko moje subiektywne odczucie

dlatego tez lepiej jest uwierzyc manometrowi pod warunkiem ze jest prawidłowo wyskalowany

a tak zapytam, ta praca sondy to na wolnych obrotach czy na wysokich ????

bo prawidlowo to powinna pracowac w zakresie 0.1-0.9V

Opublikowano

napisałem ze w SERII

on ma serie a kolega ma soft

jego wskazania sa OK

Opublikowano

powoli powoli, najpierw podepnij manometr i sprawdź jakie jest doładowanie

przepływka powinna pokazywać w okolicach 130g/s w serii

Rysiu, w przypadku AEB moze byc jakies przekłamanie przepływki

jedno auto po programie ma 150g/s a inne 170g/s a cisnienie doładowania jest takie samo

u mnie w starym AEB przy jednym programie na 180kM bylo max 179 g/s doładowanie ok 0.8 bar-a

potem był zmieniony program i wyszlo 192kM/5217obr/min i 290.2Nm/ 3370obr/min

na przepływce max 189 g/s doladowanie 0.9 bar-a, z tym że program był wrzucony po ok 1.5 roku pozniej

i wydaje mi sie ze przeplywka juz coś kulała ale to tylko moje subiektywne odczucie

dlatego tez lepiej jest uwierzyc manometrowi pod warunkiem ze jest prawidłowo wyskalowany

a tak zapytam, ta praca sondy to na wolnych obrotach czy na wysokich ????

bo prawidlowo to powinna pracowac w zakresie 0.1-0.9V

Jutro zrobie logi sondy lambda - 0,1 - 0,7 tak pokazywala na jalowym przy lekkim dodaniu gazu - nie wiecej niz do 3tys obrotow. Jutro zrobie logi dynamiczne, na 3cim biegu wlasnie sondy lambda i tutaj wrzuce. Jakas grupe jeszcze zlogowac? Czy w AEB nie ma juz co sprawdzac? Manometr podlacze w tygodniu i dam znac w tym temacie co wyszlo.

Opublikowano

wg mnie masz uchylona klape od WG i dlatego tak slabo sie zbiera

poszukam gdzies logow i porownam

Opublikowano

na tym sie konczy diagnostyka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...